Baltymai ir angliavandeniai: kaip „neryti“ po pietų?

Baltymai ir angliavandeniai: kaip „neryti“ po pietų?

Gyveni žmogus kelias dešimtis metų ramiai, o tada sugalvoji išmokti valgyti taip, kaip specialistai rekomenduoja.

Na, iš tikrųjų, ne tiek sugalvojau šiaip, iš neturėjimo ką veikti, o kad sporto rezultatai geresni būtų.

Pasiskaičiau knygų, interneto, pasiplanavau ir ėmiausi. Principas paprastas: iki pietų angliavandeniai, baltymai ir daržovės. Po pietų – baltymai ir daržovės.

Kitaip tariant, iki pietų galima valgyti košes, vaisius, salotas, mėsą ir žuvį. Po pietų iš raciono reikia išmesti duoną, vaisius, bulves, saldainius (jų apskritai nereikia valgyti) ir kitokius angliavandenių reikalus. Kodėl? Todėl, kad angliavandeniai yra energija, kurios organizmui sunaudoti kažkokia linkme nepavyks (ypač jei dirbate sėdimą darbą) ir ta energija ims vyniotis aplink šlaunis, liemenį, nugarą ir t.t.

Taip atrodo energija, kuri gali užsivynioti, pvz., ant šlaunų.
Taip atrodo energija, kuri gali užsivynioti, pvz., ant šlaunų.

Baltymai gi kalorijų turi tiek pat, kiek angliavandeniai (skaičiau, kad po 4), tačiau yra raumenų statybinė medžiaga, todėl į kūno riebalus neina. Pokštas, kuris, pasirodo, yra realybe: geriau vakare suryti vištos krūtinėlę virtą ar varškės pakelį nei du obuolius. Ir kalorijų skaičiavimas čia yra niekuo dėtas.

Ir visi šitie principai atrodo tokie paprasti ir lengvi, kad viens du ir lieknas gali tapti. O iš tiesų – nė velnio. Aš neišmanau, ką daryti su popietiniu liūdesiu, kuris apima, ir kurį malšinti man norisi bandelėm, duona, vaisiais, saldainiais (šitais tai labiausiai).

Vienas treneris sakė, kad kentėti ir tiek. Bet kentėjimas yra ne itin patrauklus reikalas. Kita moteris rašė, kad jai padeda kramtoma guma. Bet aš per tą liūdesį suryju pakelį ir netikiu, kad tai man į naudą.

Žodžiu, reikėtų kokio patarimo iš interneto platybių. Ką daryti, kad popiet saldumynų nenorėčiau? Ir kaip per dieną išgerti 2 litrus vandens?



12 thoughts on “Baltymai ir angliavandeniai: kaip „neryti“ po pietų?”

  • Dėl saldumynų nepadėsiu, pas pačią tokia problema.
    O dėl vandens, tai pastebėjau, kad kai gėriau stiklinėmis tai ir negėriau. Kažkada mieste norėdama gert nusipirkau kažkokio izotoninio gėrimo. Nuo jo liko buteliukas 0.75l talpos. Na tiks, kaip gertuvė. Tai aš dabar ryte jį prisipilu, pasistatau ant stalo ir žiūriu, kad gurkšnoju dažniau nei šiaip gerdavau. Manau dabar išgeriu 2L, nors yra, kas man aiškina, kad tiek per daug, ir tik išplaunu mineralus.

  • Aš tai pagal odą savo pastebiu, per daug, ar ne per daug – kai geriu mažiau, viskas matosi ant veido. Tai veidrodin žiūrėdama graužiuos, bet gerti – pamirštu. Bet tavo taktika ir man buvo pasiteisinusi – jei tik ant stalo stovi buteliukas, tai ir geriu, jei ne – tai tingiu lakstyt su puoduku vis kur.

  • O, kaip laiku tavo straipsnis, ir aš užsimaniau apversti savo mitybos piramidę aukštyn kojom (nes šiaip saldainiai ir bandelės būdavo piramidės apačioj…), pavasaris, matyt, veikia… Su vandeniu man irgi panašiai – yra buteliukas, tao geriu, nėra – pamirštu. Bet man sunkiausias klausimas, ką daryti per draugų pasisedėjimus, kur pica, “Džiugas” ir pyragai yra Nr. 1. Salierų stiebų gi nekramsnosiu…

  • Tada skaičiuoti gabaliukus ir valgyti po trupiniuką :) Arba – suvalgyti ko norisi ir lėkt sportuoti :)

  • Dėl vandens tai abejočiau. Vargu ar tiek jo reikia. Paskaitykit dar, turi būt kažkur „mitai apie dietas“, ar kažkas panašaus, šių metų straipsnis. Kitas – kad tai, ką jums siūlo daktarai, sau netaiko.
    Nuorodų nerasiu, nes nereikalinga, tiesiog beskaitant naujienas įsiminė ;-)

  • Kilogramui svorio reikia kažkiek vandens skaičiuoti, tai man per dieną gaunasi 1,8 l. Ir aš manau, kad bent man tikrai reikia to vandens tiek, nes kitaip išsausėja ir oda, ir plaukai :)

  • O! Štai būtent tai, ko reikia: kai jauti, kaip kūnas reaguoja. Jei jauti, kiek tau reikia vandens – kam plempti daugiau?

  • Aš jeigu noriu tai suvalgau ir to saldumyno vakare… Na nesikankinsi gi nuolat. O saldumynai su saiku nėra jau taip labai blogai. :)

  • Aš taip pat darau, tačiau kaskart graužia sąžinė :) Nes tikiu, kad saldumynas yra angliavandeniai, t.y. energija, kurios vakare nereikia :) ir, matyt, tas saldumynų noras yra tiesiog alkis ar troškulys, kurį reikia numalšinti :)

  • Čia kaip pažiūrėsi į tą “vakare” nereikia. Jei dirbi intensyviai, nors ir sėdėdama ant kėdės, tai smegenys rėkte rėkia, kad reikia dozės energijos :)

  • Rėkia rėkia, bet aš manau, kad čia ir yra emocinis valgymas, ne fizinis :) Man popiet, kai jau pavargstu rašyti, mąstyti, būna analogiška situacija.

    Tai einu ieškoti kažko, kas atpalaiduoja, išgeriu kavos kokios, sugraužiu ridiką. Blogiausiu atveju darausi varškės liesos, cinamonu nubarstytos, porciją, nes cinamonas apgauna receptorius, suteikia saldumo.

    Iš principo, tiek baltymas, tiek angliavandenis turi tas pačias 4 kcal, bet jei baltymas yra raumens statybinė medžiaga, angliavandenis yra energija, kurios kūnui reikia po nakties, ne prieš ją :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *