Apie sprendimus dėl mažumų, arba kodėl vasarinės padangos netinka žiemą

Apie sprendimus dėl mažumų, arba kodėl vasarinės padangos netinka žiemą

Šiandien Susisiekimo ministerija driokstelėjo: reikia leisti vasarinėmis padangomis važinėti visą lapkritį ir kovą. Tiesa, su išlyga – jeigu ant kelio nėra sniego ir ledo.

Iš pirmo žvilgsnio atrodo – super. Ypač, kai žinau, kokios tos mūsų žiemos: sniego nėra, šalčių nėra, dažniausiai koks lietus lyja. Jei vaikystėj visi mano gimtadieniai buvo klampojant per pusnis iki kelių, dabar sniego atsiranda geriausiu atveju sausį. Net Kalėdos, ir tos, nurudę.

Tokiu atveju drožti žiemines padangas atrodo visai nelogiška. Na kas gi norės už kelis šimtus eurų naujus ratus įsigijęs, o jei dar minkštutėlės Šiaurės šalims skirtos gumos, juos drožti ant asfalto, kuris ledo dar neregėjo?

Aha, aš irgi nenoriu. Bet tada pasiklausiau, o kas bus tuo atveju, jei išvažiuosiu į darbą, o man besėdint prisnigs? Paprasta: būsiu pati kalta, mat turėjau pasidomėti prognoze. Ir važiuoti vasarinėmis padangomis neturėsiu teisės, nes policija baus, o eismo įvykio atveju (jei būsiu kalta) draudimo išmoką teks grąžinti draudimo bendrovei.

Tada pasitikslinau ir paaiškėjo, kad pataisos sugalvotos ne tiems vairuotojams, kurie važinėja žiemą. Jos skirtos motociklininkams, kurie kartais lapkritį dar išvažiuoja į gatves, ir tiems, kurie žiemą automobilius pastato į garažus ir visur važiuoja viešuoju. Arba visai niekur nevažiuoja.

Kitaip tariant, susirūpinta ne mano, jūsų, mūsų žieminių padangų būkle, bet tų, kurie dažniausiai neturi supratimo, ką reiškia vairuoti esant neigiamai oro temperatūrai, taip pat tų, kurie bijo išvažiuoti į kelius žiemą ir dėl to apskritai nevažinėja. Aišku, greičiausiai taip pat čia tie žmonės, kuriems išlaikyti automobilį sunku ir kurie negali sau leisti nusipirkti žieminių padangų. Arba kurių žieminės yra laaaaaaaaaaabai senos.

Ir aš, kaip gailiaširdė, vien dėl tų varguolių būčiau linkusi leisti važinėti ilgiau, bet… BET.

Vasarinės padangos veikia tinkamai, jei oro temperatūra aukštesnė nei 7 laipsniai šilumos. Jei kovą tokių dienų dar gali pasitaikyti, lapkritį – jau sunkiai. Žemėjant temperatūrai, padangos guma kietėja, ilgėja stabdymo kelias, savybės, kaip padanga laikosi ant kelio, ir dar krūva kitko, kas susiję su saugumu.

Tad, pasakykit jūs man, ar logiškas sprendimas leisti važinėti vasarinėmis padangomis lapkritį (kurios tikrai dažniausiai būtų netinkamos) dėl saujelės vairuotojų, kurie, greičiausiai, baimindamiesi oro sąlygų, vis tiek į gatves nevažiuos? Ir tuo pačiu sukelti pavojų didžiajai daliai aplinkinių? Žinoma, kalbu visur su minty turima tariamąja nuosaka, tačiau, matyt, užtektų vienos rimtesnės nelaimės, ir apie vasarines padangas atšalus orams būtų pagalvota iš naujo.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *