Back to school: kaip išgyventi dar vienus mokslo metus

Back to school: kaip išgyventi dar vienus mokslo metus

Kol vienas po kito į eterį išeina makiažai bei stiliukai, tinkantys mokyklai ir šių metų rudeniui, aš noriu pakalbėti apie pamokas, rutiną, rudenį, mokslą. Nepaisant fakto, kad mokyklą aš labai mėgau ir kas kartą nekantriai laukdavau beprasidedančių mokslo metų, kasdienė rutina, kėlimasis anksti ryte, pamokų ruošimas ir nuolatiniai kontroliniai gali nužudyti net ir didžiausią moksliuką. Tad šiame tekste keli mano patarimai tiems, kurie norėtų, kad mokslo metai bent jau prasidėtų sklandžiai.

1. Miegas

Pagrindinė taisyklė norint, kad diena prabėgtų lengviau, o į galvą viskas, kas sakoma, lįstų geriau, yra miegas. Tiems, kuriems tenka mokytis rytinėse pamainose (o aš tai ir galimybės kitokios neturėjau), neretai pasitaiko užsisėdėti iki vėlumos, o keliantis anksti žiūrėk savaitė kita ir toks miego stygius, kad ryte žandikaulis gali išsinerti iš savo vietos – tiek žiovauji. Ir rytinės pamokos visos veltui, nes paprasčiausiai per jas dar nebūni nubudęs.

Sakoma, kad 7-8 valandos miego per parą, yra pats tas. Be to, sakoma, kad užmigti geriausia yra iki vidurnakčio, mat tuomet miegas kietesnis, reiškia, geriau ilsiesi.

Jeigu anksti miegoti nueiti sunku, laikykitės rutinos: atsigerkite arbatos, paskaitykite knygą, užpildykite dienoraščio puslapį-kitą. Darykite viską, kas smegenis priverčia atsipalaiduoti ir įjungia miego režimą. Iš pradžių bus sunku, tačiau ilgainiui pamatysite, kad padėjus į šalį telefoną ir išjungus kompiuterį užmigti tikrai lengviau

2. Pusryčiai

Antras žiauriai svarbus dalykas. Nes tuščias pilvas lygu ir tuščia galva. Plius, teisingai pasirinkti pusryčiai suteikia energijos. Todėl ryte kirskite košes su vaisiais ir uogomis, pilnagrūdės duonos sumuštinius, gerkite arbatas.

Aišku, man lengva kalbėti apie košes, nes jos toks suaugėliškas maistas. Bet kepkite kiaušinius, darykitės tuos vadinamuosius angliškus pusryčius, kur ir pupelės, ir kiaušinienė, ir daržovės, ir duona. Galiausiai, jeigu yra kažkas, ką labai mėgstate – tiesiog valgykit tai.

3. Atraskit, kaip prisimenat, ką reikia

Kas ką besakytų, visi mes esam žiauriai skirtingi ir informaciją priimam skirtingai. Jeigu, pavyzdžiui, Onutei į galvą visa informacija įlenda paprasčiausiai skaitant užrašus, Jonukas kažką prisimena tik užsirašęs. Petrui reikia pasidaryti minčių žemėlapį, o Matilda būtinai turi pasižiūrėti paveikslėlius ir net šį bei tą pasibraižyti. Kitaip tariant, tada, kai mokytojai sako, jeigu neprisimenat, reiškia, neskaitėt, nebūtinai tai tiesa. Visai gali būti, kad net jei reikiamą tekstą perskaitėt dešimt kartų, jo neprisimenat, nes paprasčiausiai ne taip įsimenat informaciją.

Todėl nebijokit atrasti būdų, kaip jums mokytis geriausia. Reikia – darykitės užrašus, reikia, žiūrėkite nuotraukas, o reikia, žaiskit kompiuterinius žaidimus, spalvinkit žemėlapius ir t.t. Aš, pavyzdžiui, esu iš tų žmonių, kuriems tam, kad įsimintų, būtina užsirašyti. Turiu ir neprastą vaizdinę atmintį, bet jei pasitelkčiau vien ją, prisiminčiau, kuriame knygos puslapyje, kurioje vietoje yra reikiama informacija, bet neprisiminčiau, kas ten parašyta. Todėl viską dar persirašydavau, kas man svarbu.

4. Namų darbai – iš karto

Aha, grįžus iš mokyklos jokio noro sėsti vėl prie vadovėlių nėra. Bet patarčiau viską, ką galite, atlikti kuo greičiau ir padėti į šalį. Kodėl? Nes tada lieka laiko draugams, žaidimams, knygoms, kompiuteriui, šeimai, vakarienei, miegui normaliu laiku. Vadovaujuosi taisykle, kad visus dalykus, kurie ne itin žavi, reikia padaryti kuo greičiau – ir galva rami.

Beje, jeigu namų darbai yra visiška kančia, žinokite, kad įpročiui atsirasti reikia 3 savaičių. Tai pamėginkite bent jau tris savaites kasdien prisėsti prie namų darbų, pasimokyti bent šiek tiek. Po trijų savaičių pastebėsite, kad situacija su namų darbų ruošimu kur kas geresnė.

5. Aktyvi veikla

Tai, kad atėjo ruduo, visai nereiškia, kad dabar reikia 9 mėnesius (iki kitos vasaros) praleisti ant sofos, kėdės prie kompo ar tiesiog namie. Paruoškit viską, ką turit, ir keliaukit užsiimti aktyvia veikla. Pasivaikščiokit, lankykit sporto būrelius, bėgiokit, jei turit galimybę, eikit į sporto klubą. Nepavyksta – susiraskit ramų kampą ir pasileiskit YouTube – čia pilna pratimų. Galiausiai eikit veikti viską, kas susiję su judesiu.

Kodėl? Nes jūsų organizmas pasisavins daugiau deguonies, reiškia, geriau juo aprūpins smegenis, reiškia, šios geriau veiks. O jūs geriau miegosit, geriau jausitės, geriau atrodysit, o pavasarį nereikės rūpintis netikėtai sumažėjusiais drabužiais.

Beje, jeigu mokykloje turite galimybių lankyti įvairių būrelių, veiklų ir pan., imkitės. Viena vertus tai leis užmegzti tvirtesnius ryšius su mokyklos bendruomene, atrasti naujų gerų draugų ir hobių, kita vertus, tokie dalykai padės įsitvirtinant vėlesnėse mokymosi įstaigose.

6. Mažiau streso

Jei priklausote tiems, kurių po šių mokslo metų lauks egzaminai ar kokios nors įskaitos, natūralu, kad galite užsikrėsti masine psichoze “omg, nieko nežinau, nieko nemoku, neišlaikysiu”. Nustokite.

Faktas tas, kad net jeigu išsipildys blogiausias scenarijus ir neįstosite niekur, neišlaikysite ar pan., visada bus dar vieni metai, dar kiti, kai galėsite kartoti į valias ir laikyti egzaminus, perlaikyti juos, rinktis kitus. Mano valia būtų, nė vienam neleisčiau eiti studijuoti po mokyklos baigimo – pirmiausia privaloma tvarka visus siųsčiau kiek pagyventi, padirbėti ir išsibandyti jėgų tose srityse, kurios atrodo viliojančiai. To naudą patyriau savo kailiu. Tad nustokite bijoti, kad kažkas nepasiseks. Net jeigu nepasiseks, turėsite šimtą ir vieną progą pabandyti dar kartą.

Beje, kalbant apie mokyklą, turiu dar du įrašus šia tema. Pirmasis: 6 dalykai, ką daryčiau kitaip grįžusi į mokyklą. Antrasis: apie tuos atvejus, kai mokytojai ir tėvai sako, kad reikia mokytis viską. Čekirout!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *