3 savaitės sveikos mitybos: ką valgau per visą dieną

Kaip sekasi jums, kai kone baigiasi pirma naujų metų savaitė? Ar pasižadėjote sau daugybę pokyčių ir ar laikotės pažadų? Aš, matyt, specialiai viską, ką norėjau, pradėjau dar pernai. Mat kažkur išgirdau, kad jeigu nori kažką keisti, turi daryti tą čia ir dabar, ne rytoj ar nuo pirmadienio. Tad bėga jau trečia mano bandymo sveikai maitintis savaitė ir užbaigiau jau trečiąją Mixbox.lt užkandžių dėžutę. Šioje radau dėmesio vertų skanėstų, todėl dalinuosi drauge su trumpu pasakojimu, kaip gi jaučiuosi ir kas blogai, o kas – gerai.

Turiu prisipažinti, kad kai pradėjo eiti kalba apie valgiaraščius, paaiškėjo, kad man sunku ne valgyti sveikai, o planuoti. Nemoku planuoti savo savaitės maisto, sunku prisiversti pasiruošti maisto rytojaus dienai, dažnai ko nors pritrūksta šaldytuve ar spintelėse, todėl tenka improvizuoti, o kartais nutinka taip, kad perki avižų ir gauni jų kruopas, o ne dribsnius. Patarkit, ką galima su tom avižų kruopom daryti? Žvengti nepradėsiu kaip arklys?

Žodžiu iš to tokio mano tingėjimo išeina taip, kad užkandžiai tai tvarkingai ir tuo metu, kai reikia, susivalgo, bet maistas pastarąsias savaites toli gražu ne pagal valgiaraštį. Lengviausia – su pusryčiais. Anie tai yra mano mėgstamiausias dienos maistas ir jeigu aš galėčiau, aš tik ir valgyčiau pusryčius. Tie visada yra pagal meniu, tvarkingi lyg būtų kokio vokiečio gaminti.

Čia nerealaus skonio džiovinti ananasai. Nežinau, kaip jūs, bet aš buvau pratusi prie tų geltonų kubelių, kuriuose 90% visko yra cukrus. O čia gi – dailiausi natūraliai džiovinti ananaso griežinėliai. Žiauriai skanu. Prisipažinsiu, suvalgiau ir norėjau dar. Būčiau kokį kilogramą suvalgius, matyt.

O ties pietumis, jei nepasigaminau nieko, prasideda improvizacija. Tiesa, jeigu anksčiau bėgdavau į greta darbo esančią IKI ir pirkdavau sumuštiakų ar jų gamintų salotų, dabar, būna, greitom susimetu iš namų daržovių, iš kurių darbe gaminuosi salotas ir valgau su kokia nors sveikuoliška duona. Beje, aliejaus nesipilu. Nežinau, kaip jums, bet man daržovės skanios ir tiesiog krūvoje, nebūtina ten jų gardinti aliejumi, užtenka tiesiog druskos.

Šokolado skonio baltyminis kokteilis. Nieko ypatingo, bet, matyt, todėl, kad man skysčiai niekada skrandžio nepripildo ilgam. Todėl aš mieliau renkuosi kramtomus uižkandžius. Ir šiaip, skaičiau, kad tokie kokteiliai naudingiausi tiems, kuriems reikia per dieną suvartoti daugiau baltymų ir su maistu jie niekaip jų negautų.

Baltyminis batonėlis. Skanus, kietokas, bet ilgai valgėsi ir buvo toks.. Na, trūko tik kavos ir galėjau mėgautis kaip kokiu torčiuku.

Ir, savaime aišku, tokie pasisalotinėjimai prie gero nepriveda. Nes valgyti užsinoriu anksti. Nes reikia kažkokio rimtesnio baltymo pietums, kad grotų ilgiau ir sotumo jausmas išliktų bent jau tas 3 valandas iki užkandžio.

Kitas dalykas, ką pastebėjau: tik padedu svarstykles į šalį ir pasidarau per daug maisto. Per daug salotų, per daug mėsos, per daug visko. Tai svarstyklės man yra tas reikalas, nuo ko prasideda kiekvienas mano rytas.

Aštrių moliūgų ir saulėgrąžų sėklų pakelis. Čili pipiriukai kaip reikiant pakaitina viską. Ir nežinau, ar rinkčiausi dar kartą, nes absoliučiai nesu tas žmogus, kuris mėgsta šituos du produktus.

Grikių košė. Kai išsitraukiau, buvo toks… O, grikiai. O kai reikėjo valgyti, tai apskritai, galvojau, kad pasiėmiau ne košę, o riešutus, mat pietums valgiau grikius su daržovėm. Tai buvo ta diena, kur dukart norėjosi šūktelėti: “o, grikiai!”

Veggie proteino batonėlis. Tas pats, kurį jau kartą apibūdinau kaip sultinį, tik sausame pavidale. Beje, tai jau trečias, kurį turiu. Ir visi iki vieno jie skyrėsi. Bet man ganėtinai vienodo skonio ir tikrai ne favoritai. Tačiau kai jį ragavo Pijus, mano bičiulis, jis sakė, kad būtent tokio skonio reikalus jis mėgsta. Tai gal čia tik man nepatinka tokie skoniai, nes gi kai į rankas imi batonėlį, tai žiauriai norisi, kad jis būtų skanus. I mean, saldus.

Paskutinį užkandį suvalgau dar būdama darbe. Tiesą sakant, man vakarinis užkandis yra kažkas nuostabaus, jei lyginčiau jį su rytiniu. Nes įprastai – 8 valandą pavalgius pusryčius 11 užkandžio man dar nesinori. Ir, neslėpsiu, buvo ne vienas kartas, kai aš jį praleidau ir dar po valandėlės ėjau tiesiog valgyti pietų. Nes man atrodo, kad net jeigu reikia maitintis kas tris valandas, nereikia kišti maisto į skrandį tada, kai nesi alkanas.

Mixbox.lt visuomet dalį užkandžių sudaro, surenka ir paruošia patys. Ir jų paruošti dalykai, ypač džiovintų vaisių turintys priešpietiniai užkandėliai, man yra kažkas TOKIO. Atradau ir kitaip džiovintus ananasus, ir Goji uogas, ir sočius pasirinkimus. Dažniausiai dėžutėje būna šeši Mixbox.lt sugalvoti užkandžiai.

Vakarienė yra tas metas, kai atsilaikyti sunkiausia. Nes po salotų pietums ir nedidelio užkanduko, atrodo, grįši, suėsi  viską, kas bus pakeliui. Aišku, ne visos dienos tokios, BET tikrai netrūksta tokių, kai suku suku ratus virtuvėj, braižaus apie šaldytuvą ir bandau atsilaikyti. Tai, jokia paslaptis, kad stengiuosi grįžusi namo tuoj šauti prie puodų ir gamintis vakarienę. Labiausiai mėgstu visokias kiaušinienes ir salotas, bet būna ir taip, kad užsisėdžiu su darbais ir ne tik iki 2-3 nakties. Ir jeigu pavalgai 19-20h vakarienę ir neini miegoti 22h, išalkti labai lengva. Tad kai išalkstu, aš tiesiog atsidarau šaldytuvą, pasiimu liesos varškės, šaukštą graikiško jogurto ir įsilašinu saldiklio. Išsimaišius viską gaunu tai, ko tikrai užtenka, ir, kas, esu tikra, į riebalus nenueina. Ir nemeluosiu: tikrai ne visada pasiseka susivaldyti ir neprisirankioti trupinio ten, trupinio šen.

Visgi šitas tas per tris savaites pasikeitė. Pavyzdžiui, galiu padėti šokoladą atsilaužusi nedidelį jo gabalėlį. Ir saldainiai gali gulėti ilgutėliausiai kur nors matomoj vietoj, būna, net pamirštu apie juos. Ir nieko. O gi anksčiau – OMG. PMS ir šokoladas, o kartais visi du sueina tiesiog begulint ant sofos ir skaitant knygą. Nekalbu apie visokius stresus, streselius, popietinį alkį ir panašiai.

Taigi, 3 savaitės ir tikrai jomis džiaugiuosi. Ir jau pakeliui video su mano mėgiamiausiais sveiko maisto receptais, kuriuos susiradau Mixbox.lt mitybos plane, kas kartą pridedamame prie užkandžių dėžutės. Beje, mitybos plane vis dar pasigendu kiekvieno patiekalo kaloringumo, todėl stengiuosi skaičiuotis pati.

Ai, tikriausiai įdomu, ar krenta kilogramai? Tai taip, krenta. Lėtai, bet nedarau absoliučiai nieko daugiau nei kad darydavau, tik sveikiau valgau. Sveriu maždaug 2 kg mažiau. Galėčiau būti ir daugiau numetusi, bet, būkim objektyvūs, paklydimų gi būna, o po Kalėdų ir Naujųjų praėjo tik savaitė :)

Dina

4 Comments

  1. kilogramai krenta letai tai krenta o kaip pacios savijauta?

  2. Petrai,

    meluočiau, jei sakyčiau, kad visą laiką gerai. Tikrai būna koks milijonas akimirkų, kai noriu ėst kaip vilkas. Bet iš principo, nebėra tulžies akmenligės priepuolių, nebėra virškinimo sutrikimų, nebėra bėdų dėl kažkokio nederančio maisto ir pasekmių jo užvalgius :) Tai dažniausiai jaučiuosi tikrai gerai!

  3. Na nepavadinciau jusu aprasyta mityba sveika…cia akivazdus kaloriju trukumas ir angliavandeniu karaliavimas…nieko gero

  4. Marija, tikiuosi, atkreipėt dėmesį, kad nuotraukose ir visame įraše – tik užkandžiai, valgomi TARP pagrindinių valgymų. Pagrindiniai valgymai gi – kaip priklauso: daržovės, sudėtiniai angliavandeniai, baltymai, ląsteliena ir t.t.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *