Bėgimo sezonas atidarytas: kaip rinktis batus bėgiojimui

Bėgimo sezonas atidarytas: kaip rinktis batus bėgiojimui

PERSPĖJIMAS: šis tekstas perpublikuotas iš mano senojo tinklaraščio Nemiegu.lt

Atidariau bėgimo sezoną. Antrą jau. Praėjusiais metais bėgioti pradėjau balandžio 26, gana vėlai, daug ko nemokėjau, tad traumų buvo per akis. Kur nebus, jei bėgdavau vos nuo kėdės atsistojusi.

Šiemet viską darau protingiau. Pirmiausia, kovo 6 prabėgau su senais sportiniais batais, o kitą dieną šiaušiau į parduotuvę ir įsigijau batelius bėgiojimui. Specialius vien todėl, kad saugoti visus sąnarius, galūnes bėgant yra būtina. Bėgant jiems tenka iškęsti ir pakelti ne tik visą žmogaus svorį didesne jėga, bet ir atatranką į asfaltą, kelią, pievą. Be to, įprastuose batuose pėda nuolatos prakaituoja, bėgimo bateliai gi leidžia šiai kvėpuoti.

Tačiau kai rinkausi batus, patarimo klausiau rimtų bėgikų. Mat tiesiog eiti ir pirkti batus bėgimui neišsiaiškinus, ko tiksliai reikia – kvaila. Kiekvienas bėgdamas koją stato unikaliai. Vieni jas labai mėto į šalis, kiti mažiau, vienų pėda pilna, kitų normali, treti eina daugiausia išorinėmis pėdos pusėmis. Jei norit pasižiūrėti, kaip kas bėgioja, eikite į Vingio parką (ar kokį kitą) ir pamatysite visus įmanomus bėgiojančių tipus. Visą tai reikia apgalvoti renkantis batus bėgimui.

Aš pirmiausia padariau testą, kuris padėjo man išsiaiškinti, kaip gi bėgu. Dar pasiskaičiau čia apie bėgimo batus ir jų ypatybes. Sunkiausia, aišku, išsiaiškinti, kaip statote pėdą bėgdami. Šiaip užsienio parduotuvėse renkantis bėgimui batus reikia prabėgti ant bėgimo takelio, konsultantai įdėmiai pažiūri, kaip bėgate ir padeda išsirinkti. Nežinau, ar Lietuvoje turime galimybę rinktis taip, todėl visada galima paprašyti draugų, kurie nufilmuotų jūsų pėdas bėgant. Tada įdėmiai pasižiūrėkite ir atsirinkite, kas jums tinka.

Aš, pvz., bėgioju pėdą statydama įprastai, normaliuoju būdu. Nei mėtau į šalis, nei į vidų išlenkiu. Tačiau bėdama nuolatos galvoju, kaip statau koją ir stengiuos taisytis bei gaudyti save tam, kad tuoj pastebėčiau klaidas. Kadangi bėgioju šaligatviais, nuo traumų čia – žingsnis. Pernai užtenko nedaug bėgtelėti kreivom plytelėm pėdą statant neteisingai, pasitempiau taip, kad viskas pamėlo ir priminti negalėjau. Po lazerinės regos korekcijos, ačiūdie, matau labai gerai, nesunku įžiūrėti plyteles. Tačiau tai, kad pėdą statau paprastai, man tiko renkantis bėgimo batus.

Nesinorėjo mokėti daug. Nes įprastai bėgimo batai kainuoja nuo 200 litų. Kainos viduriukas – apie 400 litų. Daug, tikrai. Aš už bėgimo batus norėjau mokėti apie 150 litų ir norėjau jų naujų, todėl pirmiausia batų ieškojau internete, tuomet keliavau į išparduotuvių centrą. Ten radau paskutinę porą tikusių idealiai, tiesa, kiek brangesnių – 180 litų. Įsigijau senesnių kolekcijų “Nike Dual Fusion”. Lengvi, pralaidūs orui (per lietų, aišku, mirksiu, todėl tikri bėgikai turi antrus, neperšlampamus batus bėgimui prastu oru), gerai amortizuojantys. Panašu, kad tinka ir patinka, todėl džiaugiuosi.

Sezoną pradėjau nuo 6 km atstumo. Palaipsniui žadu didinti jį iki 10 km. Bėgioju kas antrą dieną, nes jau pernai pastebėjau, kad bėgti ne kas antrą – sunku ir nepatogu, pavargsta raumenys ir rezultatai būna prastesni nei įprastai. Skaičiuoju atstumą, sudegintas kalorijas ir kitką su “Endomondo”. Aišku, ką čia slėpti, labai norėčiau ir kokius 5 kg pamesti nuo kūno, tačiau čia bėgimas vien nepadės, teks ir su mityba padirbėti. Šitoj srity judesiai irgi kažkokie yra – padedu vienai magistrantei rašyti darbą universitetui, mainais už tai ji pažadėjo išanalizuoti mano mitybą ir pažerti patarimų bei nurodyti klaidas. Jas, kai pradėjau užsirašinėt, ką į burną dedu, pati pastebiu, tačiau žmogus iš šalies vertins teisingiau. Tai kol kas bėgiosiu kas antrą dieną po 6 km, o maistas – levelis nr. 2. Kas pabėgiot kartu? ;)



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *