Su „Lambo Gallardo“ per Nemuno žiedą

Su „Lambo Gallardo“ per Nemuno žiedą

“Labas, gal norit pavairuot automobilį, kokio dar nesat vairavusios?” – tokio klausimo sulaukėm telefonu.

Akimirką ant liežuvio galo sukosi klausimas, koks gi tas automobilis. Tačiau tiesiog pasakėm taip. Ir porą savaičių derinome visiems tinkamą laiką, vietą, aplinkybes.

Dėl kokio automobilio gali tiek laiko vykti derybos? Turim pasakyti, kad labai nedaug tokių, dėl kurių telefonų iš rankų nepaleidžiame visą parą. Šįkart tai – 2007 m. gamybos “Lamborghini Gallardo”.

img_3146

“Daug kur girdėjom, kad, “ai, senas čia Gallardo”. Bet jūs pamėginkit tokį seną nusipirkti. Geras butas už jo kainą išeina”, – sakė mums Egidijus, sportininkas ir žmogus, išleidęs merginas į Nemuno žiedo trasą su per 4 sek. 100 km/val. pasiekiančiu superautomobiliu.

Nemeluosim, kinkos drebėjo. Esam lėkusios “Ascari” trasoj Ispanijoj su “Porsche”, esam su “Nissan GT-R” įveikusios ne vieną ratą “Audru” žiede Estijoje, net Nemuno žiede esam vaikusios visokių automobilių. Bet sėdus prie “Gallardo” vairo drąsa susitraukė iki trupinio.

Galbūt dėl to, kad prie “Gallardo” valdymo reikia priprasti. 5 l V10 520 AG motorą turintis žvėris turi pusiau robotinę pavarų dėžę. Tai reiškia, kad stovint vietoje visada, visada, visada jungiama neutrali pavara. Net jeigu važiuojat mieste kamštyje – neutrali. Kai prireikia sustoti galutinai, traukiamas rankinis stabdis.

img_3117

Kai reikia pajudėti, mentelėm ant vairo įjungiama pirma pavara. Kai reikia antros, tenka atitraukti koją nuo akceleratoriaus (nes taip mažiau dėvisi pavarų dėžė), jungti antrą, vėliau taip pat trečią ir t.t.

Kai tenka stabdyti – mygi akmeninį stabdį ir žemini pavarą po pavaros.

Tada dar tenka galvoti apie tai, kad “Gallardo” varomas keturiais ratais, bet galia dalijama santykiu 40:60. Jei spaudi iki dugno, iki 90% galios gali būti atiduoda galiniams ratams, posūky tai reiškia, kad galima ir slysti šonu. Bet jeigu stabdai, didžioji dalis galios atiduodama priekiui, dėl to “Lambo” ima vizginti uodegą.

img_3094

Tad stebuklų parodyti ir kažko nustebinti nė nebandėm. Mėgavomės! Nes jei žiūrėtume į “Lamborghini” kaip į tiesiog automobilį, tai rastume daug tokių: su bekraštėm degalų sąnaudom, su keturiais ratais, su dalimi “Audi” technologijų (nes oficialiai “Lambo” šeimininkas yra “Audi”).

Galiausiai, tam tikra prasme, “Lambo” pats yra labai paprastas: vos keli mygtukai, kelios funkcijos. O didžiausi privalumai telpa ant dviejų jungiklių, sako savininkai. Vienas mygtukas leidžia hidrauliniams amortizatoriams kilstelėti į viršų automobilio priekį, kad būtų įveikiami “gulintys policininkai”, kitas – įjungia galinio vaizdo kamerą, nes “Lambo” užpakalis platus, sunkiai kas ir matosi, o apsisukimo spindulys apskritai tragiškas.

img_3226

Pats savininkas pabrėžia, kad “Lambo” žiedinei trasai kiek per minkštų amortizatorių. Mums taip nepasirodė, tačiau profesionalas žino, ką sako. Tiesa ta, kad kai vairavome 2004 m. “Ferrari 360 Spider”, tai anas iš tiesų buvo kur kas kietesnis nei “Lamborghini”. Mieste su “Ferrari” atrodė, kad važiuoji metalinėmis rogėmis ir daužais į visus kelio nelygumus. “Lambo” važiuoklės standumas justi, tačiau tikrai ne iki tokios beprotybės, kad nebeįmanoma.

Bet jei kalbėtume apie emocijas, tai geriausias indikatorius yra šypsena. Kas kartą nuspaudus iki dugno greičio pedalą norėdavosi šypsotis plačiai plačiai. Girdi, kad gale riaumoja galingas variklis, jauti, kad platūs ratai stumia tave į priekį, o perjungiant pavarą, atrodo, net šokteli viskas. O kur dar tie momentai, kai aukštinant ar žeminant pavarą išmetimo sistemoje pasigirsta sprogimų serija.

img_3086

Ir visai nesvarbu, kad tam, jog nuvažiuotume į Kačerginę, pasivažinėtume ten ir grįžtume atgal, dukart teko pripildyti ryškiai geltono “Lambo” 80 l degalų baką. Užtat emocijų pasikrovėm savaitei į priekį.

Ir jei kam smalsu, tai jo, jis atrodo kaip žvėris, važiuoja kaip žvėris, o ryja kaip du žvėrys. ~40-45 l / 100 km mieste, ~16+ greitkely. Nemuno žiede… Na, degalų užteko, tas svarbiausia :)



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *