Antrą savaitę kaupiuosi blogo įrašui apie tai, kokie buvo praėję metai. Ir nusprendžiau, kad nerašysiu. Nes jei trumpai, metai buvo geri. Jei ilgai – net sunku prisiminti viską, dėl ko džiaugiausi ir dėl ko ir kam esu dėkinga, kad metai buvo tokie, kokie jie buvo.

Nerašysiu ir apie šiuos metus, kurie dar tik prasidėjo. Nes, tikiu, jie bus nuostabūs nepriklausomai nuo to, kokius tikslus aš sau išsikelsiu. Ir šiaip, ką aš čia berašyčiau, jau senokai mano svarbiausias ir, matyt, vienintelis tikslas gyventi taip, kad būčiau laiminga.

Ir dar. Pradėjau skaityti daugiau blogų, atradau naujų mėgiamų. Ir matau, kad visi rašo TAIP gražiai. Skaitai ir net sąla širdis. O aš tokia: pykšt pokšt sakiniai ir yra. Nežinau, ar čia ta žurnalistika gadina taip viską, ar čia tiesiog aš tokia, kad noriu viską kuo paprasčiau. Bet gal ne visada blogai, kai nerašai taip, kad tavo tekstas atrodo lyg koks sūrio torto gabalėlis – su braške, grietinėle ant viršaus ir cukraus pudros sniego ruoželiu ant lėkštės?

OK, prie reikalų.

Kol kas negaliu sau leisti sporto klubo. Žiauriai norėčiau ir net nusižiūrėjusi esu vieną tokį Vilniuje, kuris dirba kiaurą parą ir tokiems naktibaldoms kaip aš tinka, bet… Neišeina. Skaičiuok neskaičiavęs, bet kol esi įpareigotas R2B sutartimi Žvėryno namuose ir baisiai brangiai moki už butą, atliekami eurai nesimėto. Tai labiausiai laukiu bėgiojimo sezono lauke, nes negaliu kaip visi tiek dailūs ištvermingi ir šalčiui atsparūs žmonės bėgioti tokiu oru ir tokiom sąlygom. Juolab, net avalynės neturiu skirtos bėgti žiemą, o su vasarine pirmi trys žingsniai baigsis kokio nors kaulo lūžiu.

off topic: čia rimtai tiek sportinės tamprės, skirtos bėgimui, kainuoja??? Peržiūrėjau visokius sportlandus, tai pakraupau, nes em.. Kelnių bėgimui noriu bent dvejų ir tikrai šiemet noriu gražių, nes kelis metus su tokiom beveik išaugtinėm lakstau. Bet po 70-90 Eur už tampres? Myprotein.lt puslapyje, mačiau, ir pigiau galima rasti, tik dydžių prie akcijų trūksta, kalbant ne apie akcijas, vis tiek tektų suplot tokią pagražintą sumelę. Kur ieškot normalių ir už pakenčiamą kainą?

Belieka sportas namuose. Nes, žinokit, mityba, kaip bebūtų gerai, vis tiek nėra panacėja norint patobulinti savo fizinį pavidalą. Nes gi aš norėčiau stangraus kūno, o šiam iki tokio, oi, toli. Ir esu bandžiusi ne vieną variantą, kaip sportuoti namie, bet kol kas labiausiai limpa tai, kuo dalinuosi su jumis visais.

Seku Blogilates. Gaunu jos naujienlaiškį į namus, pernai sportavau turėdama mėnesio iššūkius, jos sudarytus, šiemet sportuoti imsiuos žiūrėdama jos video. Nes kažkaip, sakau, lengviau turėti kažką prieš nosį ir žiūrėti, kaip žmogus atlieka tuos pačius pratimus ir dar “kalba” su tavimi.

Visi pratimai iš principo yra skirti giliesiems raumenims, kurie retai kada išjudinami. Ilgainiui turite pastebėti, kad, pavyzdžiui, vadinamasis plank pratimas vis lengvesnis, atsiranda daugiau lankstumo ir pan. Kiekvieno pratimo pagrindas – teisingas ir gilus kvėpavimas, iškvėpimas sunkiausiu pratimo momentu ir raumenų įtempimas.

Blogilates vardas yra Casey ir jos Youtube paskyroje galima rasti didžiausią kalną informacijos apie maistą, užkandžius, sportą ir pan. Ir ne tik. Man žiauriai patinka ir tokie reikalai, kaip, pavyzdžiui, šis video. Disnėjaus pasaulio princesės, nusprendusios… pasportuoti.

Paskutinis jos video – 30 min treniruotė. Dar nebandžiau, bet būtinai išbandysiu artimiausią vakarą. Palieku nuorodą ir norintiems bandyti kartu.

Jeigu norisi įvairovės – kas antrą dieną rinkitės kitą pratimų rinkinį. Dar viena visiškai šviežia treniruotė, trunkantį pusvalandį. Geriausia dalis, kad dirbti reikia su savo svoriu, todėl jai prireiks kilimėlio. Arba namų kilimo, jei neturite jogai skirto patiesalo (aš naudoju pirktą seniai ir katino gerokai pagražintą, kainavusį 9 eurus. Gal šiemet pasikeisiu į geresnį :D)

Bet, aišku, pusvalandis ar valanda sporto tokioms pelėdoms kaip aš – visiškai netinka. Todėl ryte reikia trumpesnių pratimų serijų. Ir jų, tiesą sakant, randu irgi. Pavyzdžiui, šis video skirtas pilvo, pilvo preso raumenims. Kadangi kurtas bendradarbiaujant su Google, prasukau šiek tiek, kad nereikėtų stebėti reklamų.

Dar vienas dalykas, ką pamiršta daugelis sportuoti namie – rankos. Aš apskritai retai kada apie jas pagalvoju, bet… BET gi krūtinės raumenims, kurie svarbūs ne tik vyrams, bet ir moterims, treniruočių būtinai reikia. Todėl čia Casey sukurta treniruotė rankoms ir viršutinei kūno daliai.

Nepamirštant kojų, užpakalio, šlaunų – treniruotė šioms kūno dalims čia. Bendrai sudėjus visas tris, išeina kažkur pusvalandis sporto. Bet galbūt galima rytais daryti “kojų rytą” ar “rankų rytą” ir sugaišti šitam reikalui maždaug 12-13 minučių? Manau, tikrai galima.

Dauguma šių pratimų ganėtinai lėti. Įgudus, turiu pasakyti, net prakaito nuo kaktos nenubrauksit. Todėl kartais rekomenduočiau paįvairinti treniruotę kitais pratimais. Pavyzdžiui, Blogilates turėjo 28 dienų iššūkį su mitybos planais ir t.t., bei tokių PIIT28. Kitaip tariant, 28 dienas buvo sportuojama po 28 minutes. Vienas treniruotės pavyzdžių yra va čia. Sakyčiau, visai geras apšilimas.

Ir tokių intensyvių treniruočių yra kur kas daugiau. Štai viršuj esanti skirta visam kūnui ir, manau, visai puikiai tinka uždarose patalpose kaip kardio – stiprinanti širdį treniruotė. Tačiau norint, galima pridėti prie šios daugiau reikalų. Pavyzdžiui, pilvo preso raumenims.

Štai čia dar kažkur 7 minutės, skirtos gražesnėms kojoms. Idėja labai paprasta – 45 sekundes daromas pratimas, 15 sekundžių ilsimasi. Paprasta.

Šita treniruotė, nors ir parašyta, kad skirta užpakaliui, visai tinka norint pakankinti ir kojas. Žinant šių dienų madas, atskiri pratimai apatinei kūno daliai ją gražinant yra tiesiog privalomi.

Pratimų yra ne vienas. Aš bent jau savo Youtube paskyroje turiu kelis privačius grojaraščius, kur pratimus susidėjau pagal temą ir intensyvumą. Tarkim, noriu giliųjų raumenų treniruotės, imuosi vieno, noriu intensyvios treniruotės, imuosi antro ir t.t. Casey idėja paprasta: norint sportuoti, visiškai nereikia turėti namie kalno įrangos, daugybės laiko ir t.t. Užtenka savo kūno svorio, pratimų sąrašo ir kelių ar keliolikos minučių per visą dieną.

Turiu pasakyti, kad darant pratimus kartu, efektas tikrai juntamas. Todėl pati nuo šios dienos (aha, kai tik išpublikuosiu šį blogo įrašą eisiu išsivynioti svetainėje savo sutrinto jogos kilimėlio ir nusipūsti dulkių nuo sportbačių) imuosi sportuoti kasdien. Tikslas – bent dvi trumpos treniruotės iš siūlomų Casey (nesvarbu, ar dvi tos pačios, ar dvi skirtingos) arba viena ilgoji. Ir taip kasdien. Nes kas kas, bet pasidėti telefoną ant kilimo ir pasižiūrėti, kaip atliekamas pratimas, gali kiekvienas.

Kas kartu?

6 thoughts on “Ką ir kaip sportuoti namuose neturint jokios įrangos (ir supratimo)”

  1. Jurga, ačiū už gerą žodį! Pati po tų ilgųjų treniruočių nei rankų, nei kojų nejaučiu :D tai pradžioj – atsargiai!

  2. Nike tampres pirkau Parkas Outlet išparduotuvėj, kokybe patenkinta, ir pigiau buvo negu Sportland:-)

  3. Galbut grazios sportines aprangos isigijimas gali paskatinti pradeti sportuoti, kad ir namuose. As butent taip pradejau lankyti Alfasteps.com treniruotes. Uzsisakiau tampres, sportine liemenele, kedukus, tad jau buvo nesmagu pries pacia save, kad ta apranga tik pasimatuota ir pasiryzau uzsirasyti i treniruotes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *