Išlydžiu 2014: kokie buvo metai, ką mačiau ir ką dariau

Išlydžiu 2014: kokie buvo metai, ką mačiau ir ką dariau

Ar čia tik man vienai atrodo, kad laikas bėga itin sparčiai? Atrodo, viskas, ką darai, tai tik vejiesi į priekį lekiančią parą. Čia žiū, planuoji gruodžio darbus, čia šast, sausis su euru atėjęs. Kaip bebūtų, gražių, linksmų, sėkmingų Naujųjų Metų jums! Ožka – užsispyręs gyvūnas, turėkit lašą jos užsispyrimo ir jūs, kad gebėtumėte pakovoti dėl savo tikslų, norų, artimųjų, mylimų ir t.t. Margos paraštės, ačiū už gražų naujametį linkėjimą ir sveikinimą – štai tik kada atsibudau! Įkvepiančių ir kūrybingų 2015-ųjų :)

O aš palydėdama senuosius, sutikdama naujuosius vis atsigręžiu atgal ir pasižiūriu, kokie metai buvo. O buvo geri. Gausūs visomis prasmėmis: keliavau kaip niekada daug, išbandžiau dešimtis naujų automobilių, lankiausi gausybėje renginių – per visą vasarą atsipūtimui pasilikau vos du laisvus savaitgalius, susipažinau su daugybe naujų žmonių. Net juokinga šiandien žiūrint metų pradžioje darytas nuotraukas, kuriose – nauji pažįstami tuomet, kai dar nežinojau jų nei vardų, nei gebėjau atskirti iš pirmo žvilgsnio ar pagal automobilį, kas yra kas.

Ir eidama per nuotraukų albumus (nuotraukų mano “Auto” aplanke kompiuteryje per 300 GB) atrinkau keliolika tų, kurios dailiai iliustruoja praėjusius metus. Dalinuosi!

IMG_1775

Praėję metai prasidėjo žieminėmis treniruotėmis Sportinio vairavimo centro aerodrome Narvydiškėse, Širvintų rajone. Tuomet supratau, kad viena yra trasą įveikti greitai vasarą, kita – žiemą, kai automobilį ima veikti visos įmanomos fizikos vadovėlyje surašytos jėgos. Bet kaip smagu!

IMG_2396

Pernai sausį dviem savaitėm stipriai atšalo, tad į tą tarpą tilpo Halls Winter Rally. Tiesa, sniego beveik nebuvo, tad ralio automobiliai kentėjo. Padangos, pritaikytos važiuoti sniegu ir ledu, ant žvyro pylė kibirkštis ir dilo itin greitai, dulkėse paskendę lėtesni skundėsi, kad buvo prastas matomumas, daug kas nefinišavo. Reikia tikėtis, šiemet ralis bus paskendęs sniege.

IMG_4112

IMG_4413

Mano Dievo užmirštas kaimukas, pasirodo, taip pat kažkam tinkamas. Ant jo ežero ledo viduržiemyje vyksta treko varžybos. Kai didžiausiais dygliais pagerintomis padangomis apauti galingesni ir mažiau galinti automobiliai lekia ledu laikui. Vaizdas nerealus, tik baisiai šalta, o ir jaukumo trūksta, mat vis girdi, kaip dungsi po kojomis storas ledas. Kai kuriose vietose, kur sniego nėra, matyti po kojomis tik juoduma. Aišku, nejauku ir dėl to, kad koks pasiklydęs prastomis padangomis apautas automobilis gali nuslysti į žiūrovus, o ne įveikti trasą. Tačiau adrenalinas prideda žavesio, laukiu treko ir šiemet.

IMG_6024

Narvydiškių aerodromo trasos nepamiršau ir pavasarėjant. Čia, tiesą sakant, “Audi fanų” klubo surengtose slalomo varžybose svečių klasėje su Honda S2000 važiavęs Šarūnas (dabar vietoje S2K jo garaže Evo X). Aš gi fotografavau. Buvo šalta, bet emocijos – super visiškai.

IMG_7384

Visiškai netyčia atradau driftą. Na, taip, vertinant automobilių sporto šakas, man driftas – vienas akims gražiausių renginių. Čia kadras su dviem mano vienais mylimiausių automobilių modelių. Kažkada, būdama dar ganėtinai jauna ir neturėdama vairuotojo pažymėjimo, sakiau, kad tikrai vairuosiu Nissan Silvia :) Vis dar tebenoriu šito automobilio, nesvarbu, ar S13, ar S14. Beje, treniruotės reguliariai vyksta Trakuose esančioje aikštelėje, kur laisvu laiku mokoma vairuoti.

IMG_9433

Tuomet prasidėjo nedrąsus pažindinimasis su Instinct Society bendruomene. Šaunūs vaikiai, ką galiu pasakyti. Reikia pripažinti, kad jų indėlis į Lietuvos automobilių kultūrą labai didelis, štai visai neseniai pasižiūrėjome kino teatre filmą iš vieno naktinio pasivažinėjimo. O ir šiaip, jie formuoja “madas”, jie yra “Refresh” – itin stilingo renginio – organizatoriai. Nuotraukoje – bendruomenės kvietimas susirinkti visiems į plovyklą ir pradėti pavasarį masiniu automobilių plovimu.

IMG_5222

Pavasarėjant bičiulis Vilius iš Corolla klubo pasikvietė iki garažo ir parodė jame slepiamą lobį. Nerealus galu varomas japoniškas bolidas. Tiems metams iki tiek ypatingas, kad ant galo net buvo klijuotas užrašas “5 speed”, kas reiškia, kad pavarų dėžė yra jau penkių, nebe keturių, laipsnių. Labai tikiuosi, kad ilgainiui ši Corolla bus restauruota ir prikelta gyvenimui.

IMG_9563

Dalyvavau “Refresh’14”. Aišku, ne su automobiliu, manasis labai jau paprastutis, be jokių patobulinimų, be nieko. Nuotraukoje – praėjusių metų renginio nugalėtojas, “ryklys”, nuskynęs krūvą apdovanojimų. Kitaip ir būti negalėjo – ratai, dropas, orinė pakaba, šviežiai dažytas kėbulas, pertrauktas salonas. Gražu. Šiemet, sakė organizatoriai, bus dar stipriau ir geriau, bus erdviau, o gal ir renginys truks ne vieną, o dvi dienas.

IMG_7342

Nelegalių drago (aka traukos varžybos) matyti tekę, o štai legaliuose būti – ne. Tad pasitaikė proga – Kazlų Rūdos aerodrome buvo rengiamas Lietuvos ir Latvijos čempionato etapas. Važiavau, nes buvo labai smalsu, kas per automobiliai. Tiesa ta, kad turintys mažiau galios – visai neįspūdingi. Važiuoja, nuvažiuoja ir tiek. Tačiau kai prie starto linijos stoja tokie kaip šis, reikia prisilaikyti už ko nors, kad nenuvirstum. Šiam startavus pirmiausia atsirita ir nusirita garso banga, tuomet velnišku greičiu praskrieja automobilis. Ausis kimšomės visi, kad koks būgnelis netrūktų.

IMG_3853

Vasarą įsibėgėjo drifto sezonas. Žinoma, anksčiau aš pernelyg nesidomėdavau driftu, tad galbūt todėl šie metai man atrodo itin kupini drifto. Nes vyko ir Lietuvos drifto čempionatas, ir D1Sport pro ir street lygos, ir EEDC prestigio – rimčiausios drifto varžybos Rytų Europoje, vyko. Nuotraukoje – man itin mielas kadras, kuriame Nissanas sukasi ratu po ką tik užpakaliu palytėto kito automobilio “Kiss the wall” rungtyje ir spjaudosi liepsnomis. Net šiurpas tada ėjo kūną ėjo žiūrint.

IMG_2735

Sudalyvavau H Klubo (Honda klubas) sezono atidaryme. Pastarųjų klubas itin gausus, tad į Nemuno žiedą palakstyti trasa, pravažiuoti slalomo trasą, pasikepti skanėstų ant grilio ir t.t susirinko daugybė pačių įvairiausių H raide pažymėtų automobilių. Centre vyšninis – bičiulio auksarankio, aka Fox Performance, ketvertas.

IMG_1171

Nemuno žiedo trasos šlaitais teko laipioti labai daug. Nes dalyvavau ir Fast Lap varžybose. Tiksliau, ne dalyvavau, o fiksavau. Gražios varžybos, o šiemet jose atsirado ir “Race” rungtis, kurioje dėl to, kas pirmas kirs finišo liniją, rungiasi visi automobiliai klasėmis kartu. Šakės kaip smagu matyti daugybę mašinėlių, pabirusių po trasą, ir bandančių išsiveržti į priekį. Šiam smaguoliui nepasisekė – greta Ąžuolo posūkio išlėkė iš trasos, tačiau sustojo, nesitrenkė į atitvarus.

IMG_5748

Vaikščiojau ir aplink 1000 km lenktynių trasą. Buvo nesusipratimų, mat, neperskaičiau instrukcijos, ir fotografuoti pasiryžau vilkėdama suknelę ant petnešėlių. Gavau laukti, kol man bus atvežtos kelnės, o marškinius paskolino “Renault” atstovai. Sirgau čia už šaunią merginų komandą, žiede lėkusią su “Renault Clio RS Cup” modeliu. Tiesa, jei sakyčiau, kad čia buvo vienintelė merginų komanda, meluočiau. Buvo dar viena, tačiau man ji kaip ir neegzistavo. Kodėl? Galbūt per jautriai reaguoju, bet nedžiugino manęs tos kitos komandos kalbos apie tai, kad itin aukštų tikslų merginos sau nekelia, kad nori viso labo pravažiuoti, kad parodyti, jog moterys autosporte irgi gali būti. Neskanu. Nes išvertus į kitą pusę viską tiesiog buvo pasakyta, kad čia jos atėjo pasireklamuoti ir pasirodyti, daugiau nieko. Nepatiko ir stiprių pilotų reakcijos po jų važiavimų, ypač, kai vienam jų merginos su vairuotu BMW tiesiog užkirto kelią ir išmetė lauk iš trasos. Žodžiu, tokios merginos autosporte man nepatinka ir geriau jų ten nebūtų apskritai.

“Sostena Renault merginų komanda” į varžybas atėjo nusiteikusi kitaip. Visos mechanikės buvo mokamos aptarnauti automobilį, pilotės – turinčios patirties įvairiose trasose. Drąsios jos, išsikėlė tikslą patekti į dešimtuką, pradžioje sekėsi puikiai, tačiau pagalį į ratus įkišo susidūrimas su kitos komandos bolidu. Teko lopyti renuką kone valandą, jei ne daugiau, ir po to jis jau tikrai nebevažiavo taip, kaip turėjo. Nuotraukoje – lipnia juosta sutvirtintas priekis po smūgio.

IMG_9034

Teko dalyvauti ir Automanas.lt autorių suorganizuotame automobilistų susitikime. Vieną kartą jį darė Vilniuje, antrą – Nemuno žiede, kur už nedaug pinigų dalyviai galėjo pasivažinėti trasoje. Tiesa, be incidentų neapsieitą, vienas dalyvis netgi stogą sugebėjo pagauti. Sakė, dar sesės automobilį sukalė. Bet sveikas, gyvas, tik kiek šokiruotas. O nuotraukoje – kauniečių Stance.lt lexus. Vienas gražesnių.

IMG_9037

Spalvotas padangas trasoje “degino” Lietuvos drifto čempionato dalyviai. Žiauriai gražių kadrų turiu iš ten. Man tie spalvoti dūmai primena debesyse užstrigusius automobilius. Galėčiau žiūrėti ir fotografuoti, fotografuoti ir žiūrėti be galo, be krašto.

IMG_6459

Dar viena automobilistų bendruomenė, rodos, labiau iš Kauno, DeepDish.lt, suorganizavo masinį automobilių plovimą tam, kad visi į kitą dieną vykusį renginį išvažiuotų švarutėliai. Užkimšome automobilių plovyklą prie Gariūnų. O, kas liūdniausia, kitą dieną prasidėjo lietus, tad visas muilas, putos ir vanduo nuėjo veltui. Čia – vienas gražiausių ryklių man Lietuvoje.

IMG_6746

Po to masinio automobilių plovimo keliavo visi į Varėnos dainų slėnį, kur vyko jau kažkelintas Chill’n’Grill festivalis, trukęs visą savaitgalį. Nuotraukose matyti, kad oi kaip šlapia :) Gaila tik, kad dvi dienas važiavome vis iš naujo, mat nakvoti nesiryžome. Kitą festivalį tikrai nakvosime automobiliuose, kaip jau esam pratę.

IMG_2409

Kadras iš nerealiausių Rytų Europos drifto renginių Nemuno žiedo trasoje – “Prestigio EEDC”.

IMG_1074

Kartu su bičiuliais automobilistais lėkėm iki Vroclavo, Lenkijos. Lenkai gali didžiuotis turėdami antrą pagal dydį Europoje stance stiliaus automobilių renginį “Raceism”. Šiemet žadėjome renginių aplankyti kur kas daugiau. Didžiausia mano svajonė – Austrijoje vyksiantis Worthersee festivalis, tačiau keliausim ir į Lenkiją, ir į Estiją, kur, panašu, bus stance renginys taip pat.

IMG_1854

Dar vienas šių metų reiškinys – wangan’ai. Gausesniais ir mažesniais būriais važiuodavome į aplinkkelį Vilniuje, kur chebra vis bandydavosi, kas iš eigos važiuojant greitesnis yra.

IMG_9577

Tiesa, ne visi važiavimai buvo labai sėkmingi. Štai čia šukės vos pajudėjus antrojo Night Ride metu. Skaudus bordiūras buvo labai gražiam automobiliui.

IMG_2713

IMG_3758-Red_eff

Tada bičiuliai ėmė pirkti smagius automobilius. Kai kuriuos jų teko džiaugsmo pafotografuoti, o tokį Toyota MR2 (raudonas) visai mielai vairuočiau pati. Žiauriai gražus automobilis man.

IMG_2915

Galiausiai automobilių sezoną teko uždaryti kartu su JDM.lt klubu ir jų organizuotu BBQ kepimu Valakampių pliaže. Graži, nors ir kiek vėsi, bet super daili rudeniška diena, susirinko nemažai žmonių. O nuotraukoje – du DeepDish.lt automobiliai, visai ne japoniški, tačiau mielai priimti.

P1200083_red

Sezono uždarymas reiškė ir tai, kad į garažus žiemai stoja daugelis tų, kurie vasarą traukdavo tiek praeivių, tiek kitų vairuotojų akis. Čia – žiemos miegui paliktas ir “širdies operaciją” išgyvenantis bičiulio Daumanto “Golf” mk2. Ateinantį sezoną į gatves jis grįš kur kas greitesnis ir tvirtesnis.

Untitled1-Recovered_purple

Be viso kito, išbandžiau ir šiek tiek naujovių. Mokausi fotografuoti naktį, jau žinau, kad vien štatyvo neužtenka, reikia ir galingesnio šviesos šaltinio. Nieko, viskas bus.

Štai taip atrodytų mano metai, jei imčiau ir suglausčiau juos į vieną blogo įrašą. O kur dar visi mane supę nerealūs žmonės, mylintys draugai, kur visi tie, kurie padėjo 2014-uosius paversti itin šauniais metais. Ačiū visiems ir tegu 2015-ieji kartelės žemyn nenuleidžia.



2 thoughts on “Išlydžiu 2014: kokie buvo metai, ką mačiau ir ką dariau”

  • Ačiū, Dina, ir jums, pašėlusi mergina! :) Tikėkite tuo, ko dar nėra, tam, kad būtų.
    Energingi, pilni variklių gausmo metai jums žada dar įspūdingesnius. Ką tik išbūriau taip jums iš kavos putos, ne tirščių, nes tirščių kavoje negaliu pakęsti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *