Savaitė sveikos mitybos: ar tai įmanoma ir ar tai lengva?

Savaitė sveikos mitybos: ar tai įmanoma ir ar tai lengva?

Prabėgo savaitė nuo tos dienos, kai aš nusprendžiau, kad reikia imtis iššūkio. Paskatino, žinoma, gauta sveikų užkandžių dėžutė „Mixbox.lt“, nes kai jau turi kuo užkandžiauti ir mitybos planą, pusė darbo jau padaryta.

Svoris

Ar buvo sunku? Pradžioje – taip. Nes visą laiką buvau alkana. Suvalgai pusryčius ir po valandos vėl alkana, suvalgai užkandį – alkana po 15 minučių. Ėjau, sukau ratus aplink šaldytuvą, skaičiau, gėriau daug vandens – dariau viską. Užtat kur kas lengviau buvo į antrą savaitės pusę. Pirmiausia dėl to, kad nuolat buvau užsiėmusi. Buvo taip lengva, kad realiai buvo dvi dienos, kai praleidau valgymus, o viena – kai prisivalgiau nesąmonių. Tad savaitgalį susiėmiau ir susitvarkiau atgal mitybą, tą patį dariau ir pirmas dvi šios savaitės dienas.

Iš pradžių valgiaraščio laikiausi griežtai. Kas parašyta tai dienai, tą ir valgyt dariausi. Visgi savaitės antroje pusėje išlaisvėjau ir pradėjau rinktis: vienos dienos pietūs, kitos dienos vakarienė, trečios dienos pusryčiai. Juk iš principo, metodas, kaip valgyti, nesiskiria nė vieną dieną: pusryčiams energija ir angliavandeniai, pietums – miksas angliavandenių su baltymais, vakarienei – baltymai. Taip ir miksavau.

Nesakau nieko – svėriausi kasdien ir mačiau, kad svoris svyravo tai ten, tai šen. Bet per savaitę grubiai nukrito 1,4 kg. Žinau žinau, pirmą kartą svėriausi ant kilimo ir, jau pasakojau, kad ant kilimo sveriantis svarstyklės rodo mažesnį svorį. Todėl skirtumą skaičiuoju nuo antros iššūkio dienos svorio.

Ar nukrito daug? Čia, matyt, kaip skaičiuosi. Man šitas iššūkis ne tam, kad vėl grįžčiau prie savo senų įpročių. Aišku, nemeluosiu, kai tik įjungsiu sportą į savo dienotvarkę, bėgiojimus ir t.t., valgysiu saldainius. Nes man jie patinka. Ir visgi, man svarbiausia yra pripratinti organizmą prie minties, kad maisto bus reguliariai, o savo galvą prie sveikų pasirinkimų. Kitas dalykas: tokiu tempu krentantis svoris reiškia tai, kad iš paskos turėtų spėti ir oda, todėl kūnas keičiasi tolygiai ir nuosekliai.

Maistas

Sveika mityba yra tikrai soti. Kiek bedariau visų patiekalų, tiek suvalgiusi viską jausdavausi soti. Tikrai nėra taip, kad sugrauži salotos lapą ir cukinijos kotą, ir jau turi jaustis gerai. Ne! Ir mėsa, ir žuvis, ir kruopos, ir daržovės, ir kiaušinienės, ir blyneliai – kažkas super.

Mixbox.lt sudarytuose valgiaraščiuose pasigendu tik kalorijų. Nes kiek dariau viską, tiek pati stengiausi bent apytiksliai susiskaičiuoti. Atrodytų, turėčiau tiesiog pasitikėti profesionalo sudarytu meniu, bet vis tiek noriu žinoti, koks vieno ar kito patiekalo maistingumas.

Favoritais tapo avižinių miltų, bananų ir kiaušinių blyneliai su graikišku arba islandišku jogurtu (man, beje, graikiškas daug skaniau nei islandiškas). Galėčiau valgyti kiekvienus pusryčius.

Prisiminiau, kad vištieną galima kepti orkaitėje rankovėje, ir ji lieka skani, sultinga ir nekaloringa.

Ir tiesiog dievinu keturių baltymų ir vieno trynio omletą su daržovėmis. Na, kažkas tiesiog tokio.

Užkandžiai

Kaip ir minėjau pirmame įraše, vienai dienai gaunate du užkandžius: vieną priešpiečiams, kitą pavakariams. Kiekvienas jų pažymėtas atitinkamu lipduku, nurodančiu paros metą, kada šį reikėtų valgyti.

Labiausiai nepatikęs buvo moliūgų, saulėgrąžų ir kedrinių pinijų mišinys. Šį suvalgiau pirmą, užmiršau ir daugiau nekartočiau. O toliau sekė Mixbox.lt komandos surinkti riešutų ir džiovintų vaisių deriniai, beje, super skanūs.

Be šių užkandžių dėžutėje yra ir įvairių Lietuvoje praktiškai nematytų produktų. Batonėlių, gėrimų, proteino ir t.t. Visi iki vieno buvo skanūs. Na, gal “Veggie Protein” batonėlis buvo lyg džiovinto sultinio skonio. Bet sotus.

Pakartočiau?

Tiesą sakant, taip. Mano namuose jau nauja Mixbox.lt dėžutė su nauju, beje, visiškai kitokiu mitybos planu (pastarasis atrodo žiauriai įdomiai ir žiauriai skaniai!). Tad šią savaitę aš pasimaitinsiu remdamasi turimu mitybos planu, o kitą savaitę pradėsiu naują dėžutę, naujus užkandžius ir pasakosiu, kaip sekasi. Tokių dažų įrašų nebus, tačiau pasidalinsiu ir dėžutės turiniu, ir mėgiamais receptais, pasirinktais sporto namuose pratimais ir tuo, koks rezultatas bus dar po… 2 savaičių? :)



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *