Ką būtina žinoti einant į sporto klubą ir kaip jame elgtis

Mano bėgiojimų šaligatviais antrasis sezonas baigėsi nė neįpusėjęs. Jau atrodė, kad viską galiu ir viską puikiai darau, net bėgimo batus nusipirkau rimtus, kad nesikankintų sąnariai, ir papildus sąnariams ėmiau gerti, bet… mano keliai nusprendė, kad bėgioti nenori. Ir ėmė skaudėti, girgždėti ir pan. Lioviausi.

O kai apsičiupinėjau šonus, supratau, kad savęs nemyliu, tad užsirašiau į sporto klubą. Ne dabar, jau prieš mėnesį, o šį pirksiu metinį abonementą ir būsiu priversta ne tik mokėti pinigus, bet ir pasportuoti, kad pinigai tie neišeitų veltui.

Tiesa, sportuoti klube ėmiausi prieš mėnesį, tačiau blogo įrašo temą padiktavo skaitomas forumas ir vienas pokalbių, rastų jame. Mergina guodėsi, kad bijo eiti į sporto klubą, mat nežino, kas ir kaip jame. Pagalvojau, kad tokių kaip ji yra ir daugiau, tad nusprendžiau pasidalyti savo patirtimi.

Visų pirma: kodėl kai kuriems baisu eiti į sporto klubą? Ogi todėl, kad atrodo, jog visi ten į tave spokso ir tik laukia progos tyliai pasišaipyti už akių dėl apvalumų, tešlytės šen bei ten, pūkštimo, violetinių skruostų ir pan. NOT!

Tikrai taip, daugelis sportuojančių nužvelgiami, bet, praktiškai, be jokios minties galvoje, taip, tarsi priešais veiktų televizorius, o jūs būtumėt susikaupę kitai veiklai. Ir šaipymosi nėra, mat kiekvienas iš esančių sporto klube gali būti pastebėtas itin intymiomis nejaukiomis akimirkomis: pvz., aš darau tokius labai seksualius kamuolio pakėlimus su lengvu pritūpimu, prigavau kartą vyruką spoksant į mano užpakalį. Patys raumeningiausi ir gražiausi kilnodami svarmenis pūkščia, stena, šaukia, inkščia, sporto klubo gražuolės imasi sunkių pratimų ir dailūs veideliai persikreipia ir pan. O be to, labiau pažengę ir ilgiau sportuojantys gali būti pati tinkamiausia motyvacija rezultatų siekimui.

Aš pati kartais nužvelgiu sportuojančius. Vienus su mintim, kad šaunuoliai, stengiasi ir dailina kūną, kitus su pavydu dėl rezultatų, trečius su mintimi galvoje, kad “o dieve, ką jie čia veikia, jiems juk nereikia į sporto klubą, jie tobuli” (beje, antras trečias žvilgsnis padeda pastebėti ir tai, kodėl tie “tobulieji” lankosi sporto klube). Tačiau be piktų minčių ar noro pašiepti.

Prisiminkite tai, kai eisite į sporto klubą. Ir, patirtis rodo, kad susikaupę ties atliekamais pratimais jokių žvilgsnių nepastebėsite.

Paieška, programa, treneriai

Kai sumaniau, kad eisiu į sporto klubą, žinojau, kad noriu, jog jis būtų A) arti namų; B) už nebaisiai brangiai. Ir kai ėmiausi ieškoti tinkamo, pataikiau kaip tik į tą metą, kai sporto klubai po vasaros ėmė branginti paslaugas. “Impuls”, į kurį buvau nusitaikiusi, per porą dienų brangtelėjo 50 Lt, kiti sporto klubai taip pat. Kadangi beveik 300 Lt per mėnesį mokėti už sporto klubą aš negaliu sau leisti, ėmiau mažinti prioritetus. Pavyzdžiui, kam man sporto klube baseinas, jei vis tiek į tokį neinu? Kam klube pirčių kompleksai, jei ir anose nesėdžiu. Ir t.t. Galiausiai išėjo taip, kad ieškojau sporto klubo, kuriame būtų treniruoklių salė, grupiniai užsiėmimai ir dušai bei šis būtų arti namų ir už priimtiną kainą.

Tada pasiguodžiau feisbuke ir gavau rekomendacijų, kurie klubai būtų tinkami. Draugai pasiūlė Savicko klubą ir naują “Good Life Club“. Savicko man, deja, visuomet asociacijas kėlė su tokiais pat vyrais, kaip jis, todėl kažkaip daug nesvarsčiusi atmečiau ir nukeliavau į antrą rekomenduotą. Beje, kolegė vėliau pasakojo, kad Savicko sporto klube, nors ir vos brangiau, patogiau, mat daug vietos, erdvu persirengimo kambariuose ir pan. Mano pasirinktas “Good Life Club” gerokai ankštesnis. Bet ne tiek, kad dėl to imčiau skųstis.

goodlife_club_interjeras_010

Atėjusi žinojau, kad iš karto norėsiu specialiai man sudarytos sporto programos. Kodėl? Nes kol kas nesiruošiu eiti į grupinius užsiėmimus, nemanau, kad mano fizinė būklė labai jau gera, o darbas treniruoklių salėje neturėjo apimti vien prakaitavimo ant kardio treniruoklių. “Good Life Club”, beje, pirmąsyk susidūriau ir su praktika, kad pirmąjį apsilankymą lankytojui klubas dovanoja, tad puiki proga susipažinti su viskuo. Tad aš įžengusi pro duris iš karto pasakiau, kad norėsiu susidaryti asmeninę programą, ir administratorė mane nuvedė pas tuo metu buvusį trenerį (mat išsirinkusi, kurio noriu, nebuvau).

goodlifeclub-interjerai-goodlife-lt-16

Ankstesniame sporto klube programą man sudarė tiesiog šiaip – gana bendrą. Čia, maniau, bus panašiai – tiesiog vieną po kito išvardys treniruoklius ir lieps dirbti. Buvo kitaip ir, manau, buvo teisingai. Kalbėdamos su treneriu, kuriam patikėsite savo kūną, paprašykite įvertinti fizinę būklę, ne tik užfiksuoti svorį ir apimtis. Aš, pavyzdžiui, tam skyriau visą vieną apsilankymą. Atlikau krūvą pratimų, kurie treneriui padėjo įvertinti, kaip veikia skirtingos raumenų grupės, kas nedirba visai, o kas dirba ganėtinai neblogai. Netgi buvo pabrėžta, kad geriu per mažai vandens (tiesa) ir nusistebėta, kad stuburo raumenys kaip drebučiai (sėdimas darbas). Be kita ko, treneris turėtų įvertinti ir širdies darbą apkrovų metu ir rekomenduoti, kokius grupinius užsiėmimus galite lankyti. Nepamirškite treneriui pasakyti, ko tikitės iš sporto klubo. Užrašyti tikslai motyvuoja ir jus, ir informuoja trenerį, ką su jumis galima daryti.

goodlifeclub-interjerai-goodlife-lt-24

Maniau, kad visa programa bus sukurta darbui su treniruokliais. Oi, kaip klydau! Treneris įsiklausė į mano norus sulieknėti ir išryškinti formas, ir parengė programą, kurioje treniruoklių beveik nėra: visur dirbu su savo kūno svoriu ir savo nuosavais “įrankiais”. Treniruoklių reikia tik apšilimui ir treniruotės pabaigai bei užbaigiant pratimų ciklą. Taip pat įtrauktas vienas treniruoklis, padedantis man daryti prisitraukimus (nes ir asilui aišku, kad be treniruoklio aš nepadaryčiau nei vieno, bent kol kas). Sakot, lengva? Tiesą sakant, gerokai sunkiau nei su treniruokliais. Kai darai pratimą pasitelkdamas nuosavą nugarą, rankas, nuosavus raumenis, reikia susitvarkyti su lygsvara, jausti, kiek raumenų įsijungia į pratimą ir priversti kūną pakentėti. Treniruokliai, bent man, suteikia galimybę kažkiek pasukčiauti ir, pvz., užsidėti patogesnį svorį ir pan.

goodlifeclub-interjerai-goodlife-lt-34

Jeigu pamiršote, kaip daryti vieną ar kitą pratimą, kaip naudotis treniruokliu, kur padėti vieni ar kiti įrankiai – klauskite, klauskite, klauskite. Nes nežinodamos būtinų sėkmingam sportui dalykų sportuosite nevykusiai ir be tinkamų rezultatų. Treneriai tam ir yra, kad jums sektųsi sporto klube. Be to, neišsigąskite, jei kažkuris iš trenerių prieis jums atliekant kokį sudėtingą pratimą ir pataisys, pakoreguos. Nesidrovėkite!

Ir galiausiai, SĄRAŠAS, ką reikia turėti einant į sporto klubą:

1. Sportbačius, kurie būtų naudojami tik sportui patalpose. Gali būti specialiai sportui skirta avalynė, gali būti inkariukai. Svarbu, kad A) su jais jaustumėtės patogiai,  B) kad jie turėtų guminį ir neslystantį padą, C) kad jie nebūtų dėvimi, pvz., bėgiojant lauke (nes sporto salėje žmonės dažnai gulasi ant grindų ir pan. darydami pratimus, neneškite ten purvo).

2. Patogią sportinę aprangą. Nebūtinai ji turi būti pirkta sporto prekių parduotuvėje, svarbu, kad sugertų prakaitą, kad neveržtų, nespaustų, netrintų, neribotų judesių. Aš pradžioje sportavau su senais šortais iki kelių ir bet kokiomis maikutėmis, bet jaučiausi ne visai patogiai trumpomis kelnėmis, todėl įsigijau paprastas ilgas medvilnines treningo kelnes ir džemperį. Merginoms žiauriai aktualu sportinė liemenėlė. Patikėkit, džiaugsmo, kai jauti, kad krūtys tabaluoja į visas puses, nėra. Todėl šitą daiktą geriausia įsigyti sporto prekių parduotuvėje.

3. Šlepetes dušui. Žinoma, niekas nieko blogo nesakys, jei lakstysite basomis, tačiau higienos požiūriu iš viešų maudynių vietų galima parsinešti pačių įvairiausių odos ligų, todėl geriau pasaugoti save.

4. Rankšluosčius. Dauguma sporto klubų už papildomą mokestį jų pasiūlo, bet visada galima atsinešti savo. Aš nešuosi porą, mat sporto klube visuomet plaunu ir galvą (nes taip prakaituoju, kad plaukai permirksta, o man nėra blogesnio jausmo, nei nešvari galva).

5. Vandens butelį. Dauguma sporto klubų jums parduos kokios nori talpos gėrimo, bet A) kaina bus dukart didesnė nei parduotuvėje; B) tikėtis, kad gausite tą, ką mėgstate, ne visai įmanoma. Aš, pvz., geriu tik “Neptūno” vandenį ir negaliu pakęst kitokių, o šiandien butelį pamiršau, teko imti kito ženklo. Beje, jei einate į rimtesnę treniruotę, ne tik kardio, negalvokite, kad jums užteks 0,5 l vandens. Imkite didelį butelį, kuriame telpa 1,5 l, ir gerkite į valias. Aš per treniruotę vieną tokį visuomet išgeriu.

goodlife_club_interjeras_011

Ir dalykai, kurių sporto klube geriau nepamiršti:

1. Nuvalyti treniruoklio po savęs. Ypač, jei esate šlapias nuo prakaito. Jei žinote, kad prakaituojate ir treniruoklis liks šlapias, galite pasitiesti rankšluostį iš karto. O daugumoje sporto klubų yra popieriaus, skirto treniruokliams nuvalyti, prakaitui nuo kaktos nubraukti. Pasinaudokite pagal paskirtį, nes, matyt, sutiksite, šlykštoka eiti dirbti su nuo svetimo prakaito permirkusiu treniruokliu. O salėje dirbanti valytoja tikrai nespėja aplankstyti visos įrangos.

2. Padėkite reikmenis į vietą. Dažnai tenka matyti, kad programą atliekantys sporto klubų lankytojai susirenka reikalingus pratimams dalykus ir pasideda juos kur nors aplink save. Tačiau jie negalvoja, kad kažko iš tų dalykų reikės ir kitiems sportuojantiems, tad šie priversti blaškytis po visą klubą. Jei tingite, galvokite, kad kiekvienas žingsnis yra papildomos kalorijos.

3. Nestypsokite už nugaros ar šalia įkyriai laukdami treniruoklio. Jeigu jums reikalingas kažkuris treniruoklis, geriau tiesiog paklauskite, ar daug pratimų žmogui likę ir ar galėtumėte tarp jo pratimų įsiterpti ir jūs.

Ir paskutinis patarimas: jeigu nepatinka treniruoklių salė, išbandykite grupines treniruotes. Jei sportavęs nesate, orientuokitės pagal treniruotės intensyvumo lygį ir pradėkite nuo žemiausio, palaipsniui kildami aukštyn. Mėgstantiems ramesnes treniruotes puikiai tiks joga, kalanetika, giliųjų raumenų treniruotės, aktyviausiems tiks zumba, step’as, pump’as ir pan., o itin aktyviems – išsisunkimo ir išsitaškymo treniruotės, tokios kaip “Insanity” ir pan.

P.S.: nuotraukas skolinausi iš Good Life Club, tikiuosi, jie nepyks :)

Dina

2 Comments

  1. Tikrai geras straipsnis. Galiu prisipažinti aš ir turėjau baimę eiti pirmą kartą į sporto salę. Tačiau nuėjus į ten supratau, kad nieko ten baisaus nėra, jei kažko nežinai gali pasiklausti pas trenerius, jie Tau visada patars. Taip pat džiugu, kad šiam straipsnį užsiminta ko nereikėtų pamiršti einat į sporto klubą ir ko nedera jame daryti. Manau daugeliui žmonių tai tikrai praverstų.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *