Karas su klikus generuojančiomis antraštėmis portaluose

Šiandien pasirodė nerealus dalykas – Siūlyk Antraštę. “Google Chrome” įskiepis, leidžiantis koreguoti trijų didžiųjų portalų antraštes ir vietoje jų pasiūlyti geresnes, informatyvesnes ir pan.

Autoriai sako, kad nesitiki pakeisti pasaulio, tačiau leidžia skaitytojams šmaikščiai pasižiūrėti į publikuojamas naujienas ir pakeisti jų antraštes į tokias, kurios parodytų, ar verta spausti ant teksto ir jį skaityti, ar ne.

Iš pradžių tas įskiepis atrodė lyg žaidimas, tačiau faktas, kad klaidinančių antraščių liga Lietuvoje įsisenėjusi tiek, kad vartotojai nori nenori ėmė diegtis įskiepį ir netrukus turinčių, koreguojančių antraštes ir t.t. atsirado daugiau nei 10.000.

Įsidiegiau ir aš iš smalsumo, mat, prisipažinsiu, viena vertus, mane užknisa tos antraštės, kurios meluoja, klaidina, kur nesuprasi nieko ir t.t. Kita vertus, užknisa ir tai, kad prisižiūrėjęs tokių antraščių nesąmoningai įsikerti, kad tokios klaustukus paliekančios antraštės yra gerai ir imi pats rašyti tokių. Man atrodo, kad klaidinančios antraštės yra vienas nesveikos žiniasklaidos požymių, tačiau kai kuriems atrodo, kad jei tokių antraščių nėra, portalai mažiau skaitomi. Žinoma, tiesa, negaliu ginčytis, tačiau kokia kaina?

rly

Šiandien antraštės, ypač tos, po kuriomis paslėptas niekinis idiotiškas turinys, tokios suktos ir klaidinančios, kad silpna. Atrodo, radai įdomią naujieną, paspaudei, perskaitei tris sakinius ir supratai, kad ką tik sugaišai kelias minutes savo laiko, o naudos klikas neatnešė.

rly2

Portalų redaktoriai svarsto, kas atsakys už šia programėle kuriamas klaidinančias antraštes. Tačiau tiesa, kad jie patys nesugeba atsakyti už portaluose esančias painias ir klaidinančias, suktas antraštes. Nesugeba atsisakyti menkaverčio turinio ar tiesiog jį atitinkamai pavadinti.

Ir, galiausiai, pastaba, kad tokios antraštės – Vakarų žiniasklaidos tendencija. Bėda ta, kiek skaitau The Wall Street Journal, The Economist, The Financial Times, BBC, CNN, Bloomberg ir kitus, tiek tos antraštės ten sugalvotos išradingai, tačiau vis dar leidžia suprasti esmę ir sveikai nuspręsti, ar verta spausti ant tokių naujienų, ar ne.

Net jei tai Vakarų tendencija, lietuviai, būdami nykštukine rinka, kurioje kiekvienas klikas yra duona, sugebėjo imti ir perspausti, todėl pas mums kiekviena naujiena yra “pribloškianti”, apgaubta “paslapties šydu”, “perspėjanti”, “skaudžiai pamokanti”, “įspūdinga”, kviečianti “kilti į kovą” ir t.t. O kur dar medinės nuvalkiotos klišės, kurios kartojasi kas antrame tekste?

rly3

Ir dar būtų gerai, jei paspaudęs ant mįslingos antraštės rastumei ką skaityti. Deja, pusė atvejų yra apie nieką.

Aišku, nesakau, kad įskiepis yra vienareikšmiškai tobulas. Toli gražu ne. Akis bado idiotiški bandymai juokauti, visokios klaidos, ilgiausi pavadinimai ir t.t. O kur dar brukama nuomonė – tas ypač galioja automobilių tekstams ar ilgesniems skaitiniams, kurie labiau žurnaliniai nei internetiniai. Tačiau tiesa ta, kad dabar skaitau portalą klikindama mažiau. Nes matau, kuri naujiena savy neša užtektinai turinio, kuriam norėčiau skirti šiek tiek laiko.

Taip, tikiuos, ne man vienai. Ir būdami protinga visuomene imsim ir sugebėsim padaryti kažkokią įtaką tai antraščių politikai.

Dina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *