Vienintelė tokia pasaulyje – lietuviška Vaido „Cobra“

Vienintelė tokia pasaulyje – lietuviška Vaido „Cobra“

Kiek pažįstate žmonių, kuriems būtų į galvą šovusi mintis pasigaminti automobilį nuo… nulio? O kiek iš jų užuot kalbėję ėmėsi realių darbų?

Vilnietis Vaidas – vienas tokių. Na, tų, kurie kalbėjo mažiau nei dirbo. Sugalvojęs, kad nori išskirtinio automobilio, jis ryžosi jį pasigaminti. Iš pradžių vaikinas svarstė apie kokį nors “Lamborghini”. Tačiau kiek braižė, kiek dėliojo, tiek nesuėjo galai: “Lambo” formos gerokai sudėtingesnės ir kur kas sudėtingiau gauti reikalingų detalių.”

img_4482

Sprendimas buvo paprastas – pasigaminti “Cobra” repliką. Tik štai, rasti duomenų, galėjusių padėti pasigaminti “Cobra” formą nuo nulio, buvo kur kas sudėtingiau. Ar patikėtumėte, jei pasakytume, kad Vaidas savo “Cobros” brėžinį kūrė iš juodai baltų piešinių bei, atitaikęs mastelį, ėmėsi būsimo modelio kėbulo gamybos? Būtent taip ir buvo, sako Vaidas, ir rodo juodai balto modelio piešinius, pribraukytus ir pilnus skaičių.

img_4483

img_4492

Brėžiniai – viena, gamyba jau kita. Gamindamas rėmą Vaizdas išniekino BMW “kregždę”, mat šios tarpvėžė buvo tokia pati kaip ir “Cobra”. Tačiau “kregždė” buvo per ilga, todėl teko skaičiuoti, kiek ko nereikia, pjauti lauk, virinti ir tvirtinti iš naujo. Be to, “kregždė” buvo su platintais “slyvos” ratlankiais, tad Vaido gaminama “Cobra” tapo kiek platesnė nei originalus automobilis. Na, tas “kiek” – 25-30 cm priekyje ir gale. Užtat išplatėjusi pavirto ir piktesne.

img_4539

img_4544

Kai po kalno nereikalingų detalių šalinimo, perrinkinėjimo, važiuoklės montavimo, virinimo ir t.t. “Cobra” gavo rėmą, atėjo metas kėbulo gamybai. Pastarajam Vaidas sunaudojo neįmanoma kiekį kibirų putų polisterolio, o vėliau –milijoną kantrybės. Nes gi neaiškios formos putų polisterolio gumulą reikėjo paversti itin dailaus automobilio kėbulo formai reikalingu pagrindu.

“Droži, taisai, vėl droži. Baigdavau darbą, atvažiuodavau į garažą ir iki nakties. Po visko tik nusiputi dulkes ir krenti akmeniu į lovą namie”, – prisimena Vaidas.

O dar laukė stiklo pluošto kėbulo gamyba, vėliau – kėbulo tvirtinimas ir t.t.

Vaidas sako, kad galėjo pasigaminti (ir netgi norėjo) formas, skirtas tokių “Cobra” modelių kepimui, bet… Bet pagalvojo, kad geriau tegu ši “Cobra” būna vienintelė tokia.

img_4527

img_4536

Ir dar daugiau. Vaidas pabrėžia, kad “iš tikrųjų, tai čia ne “Cobra” replika – tik stilius “Cobros”, o automobilis yra visiškai unikalus ir vienintelis toks.” Ir negali ginčytis, nes modelis ne tik platesnis ir piktesnis – Vaidui teko šiek tiek keisti formas, jas ryškinti ir t.t.

Kartą su savo pasigamintu automobiliu vilnietis jau buvo išvažiavęs iš garažo. Tiesa, tik trumpam. Kad įsitikintų, jog veikia viskas, ką jis pagamino. Nes pradedant stabdžiais, baigiant vairu – viskas yra gaminta jo rankų ir sugalvota begryninant idėją, kaip galėtų paversti automobilį sau patogesniu.

“Užsivedžiau, išvažiavau ir lengviau atsidusau – važiuoja. Ir tada atgal prie darbų”, – juokiasi Vaidas.

img_4473

img_4501

O tų darbų nei daug, nei mažai. Mat kai pagalvoji – sukurti važiuojantį automobilį per pusantrų metų (iš tiesų – per trejus, tačiau bent pusantrų iš jų Vaidas prisipažino visiškai nedirbęs su “Cobra” projektu, mat nebuvo motyvacijos. Tikimės, kad jos dabar per akis) nuo visiško nulio yra labai daug ir labai greitai. Ypač, kai tenka dar dirbti kitur ir gyventi.

Tačiau tam, kad “Cobra” džiugintų mūsų ir jūsų akis, reikia dar maždaug metų. Nes reikia pagaminti dalų saloną, reikia nudažyti kėbulą (o pastarojo kažkodėl baidosi visi dažytojai, todėl Vaidas spjauna ir sako, kad pasidarys viską pats), reikia priversti automobilio variklį, kuris gana modernus, veikti su senovinėmis “gaugėmis”, galiausiai – reikia atsisiųsti nerealias sėdynes, kurios buvo montuojamos į negirdėtą neregėtą modelį “Simca Rallye”. Pastarosios, beje, atsirado visai netikėtai. Bičiulis Vaidui parodė, šiam patiko, tad, jei tik išmatavimai tiks, į šalį bus padėtos specialiai “Cobrai” gamintos sėdynės ir nusipirktos šios.

img_4464

smallimg_4561

GirlsGear.lt tęsia istorijų “ant popieriaus” ciklą. Jei norite sužinoti visas smulkmenas, tarp jų – ir už kiek Vaidas parduotų savo kūrinį – ieškokite žurnalo “Keturi ratai” kovo mėnesio numerio :)



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *