Į Latvijos lenktynių trasą prie… Audi R8 vairo

Į Latvijos lenktynių trasą prie… Audi R8 vairo

Tiems, kas perskaitė skiltį “Apie” šiame bloge arba kartais užmeta akį į mano “Instagram“, jokia paslaptis – automobiliai yra tas dalykas, dėl kurio man užverda kraujas. Ypač, jeigu sėdu prie greito, sportinio automobilio vairo, kur kiekvienam akceleratoriaus paspaudimui aidu atsiliepia vis garsiau tuksinti širdis, vis greičiau kraujagyslėse pirmyn-atgal varinėjamas kraujas.

Ir štai Latvijos “Audi” importuotojai nusprendė, kad Baltijos šalys nusipelnė įspūdingo renginio. Tokio įspūdingo, kad, tiesą sakant, seniai ką nors panašaus buvau mačiusi. Jie atsivežė beveik 30 sportinių “Audi” automobilių, pažymėtų R ir RS raidėmis. Šios gi tradiciškai reiškia ne ką kitą, kaip angliškus žodžius “Race” ir “Race Sport”. Arba vokišką “Rennen”, kas reiškia lenktyniauti.

Atsivežė į gražiąją Rygą, į greta ten esančio automobilių muziejaus (kurį, beje, labai rekomenduoju ir būsimuose įrašuose papasakosiu daugiau) įkurtą lenktynių trasą. Ją mūsiškiai, besivadovaujantys credo “pedal to the metal”, vadina Bikerniekais, oficialiai ji yra “Bikernieki Ring”.

Ir jeigu mūsiškė Nemuno žiedo trasa, apipinta bankrotais, skandalais ir kitais reikalais, yra vadinama pavojinga, mat ne vienoje jos dalyje gausu gumbų ir nelygumų, dideliu greičiu važiuojantį automobilį paverčiančių nestabilia bulve kelyje, Bikerniekai, buvo sakoma, prilygsta Nemunui. Taip, galbūt – arti esančiomis sienomis, medžiais visiškai šalia trasos ribų, nelygumais kai kur, tačiau pasivažinėjus su sportinėmis “Audi” aišku, kad latviams pasisekė labiau, mat jų žiedinės lenktynių trasos būklė kur kas geresnė nei mūsiškės.

Visgi lenktynių trasa – tik vienas dalykų, dėl kurių gimė šis blogo įrašas. Antrasis – “Audi R8”.

20160811_115337 (1)

Automobiliai mano darbu tapo prieš daugiau nei trejus metus. Ir, prisipažinsiu, sėdus prie “Audi R8” vairo ir nuspaudus akceleratorių iki dugno, buvo pirmas kartas, kai nuoširdžiai išsigandau. Ne to, kaip automobilis pagreitėja, o fakto, kaip jis greitėja nuo 100 km/val. ir toliau. Akimirkai užgniaužė kvapą ir vienintelė mintis, kilusi galvoje, buvo “o šūdas, šūdas, šūdas”.

20160811_123535

Dar keli startai padėjo įvertinti, kaip tiksliai modelis gali būti valdomas. Suki vairą ir, atrodo, tarp to, ką laikai rankose, ir ratų nėra jokių tarpinių, viskas vyksta akimirksniu. Akceleratorius jautrus lyg isterikas per pilnatį, o keturių varančiųjų ratų pavara šį derinį paverčia tikra bomba.

20160811_143929

Ir tu spaudi akceleratorių iki dugno, tuomet kali per stabdžius, nes posūkis prieš akis pasirodė per staigus, tada vėl spaudi, suki vairą – kartais per grubiai. O kartais taip grubiai, kad judesys ranka primena antausį, o kartais iš tos laimės nebeišgaudai idealios trajektorijos ir važiuoji taip, kad kas iš šalies pasižiūrėjęs sakytų “idiotė”. O štai R8 nesako nieko. Nesiskundžia, nedvejoja, nors dvejoji pati. Ir net jei tu nesijauti taip tvirtai, kaip norėtųsi, ji daro tiksliai tai, ko nori, o klaidoms yra atlaidi. Ir sulig kiekvienu ratu drąsos sparnai, prasikalę nugaroje per pirmąjį ratą Bikerniekuose, ima augti. Atrodytų, išaugs tiek, kad nebetilps dviviečio kupė salone, bet gi ne – instruktoriai, vedantys visą koloną per Bikerniekų vingius, stoja su avarinėmis ir liepia keistis.

20160811_132125

Tada sėdi į keleivio vietą ir klausai. Pirmiausia apie tai, kad kiekvienas kelias turi idealias trajektorijas ir važiuojant į posūkį greitį privalu laikyti tolygų, kaip ir sužeminti pavarą, o važiuojant iš posūkio galima spausti iki dugno. Be to, jei jau važiuoji lenktynių trasoje, būtų šaunu išnaudoti visą jos ploti ir šitaip pačiai sau pasilikti mažiau darbo sukiojant vairą. Galiausiai – nebijoti prieš statų posūkį stabdyti tvirtai, nes nei vienas slydimas greičio neprideda, o ir rizika, kad automobilis suduš kur nors į atitvarus ar mišką, auga. Visgi dokumentuose, kuriuos pasirašėme, “neprotingo elgesio” pasekmės įvertintos 10.000 Eur franšize.

20160811_135338

Instruktroriai ir “Audi” importuotojai pasielgė taip protingai, kaip tik buvo įmanoma. Pamenu, teko dalyvauti panašiuose renginiuose kitose lenktynių trasose ir ten, po instruktažo, gaudavai važiuoti kolonoje iš karto visą žiedą. Čia – ne. Ir ačiū organizatoriams už tai. Instruktoriai kantriai su kiekvienu iš mūsų nušlifavo sudėtingiausias trasos atkarpas per porą valandų, paaiškino, kaip veikia “Audi” ABS sistema, gebanti valdyti kiekvieną ratą atskirai 21 kartą per sekundę jį pasukdama arba pristabdydama, ir tik tuomet leido užsivesti gaudžiančius variklius, įsijungti “Sport” režimą ir minti pirmyn.

20160811_131630

Kokia nauda? Ogi ta, kad užuot važiavęs aklai paskui instruktorių, kaip kad būna kituose renginiuose, tu prisimeni trajektorijas ir pamokas, ieškai geriausių variantų ir, racijoje išgirdęs traškantį profesionalo “perfect”, kone prileidi į kelnes iš laimės. Turiu prisipažinti, kad būčiau galėjusi važinėtis ir mokytis dar bent pusdienį, nors per vakarienę pajutau, kad tiek rankos, tiek pečiai išties nemenkai padirbėjo ir paskaudo.

Kokie techniniai naujų “Audi R8 V10 Plus” parametrai paskaityti galėsite ir rugsėjį “Verslo klasėje”, o vėliau vz.lt. Arba pagūglinę. Čia gi tik norėjau pasidalinti emocijomis, kurios, tiesą sakant, šįkart bene stipriausios, kiek save prisimenu. Kadangi savo “Samsung Galaxy S7 Edge” nepaleidau iš rankų, pavyko sulipdyti ir vaizdo blogą, kuriame – ir mano vairavimas, ir renginyje buvęs tikras sportinis “Audi R8 LMS”, ir gausybė gražių murkiančių žvėrelių Bikerniekų trasos prieigose.

P.S.: atleiskite už selfie’ių gausą. Nesusilaikiau, tikrai!



1 thought on “Į Latvijos lenktynių trasą prie… Audi R8 vairo”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *