„Volkswagen“ krizė, arba kodėl Europoje reikėtų amerikietiškų automobilių testų

„Volkswagen“ krizė, arba kodėl Europoje reikėtų amerikietiškų automobilių testų

Šitos dienos Europos automobilių pramonei sunkios. Sakau Europos, nes “Volkswagen”, apsimelavę JAV, padarė meškos paslaugą ir kolegoms. Amerikiečiams, kurie pratę automobilių gamintojus tempti į teisus dėl pačių įvairiausių smulkmenų, matyt, dabar “visi jie iš vieno molio drėbti”.

Ir gaila žiūrėti, kaip gabalėlis po gabalėlio “Volkswagen” mėsinėjamas. Pirmiausia paaiškėjo, kad bandymų rezultatai neatitinka. Gamintojas pasiaiškino, kad taip, atseit, dėl to, kad kiekvienas vairuojame skirtingai. Tik pagrasinus, kad naujausi dyzeliniai motorai JAV nebus aprobuoti, vokiečiai prisipažino, kad sukčiavo.

Aš nemeluosiu. Mėgstu automobilius, mėgstu galingus variklius, man patinka benzino kvapas, patinka dyzelinių motorų dideli sukimo momentai. Ir man dažniausiai nė nerūpi, kiek anglies dvideginio kuris variklis išmeta, kiek ten kietųjų detalių ir ko.

Bet mane iki negalėjimo užknisa tie nuolatos pagražinami skaičiai, kai pagaminamas naujas variklis, kai išleidžiamas naujas modelis. “Tik 4 l dyzelino 100 km, tik 80 g/km anglies dvideginio, naujas sportinis superautomobilis sunaudoja 100 km vos 9 l degalų” ir t.t.

Sėdi tada į va tokį superautomobilį ar nedidelį dyzelinį mažyli, riedi, važiuoji, o borto kompiuteris rodo, kad tavo sąnaudos ir gamintojo sąnaudos skiriasi 2-3, o kartais ir daugiau litrų šimtui. Tada išsiaiškini, kad tikrindami, kiek modeliai sunaudoja degalų, gamintojai automobilius palengvina, uždeda plikutėles padangas, visus plyšius užklijuoja lipnia juosta ir t.t. Kitaip tariant, daroma viskas, kad skaičiai būtų kuo mažesni, visai nesvarbu, kad paprastas vartotojas niekada taip nevažiuos. Būna net ir taip, kad sėdi į automobilį ir dalyvauji ekologiniame ralyje, kur darai viską, kad sunaudotum kuo mažiau degalų ir nuolat žvilgčioji į borto kompiuterį. O jis, pasirodo, meluoja mažiausiai puslitriu.

Tačiau JAV automobilių bandymų “ant popieriaus” kur kas mažiau nei Europoje. Jie tikrina ne tik tuos automobilius, kuriuos atveža gamintojai, bet ir tuos, kurie rieda gatvėmis. Ir tegu tik pamėgina gamintojai nurodyti mažesnes degalų sąnaudas nei gauna bandytojai. Pavyzdžiui, “Kia” bandė pernai. Gavo baudos.

Tačiau “Volkswagen” atvejis – kur kas daugiau nei gražesni skaičiai ant popieriaus. Tai sukčiavimas, ir dar viso pasaulio mastu. Girtis, kad automobiliai ekologiški ir žali, už nugaros spragsėti jungikliu, kuris tai mažina, tai didina azoto oksidų ir t.t. išmetimą.. čia kažkas tokio.

Sunku pasakyti, kaip “Volkswagen” bus pamokytas. Greičiausiai bauda – menkiausias dalykas, kas gali nutikti. Tačiau reputacija – labai svarbus dalykas, ir, tikėtina, kad bent jau karūną kaip daugiausiai automobilių parduodančiai bendrovei, teks kuriam laikui nusiimti.

O aš tikiuosi, kad Europa pamoką išmoks. Ir kad amerikietiški automobilių testai pagaliau atsirasi ir mūsų žemyne.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *