Savaitės klausimas: per kiek laiko įprantama vairuoti automobilį

Kaip ir žadėjau, taip ir darau! Šios savaitės klausimas, kurį susiradau žiūrinėdama blogo statistiką ir užklausas, per kurias į mano blogą užsuka žmonės, skamba taip: “Per kiek laiko įprantama vairuoti automobilį”.

Sunku pasakyti, ką turėjo minty klausimo autorius: ar per kiek laiko vairuoti apskritai įprantama, ar per kiek laiko įprantama vairuoti kažkokį konkretų modelį. Tad pagalvojau, pasidalinsiu mintimis apie abu aspektus.

Užteks mėnesio

Mano atveju perdėtas bailumas lėmė, kad vairuoti apskritai ėmiau prabėgus pusantrų metų po to, kai jau turėjau vairuotojo pažymėjimą. Bet įpratau vairuoti per maždaug mėnesį. Tiek laiko prireikė tam, kad suprasčiau, kaip elgiamasi gatvėse, kaip patogiau statyti automobilį stovėjimo vietoje, kaip manevruoti. Išmokau įvertinti kitų vairuotojų veiksmus, atsirado drąsos važiuoti antroje eismo juostoje, rikiuotis ir t.t.

Aišku, per tą laiką buvo ne viena situacija tokia, po kurios išpildavo šaltas prakaitas, bet viskas baigėsi laimingai. Ką galėčiau rekomenduoti? Kaip ir pirmame savo įraše, pradėti važinėti su žmogumi, kuriuo pasitikite, ir keliais, kuriuos žinote. Tuomet, jei gyvenate mieste, išnaudokite vėlesnius vakarus pasivažinėjimams, kad būtų mažiau žmonių. Jei gyvenate užmiestyje ar kaimuose – atvirkščiai, naudokitės diena, mat aklinoje tamsoje vairuoti bus gerokai sunkiau. Ir, kas svarbiausia, nebijokite.

Baisu keliauti į parduotuvę, nes jos aikštelė amžinai užgrūsta mašinomis? Pasirinkite esančią toliau arba statykite automobilį kiek toliau nuo įėjimo. Baisu važiuoti į darbą? Išvažiuokite anksčiau ir važiuokite kiek lėčiau, kad spėtumėte susigaudyti. Baisu vairuoti apskritai? Važiuokite drauge su kažkuo, kas gali patarti ir padrąsinti. Mėnuo, manau, užtektinai ilgas laikas tam, kad priprastumėte ir įprastumėte vairuoti.

Pakaks ir dienos

Tačiau jei kalbėtume apie tuos atvejus, kai, pavyzdžiui, pakeitėte automobilį į naują ir netikėtai suprantate, kad važiuodami pamirštate įsijungti šviesas, nerandate, kur avarinių šviesų mygtukas, nesuprantate, kaip rasti radijo stotį ir t.t., apsipratimui prireiks kur kas mažiau laiko.

Sakau tą iš patirties, mat ką jau ką, bet automobilius keisti ir pavairuoti ilgesnį ar trumpesnį laiką man tenka jau ketverius metus, todėl nuolatos tenka pratintis prie kažko, kas skiriasi ir ko dažnai prireikia tuomet, kai jau automobilis juda gatvėje.

Tad mano patarimas vienintelis: išsinagrinėkite viską prieš pajudėdami. Susiraskite, kaip įsijungia valytuvai, kaip veikia jų automatinis režimas, kaip įsijungia žibintai, taip pat ir tolimieji. Perbėkite per radijo stotis, nusistatykite mėgiamiausias ir išsiaiškinkite, kaip jos išsaugomos. Pasižiūrėkite automobilio informacinės sistemos meniu, išsiaiškinkite, kur kokie pranešimai rodomi, pvz., kiek dar galite nuvažiuoti, padangų slėgis, temperatūrų davikliai. Pasižiūrėkite, kur yra reikalingiausi mygtukai: galinio stiklo šildymo, priekinio nupūtimo, sėdynių šildymo, patikrinkite, kur įsijungia klimato kontrolės sistema, kaip reguliuojama į salono pučiamo oro temperatūra.

Būtinai, bet tikrai – būtinai, apeikite automobilį ir pasižiūrėkite, kurioje pusėje yra degalų bako dangtelis ir išsiaiškinkite, kaip jis atidaromas: ar iš salono, ar tiesiog spustelėjus. Pasitikrinkite, kokiais degalais varomas automobilis. Šitaip pavyks išvengti nepatogios situacijos degalinėje. O ir klaidų. Ir dar pasižiūrėkite, kaip veikia rankinis stabdys. Ar tai yra tradicinis užtraukiamas ranka, ar elektroninis – nuspaudžiamas mygtuku. O galbūt jūsų automobilis amerikietiškas ir, pvz., rankinis stabdys nuspaudžiamas koja ir įtaisytas kairiau po vairu? Tuo pačiu, pasižiūrėkite, kaip atidaromas kapotas ir bagažinė bei kaip jie uždaromi.

Patarčiau patikrinti ir tai, kas yra bagažinėje. Tarkim, kur avarinio sustojimo ženklas.

Apsižiūrėję automobilį prieš važiuodami ir išsiaiškinę, kur kas yra, tikrai nepakliūsite į nepatogią padėtį, kai kažko prireiks važiuojant, o jūs nežinosite, ir tada vietoje to, kad vairuotumėte, žvalgysitės po saloną.

Vairuoti kuo daugiau

Tiesa, pratinantis prie automobilio gabaritų prireiks tikrai daugiau laiko nei vienos dienos. Čia patarti kažką sunku, tačiau idėja paprasta: kuo daugiau vairuosite, tuo greičiau priprasite. Turėkite mintyje, kad standartiškai vairuotojui sunkiausiai į „galvą telpa“ dešnysis automobilio priekinis kampas. Apskritai, galbūt visa keleivio pusė, kai pratinatės prie automobilio. Todėl nepatingėkite, pvz., važiuodami atbuli, pasireguliuoti keleivio pusės veidrodėlio, kad kur nors nebarkštelėtumėte. Be to, sukiokite galvą kai rikiuojatės, būtinai, bet tikrai, BŪTINAI, važiuodami atbulomis pasižiūrėkite ir į centrinį veidrodį, ne tik atbulinį.

Jei jūsų naujas automobilis su parkingo davikliais, pirmus kartus pasitikrinkite, kiek arti prie kliūties jie jums leidžia privažiuoti. Nes dažniausiai jie būna labai skirtingai sukalibruoti ir vieni klykia, kai iki kliūties dar metras, o kiti leidžia privažiuoti visai arti. Aš, pvz., dažniausiai važiuoju tol atbula, kol pasigirsta nepertraukiamas cypimas. Bet jums nerekomenduoju to daryti nepasitikrinus, kas ir kaip.

Ir pabaigai – vienas iš nesenų video, kuriame vairuoju naują Bentley Bentayga. Ir su visokiais nuotykiais!

Dina

One Comment

  1. Manau kiekvienam skirtingai.Turiu pažystamų kurie po dviejų dienų laisvai važinėjo, pažystu tokių kur po dviejų metų vis dar jautėsi nesaugiai kelyje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *