Keturi dalykai, kurie sugrąžins motyvaciją ir gerą savijautą

Keturi dalykai, kurie sugrąžins motyvaciją ir gerą savijautą

Įspėjimas: šitas blogo įrašas gana asmeniškas, sentimentalus ir subjektyvus, todėl nemėgstantiems asmeninių paistalionių siūlau jį praleisti ir eiti perskaityti to, ką pasakojau apie apleistą mokyklą, “Acme” belaides ausines ar Rygos automobilių muziejų. Jei liekate, tuomet patys kalti.

Pastarieji keli mėnesiai nuo liepos vidurio man – tarsi kažkoks “down” periodas. Kiekviena diena už kitą sunkesnė, prastesnė, kiekvieną darbo dieną noriu užbaigti kuo greičiau, parbėgti į namus ir sėdėti fotelyje žaisdama kvailutį žaidimą telefone. Po beveik ketverių metų darbo laikraštyje, kur kas rytą eidavau su džiaugsmu, man dauguma dienų pasidarė nemielos. Automobilių bandymai teikia tik trupinį ankstesnės laimės, naujų knygų kalnas, kurias įsigijau dar liepą, guli kone nepaliestas. Bandžiau piešti, bet ir tai – ne tai.

Ar jums taip būna?

Kitaip tariant, jaučiuosi tik puse to, kuo buvau anksčiau. Mano vaikinas tą vadina rudenine depresija, aš – motyvacijos ir įkvėpimo stoka. Ir juokauju, kad man žiauriai reikia atostogų.

Ir viename savo laaaaaaaaaaaabai retų vlogų aš jau užsiminiau, kad peršalau, o peršalimas bei biuletenis yra beveik kaip atostogos, tik šūdinos. Na, palyginkite su buvimu užsienyje, kai visą laiką lyja, skrydžių bendrovė praganė bagažą, viešbutyje yra tarakonų, o kišenvagiai gatvėje ištraukė paskutinius eurus. Maždaug taip.

Bet drauge tai – beveik dvi savaitės, per kurias galima šį bei tą susidėlioti galvoje, pailsėti ir įkrauti bateriją iš naujo. Ir jeigu jūs esate iš tos pačios nelaimėlių grupės, kuriems reikia ne šiaip kavos iš ryto, o viso paketo motyvavinių ir “galvą remontuojančių” priemonių, čia – sąrašas to, ką pastarąsias dvi savaites darau aš.

1. Miegas

Aš negaliu pasakyti, kada paskutinį kartą normaliai miegojau. Tikrai. Visus metus varau taip, tarsi užpakalyje turėčiau raketą. Miego 4-5 valandos – OK. Miego mažiau – nevisai OK, bet būna. Prieš skrydžius – 2-3 miego valandos ir kitą naktį apie 5-6. Lėktuve miegu retai, nes priklausau tam tipui žmonių, kurie lašiuko pamiegoti negali. Jei jau miegu, tai kaip meška.

Kuo toks režimas gerai? Spėji nuveikti daugiau. Kuo blogai? Viskuo. Organizmas yra karinės parengties režime, imunitetas be jokių vitaminų (net ir su jais) senka, popiet imi žiovauti taip, kad, atrodo, žandikaulis išnirs, produktyvumas krenta ir vietoje kokybės pasilieka tik kiekybė. Ir dar – išgeri gerokai daugiau kavos nei turėtum, o tai iššaukia visokių sveikatos problemų, ne tik dantys ima gelsti.

Todėl jei pajutote, kad pervargote ir visos dienos tapo pilkesnės – sustokit. Jei turit galimybę, pasiimkit kelis laisvadienius. Ir išsimiegokite. Ir ne – mano patarimas neskamba kaip: išsimiegokite vieną dieną iki soties ir bus geriau. Ne. Esmė ta, kad tam, kad pasijustumėte geriau, reikia rutinos. Rutina – miegas nuo nustatytos valandos iki nustatytos valandos. Nes net didžiausiame chaose yra kažkokia tvarka ar dėsniškumas. Ir, jei trūko tik to, netrukus pastebėsite, kad dienos pašviesės, atsiras daugiau idėjų, energijos, jėgų, šypsenų – visko.

2. Tvarka

Žmonės iš prigimties yra kaupikai. Na, bent jau dauguma. Per kurį laiką namuose, kambariuose, stalčiuose, mašinose susikaupia gausybė smulkmenų (ir ne tik). Atrodytų, kas čia tokio. Bet iš tiesų, visas tas šlamštas nejučia ima slėgti. Tarsi kokia žieminė striukė vasarą. Gi tik pirmoje klasėje, jei tėvai nepatikrindavo, susidėdavome į kuprinę visos savaitės vadovėlius ir tempdavomės. Dabar, kai gyvename “Google”, “Youtube”, išmaniųjų telefonų laikais, daiktų, kurių reikia iš tiesų, yra ne tiek daug.

Todėl pajutę, kad žiauriai liūdna ir viskas užkniso, pirmiausia imkitės namų tvarkymo. Ir, ne, nekalbu apie dulkių valymą grindų plovimą. Verskite lauk rašomųjų stalų stalčius, knygų lentynas, drabužių spintas ir netgi spinteles vonioje. Visiška tiesa, kad priimant sprendimus, ką išmesti, ką palikti, racionaliai vertinant tai, ką matai prieš akis, galvoje daugelis minčių taip pat susidėlioja į stalčiukus.

3. Pasipuoškit

Šitas punktas, matyt, tiktų labiau merginoms, bet, manau, ir vaikinai gali kai ką prisitaikyti iš to, ką čia užrašysiu.

Kai liūdna ir bloga, kai vidinė baterija išsekusi, o akiniai, per kuriuos žvelgiat į gyvenimą, apdulkėję, bent jau nusibraukit dulkes patys nuo savęs. Tą padaryti gali padėti bet kas: kirpykla ir šviežios galvos pojūtis, nuskusta barzda arba barzda, kurią suformavo profesionalūs barzdaskučiai, švelni nudepiliuota oda, skaniai kvepiantis kūno sviestas, grožio procedūros namie, nauji drabužiai.

Sėdit namuose? Ir čia neslampinėkite apsmukę. Galite kurį laiką pasišlaistyti su pižama, bet vėliau – dėkit ją į šalį ir apsirenkite taip, kad atrodytumėte sau “nieko” ir būtumėte pasirengęs, jei tik reikės, viens du ir eiti pro duris.

Man, pavyzdžiui, pasipuošti padeda makiažas. Nes kas mane pažįsta, žino, kad šitoj srity aš visiška nevėkšla ir bailė. Tarkim, padažytos lūpos – tikriausiai tokiom retas kuris mane yra matęs. O štai visą dieną namie esu pasidažius. Sakiau, filmuosiu vlogą, bet kol padariau 2 punktą, šiek tiek sutemo, supratau, kad smulkioms detalėms filmuoti laikas netinkamas. Tad, well, bent pati sau atrodau nieko.

OK, čia gal ir ne taip "nieko" atrodau, bet čia momentas, kai darausi tvarką (po gero pusmečio) vonios spintelėse ir išmetu tai, ko nereikia, o pamirštais atradimais pasinaudoju. Ta daili spalva ant mano lūpų - baisiai norėtas produktas iš Pietų Korėjos.
OK, čia gal ir ne taip “nieko” atrodau, bet čia momentas, kai darausi tvarką (po gero pusmečio) vonios spintelėse ir išmetu tai, ko nereikia, o pamirštais atradimais pasinaudoju. Ta daili spalva ant mano lūpų – baisiai norėtas produktas iš Pietų Korėjos. Ir mhm, vonioj dar neužbaigti visi apdailos darbai.

4. Žmonės

Kai kuriems žmonėms, matyt, motyvacija ir įkvėpimas esate jūs. Kai kurie – tokia pati motyvacija ir įkvėpimas jums. Aš savo aplinkoje turiu žiauriai mylimų ir mielų žmonių, iš kurių mokausi, kuriuos gerbiu, kuriuos myliu ir šalia kurių noriu būti. Bet tiesa ta, kad išjudinti kažkokį viduje esantį varikliuką (matyt, ir jums) gali tie, kuriuos laikau autoritetais. Pavyzdžiui, vyriausiasis redaktorius yra tas, kuris paskatina ieškoti naujų idėjų ir naujų formų. Tiesa, tai veikia tik darbe. Asmeniniame gyvenime įkvėpimų ieškau vaizdais, mat esu iš tų, kurių vaizduotė orgazmą patiria tada, kai informacija ateina per akis.

Dabar toks įkvėpimas ir motyvacija yra Casey Neistat. Esu 100% tikra, kad visi, kurie skaito šį sakinį, žino, apie ką kalbu. Jei visgi nežinote, dedu nuorodą į jo Youtube kanalą. Žmogus, kuris daug ir sunkiai dirbo tam, kad taptų tuo, kuo yra dabar. Ir, kas svarbiausia, stebint jo gyvenimą neatrodo, kad tai, jog jo vlogus stebi milijonai, kažkuo jį pakeitė. Paprastas, šiltas, mielas ir išprotėjęs. Ir, kol sergu, vieną po kito žiūriu jo vaizdo įrašus ir visą energiją kaupiu į tą savo vidinę smarkiai išsekusią bateriją. Ar turiu užsiminti, kad ir idėjų naujų galvoje jau užgimė? :)

20160921_002045

Pramaišiui Casey Neistat dar įsijungiu ir lietuviškus Youtube kanalus. Skaitau ir blogus, bet, nežinau, ar čia etapas toks, ar kas, mieliau vartau savo “Jūros periodo parko” puslapius nei bloggerių įrašus. Todėl Youtube, ypač, kai po namus bastausi su mobiliuoju ir ausinėmis, labai dažnai ekrane. Tiesa, dauguma tų, kuriuos jungiuosi, man lyg koks “Stiliaus” ar “Žmonių” žurnalas, nes dauguma pasakojimų – apie kosmetiką, pirkinius ir kitus reikaliukus, kurie man nėra aktualūs. Kita vertus, padeda pailsėti. Visgi tų, kuriuos taip, kaip Casey, žiūrėčiau išsižiojusi, dar neatradau, todėl kol kas ir nerekomenduosiu nieko.

Ieškokite, naršykite tų žmonių, kurie jums būtų autoritetais ir kuriais galėtumėte tikėti, pasitikėti, iš kurių galėtumėte juoktis ir drauge norėti būti trupučiuką panašiais į juos. Ir tikrai kalbu ne apie išvaizdą, o apie gyvenimo būdą, charakterį. Jie bus tie, į kuriuos žiūrėdami patys sau išsispardysite subines ir vėl stositės ant kojų ir eisite pirmyn.

Tad, taip. Miegas, tvarka ant stalo ir ant galvos/veido/kūno bei žmonės. Štai tie keturi dalykai, kurie yra mano receptas sau ir jums tiems atvejams, kai gyvenimas tampa pilkas lyg lapkričio dangus.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *