Kodėl perdėm pareigingi vairuotojai yra blogai

Kodėl perdėm pareigingi vairuotojai yra blogai

Dieve, kokia įtempta savaitė. Visas kūnas trokšta miego taip, tarsi būčiau kokia žieminė miegapelė ar meška, o reikia dirbti. Ir dienos, kaip tyčia, slenka lėtai lėtai lėtai.

Kažkuriame savo blogo įraše žadėjau papasakoti jums apie perdėm pareigingus vairuotojus. Tai, matyt, panaši rūšis padarų keliuose, kaip ir kelių ereliai, tik atvirkščiai. Jie daro viską, kas parašyta KET, bet daro tai taip pabrėžtinai ir kartais bereikalingai, kad važiuodamas paskui tokius vairuotojus rizikuoji sudaužyti mašiną ne ką mažiau nei tais atvejais, kai kely yra ir koks dar sparnų neatsidaužęs erelis.

Iki šiol man posakis, kad miestuose geriausiai automobiliu judėti su visu srautu daug nereiškė. Matyt, todėl, kad aš įprastai ir važiuoju su tuo visu srautu. Bet kažkurį rytą užtaikiau kokius tris kilometrus važiuoti paskui perdėm pareigingą vairuotoją. Ir dar moterį (nieko asmeniško, man džiugu, kai merginos vairuoja vis drąsiau, tiesiog kai priekyje esantį automobilį valdo moteris, man nuspėti, kaip jis elgsis, gerokai sunkiau nei tada, kai automobilį vairuoja vyras).

Ką toks perdėm pareigingas vairuotojas daro kelyje? Ogi, elgiasi nesaugiai,  nors jam atrodys priešingai.

Toks perdėm pareigingas vairuotojas važiuodamas antroje juostoje važiuos lygiai tiek, kiek parašyta ženkle, ir nė kilometru daugiau, bei stebėsis, kodėl kažkas iš galo piktai braukosi į vieną, į kitą pusę ir tikisi, kad bus pastebėtas. Jeigu toks vairuotojas važiuos pirmoje juostoje, važiuos taip pat, bet bent jau nenervins aplinkinių taip smarkiai.

Bent kartą mirktelėjus šviesoforui toks vairuotojas iš karto mygs stabdžių pedalą. Tokiems vairuotojams, beje, itin dažnai kas nors įvažiuoja į subinę. Nes Lietuvoje mirksintis žalias šviesoforo signalas tik perspėja, kad užsidegs geltonas tuoj ir NEDRAUDŽIA važiuoti. Kiek teko važinėti Europoje, daugely šalių apskritai nėra mirksėjimo, todėl ypač dažnai tenka matyti vairuotojų, kurie ramiausiai važiuoja dar ir per geltoną signalą.

Toks vairuotojas net važiuodamas lėčiau visuomet važiuos viduriu kelio, viduriu juostos, net jeigu į ją laisvai telpa du automobiliai. Ir labiau skubantys galės mirt iš pasiutimo, mat apsilenkti saugiai tokį vairuotoją labai sunku, nes šis blaškosi per visą juostą tarsi tampomas už virvučių.

Toks perdėm pareigingas vairuotojas stos prie kiekvienos perėjos. Ir net tais atvejais, kai žmogus stovi apskritai priešingoje gatvės pusėje nei važiuoja jis pats, ir netgi tada, kai žmogus apskritai stovi toliau nuo perėjos ir nori kirsti kelią, kai bus tuščia, ir net tais atvejais, kai žmogus net nemato, kad kažkas jam sustojo, ir tenka luktelėti, kol iš nuostabos sustingęs pėstysis kelią pereis.

Toks perdėm pareigingas vairuotojas sukdamas į kairę sankryžoje, kur papildomos sekcijos nėra ir kur reikia praleisti važiuojančius tiesiai, neišvažiuos iš sankryžos arba STOP juostą greta sankryžos kirs tik viena ratų ašimi. Ir tol, kol jo mirtinai neužpypsens stovintys už jo vairuotojai, kurie važiuoja tiesiai ar suka į dešinę, tol toks perdėm pareigingas vairuotojas nesupras, kad jam reikia pasislinkti į priekį.

Kažkurią čia dieną teko paskui tokią pareigingą vairuotoją važiuoti kokius 4 km. Galit įsivaizduoti, kad kelio pabaigoje, kai ji suko į kairę, aš į dešinę, iš mano ausų it garo katilo švilpė įsiūtis.

O tiems, kurie sakys, kad geriau perdėm pareigingas nei kelių erelis, norėčiau pasakyti tai, kad tokie vairuotojai nė velnio nesupranta, ką daro kelyje, kodėl jame yra, nemąsto, kad be jo yra dar kitų vairuotojų, KET prisimena tik apčiuopom ir tik iš vairavimo pamokose girdėto instruktoriaus šaukimo, nesižvalgo į veidrodėlius nei šoninius, nei centrinį, ir apskritai, yra neprognozuojami, nes niekada gyvenime nenujausi, kada toks perdėm pareigingas vairuotojas sugalvos kirsti per stabdžius, pamatęs kažkur už kilometro per kelią pasiruošusią eiti tetulę.



8 thoughts on “Kodėl perdėm pareigingi vairuotojai yra blogai”

  • Gal geriau persėst į viešąjį, kad jau pykčiai kyla dėl tokių niekų? Arba gal išeiti iš namų 1-2 minutėmis ankščiau? Taip, 1-2 minuėtmis, nes važiavimas -10 km/h greičiu prailgina kelionės laiką 12 sekundžių vienam kilometrui (nors realybėje dar mažiau).

    Peace ;)

  • Gal gal, jei kalba apie greitį eitų :) Aš juk lenkti panorau tik tada, kai supratau, kad žmogus nesupranta, ką daro. Mano kelias T. Narbuto gatve veda, tai labai skubėdama būčiau anksčiau aplenkus :)

    Ir nemanau, kad gatvėj neracionaliai besielgiantis savanaudis į veidrodėlius nesižvalgantis ir apie KET negirdėjęs vairuotojas yra niekai :)

    Matyt, kiekvieno patirtis ir pakantumo lygis skirtingas :)

  • Taip, žinoma, yra tam tikra populiacijos dalis, kurie važiuoja nepagrįstai lėtai, stabdo bereikalo, mėtosi po kelią. Bet šitie išvardinti dalykai yra taip pat KET pažeidimai. Visai nesupykčiau, jei už juos baustų, kad ir simboliškai :)

    Kita vertus, straipsnis pasirodė beesąs apie per daug kultūringus vairuotojus, kurie važiuoja gerai, tačiau lėčiau nei srautas. Bet jie važiuoja gerai, neužkemša sankryžų, nesudaro avarinių situacijų. Į juos įvažiuoti gali tik prie šiknos prisipsaudę ir šviesomis mirksintys piliečiai.

  • Ak, ne, vienas epizodas iš viso pasakojimo buvo apie tuos važiuojančius lėčiau. Jei būtų tik tiek, o jei dar jie ir važiuotų ne antroje juostoje, tai apsilenkei ir tiek žinių. Kas kita, kai kalba eina apie piktybinius antrajuostininkus :)

  • Va čia ir prasideda. Jei yra bent kiek didesnis eismas, žmogus turi važiuoti ta juosta, kuri yra tinkamiausia jo sekančiam posūkiui ir ne kitaip. Nes pilietis gali ir visai sustabdyti pirmąją juostą bandydamas persirikiuoti prieš pat sankrįžą. Bet, kiek pastebiu, žmonės būtent taip ir važiuoja. Vėl, ne tik apie lengvąsias kalbu.

  • Tuomet kyla klausimas, kas yra “bent kiek didesnis eismas”. Piko metu – suprantu. Kita vertus, net ir piko metu jei esi lėtas ir stabdai eismą, nėra būtinybės važiuoti tau nereikalinga juosta kelis kilometrus. Gyvename civilizuotame pasaulyje, įleisti tikrai visi įleis, jei rikiuodamasis rodysi posūkį. Ir tikrai čia nebus joks eismo sustabdymas, nereikia dramatizuoti. Labai dažnai tenka matyti, kad tokie labai iš anksto besiruošiantys sukti ir važiuojantys greitesne nei vairuotojas gali važiuoti juosta prie vairo jaučiasi netvirtai ir labai nervinasi dėl kiekvieno būsimo manevro gatvėje. Galiu pasidžiaugti, kad tai dažniausiai išaugama :)

    O jei “didesnis” eismas yra vienu metu dviejų juostų gatvėje važiuojantys 15 automobilių, tuomet juo labiau nėra jokios būtinybės lįsti į tą antrą juostą. Laiko, vietos, reakcijos – visko užteks persirikiuojant ir praktiškai pasiekus reikiamą nusukimą.

    Juolab ir KET yra sakoma, kad važiuoti privaloma kuo arčiau dešinio krašto, jei tik yra galimybė. O galimybės būna labai dažnai, tereikia apsižvalgyti ir pagalvoti, ar tikrai čia reikėtų toje antroje juostoje makaluotis.

    Bent aš važinėdama kiek pastebiu, netgi piko metu, kai visa gatvė stovi, žmonės vieni kitus įleidžia, praleidžia, dėkoja ir t.t. Vadinasi, nėra jokio reikalo lįsti esant didesniam eismui į antrą juostą likus dar kilometrui iki posūkio į kairę.

  • Na bet tikrai priešinga situacija yra važiuojant greitkelyje. Tiesiog siutina vairuotojai piktybiškai važiuojantys antra juosta kaip pirmoji laisva. Kelias tai bendras visų, tai gal ir elgtis kelyje reikėtų atsižvelgiant į kitus. Kiekvieną kartą važiuojant Klaipėda – Vilnius, visada, nors vieną kartą, bet visada, būtinai atsiras gudruolis, kuris vilksis antra juosta ir pasitrauks tik tada, kai kitą važiuojantį jau bus pristabdęs..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *