Kiekvienas, kuris į tai, ką deda į lėkštę ir į burną, žvelgia atidžiau, spėju, galvodamas apie artėjančias didžiąsias metų šventes, vaišėmis nukrautus stalus ir giminaičius, kartojančius “valgyk, valgyk”, jaučia lengvą paniką. Bent jau aš tikrai jaučiu! Gerai, jei su sveika mityba nesipykstate ilgai ir atsilaikyti prieš tokius raginimus galite drąsiai. Tačiau tiems, kurie sveika mityba susirūpino neseniai, tokie “valgyk, valgyk” ir nedidelis slystelėjimas gali šluote nušluoti visas pastangas.

Tad aš pati sau kaupiu variantus, kaip gražiai pasakyti, kad “ačiū, šito nevalgysiu”, ir kaip valgyti sveikiau net pačiuose sveikiausiuose vakarėliuose. Galų gale, kaip neslystelėti taip, kad kitą rytą svarstyklės parodytų, o savijauta paliudytų, kad maisto buvo per daug ir jis buvo nesveikas.

1. Pavalgykite namie

Žinau, kad ruošiantis dovanas, aprangą, lakstant paskutinės minutės pirkinių, į svečius neretai išsiruošiama gurgiančiu pilvu. Žinot, kuo tai gali baigtis? Ogi tuo, kad mintis apie “vieną nedidelį gabalėlį, šaukštelį” ir t.t. atrodys labai nekalta. Gi kas čia, atrodo, tik užkąsite, o vėliau daugiau pasportuosite ir viskas bus gerai. Realybėje ši mintis baigsis tuo, kad prisikimšite pilvą iki soties visokiu nesveiku maistu, o likusias dienas nesiliausite valgę nesąmonių vien todėl, kad “ką jau čia, po švenčių vėl susiimsiu”. Ir po švenčių ant svarstykliu lipsite su keliais kilogramais pliuso.

Todėl pavalgykite sočiai sveiko maisto prieš keliaudami į svečius. Sėskite prie stalo, eikite į parduotuvę pilnu pilvu to maisto, kurį puikiai žinote ir kuris tikrai naudingas organizmui. Tuomet galėsite po trupučiuką ragauti sveikiau atrodančių produktų, neprisivalgyti ir nesiteisinti aplinkiniams, kurie jūsų nenorą valgyti tuoj palaikys “oi, tai jau ant dietos”.

2. “Užsisakykite” maisto

Tais atvejais, kai keliaujate į svečius pas tėvus ir jus puikiai pažįstančius žmones, pasinaudokite proga paprašyti, kad, pavyzdžiui, ant stalo būtų paprasčiausios orkaitėje keptos vištienos, ryžių, garintos lašišos, žalių daržovių ir pan. Iš visų šių derinių galite susikrauti daug sveiko ir skanaus maisto į lėkštę ir po švenčių nesijausti lyg balionėlis.

Be to, jei žinote, kad, pvz., jūsų mama, teta, sesuo kažką skanaus ir sveiko moka gaminti, tiesiog paprašykite, kad pagamintų tą konkretų patiekalą.

3. Pagaminkite maisto patys

Tradicija per Kalėdas atsivežti kažką vaišių stalui tikrai gaji, todėl čia gamindami galite nušauti du zuikius: ir šeimininkus pradžiuginti, ir pagaminti kažką, kas bus tikrai sveika. Tuomet drąsiai kraukite į lėkštę tai, ką gaminote patys.

4. Daug gerkite

Nepamirškite, kad per kelias valandas trunkančią vakarienę, o galbūt visą viešnagę, turite nuolatos gerti vandenį ar arbatą. Šitai padės tuo atveju, jeigu norisi kažko neapibrėžto, tačiau sveikų užkandžių ant stalo nėra.

5. Bendraukite

Kartą sėdėdami drauge su kolegomis viename restorane užsienyje ir laukdami savo maisto ėmėme kalbėtis stebėdami žmones aplink, kad lietuviai, kitaip nei vakariečiai, nesuvokia maisto valgymo drauge kaip meto, kuomet reikia bendrauti. Mes įsmeigiame akis į lėkštę ir kertame tai, kas yra joje, ir tik tuomet pradedame bendrauti. Vakariečiai gi atvirkščiai – ragauja maistą ir nuolatos kalba apie viską, kas rūpi, kas įdomu. Ir šitaip jų vakarienės trunka po kelias valandas, tačiau jie tikrai neprisivalgo tiek, kad nuo stalo sunkiai bepakiltų. Tad kalbėkite! Klauskite kitų, kaip jiems sekasi, klausykite, pasakokite patys, kalbėkitės apie metus, šventes, patyrimus, pasiekimus – viską.

One thought on “5 patarimai, kaip atlaikyti šventes nepersivalgius”

  1. O iš kur ta isteriška baimė peraivalgyti? Kas tame tokio baisiai blogo, kad pilnos naujienos straipsnių, ekspertų ir dietologų patarimų kaip reikia ir ko nereikia.
    Šventės turi skirtis nuo kasdienos, kitaip kam jų reikia…ar būdami žvalesni apvažiuosime dar daugiau prekybcentrių?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *