Kaip tapti youtuberiu pagal Ertyez, Mr. Rapolas ir Rytį Jadzevičių

Atšalus orams mes su Robertu kažkaip natūraliai tampame namisėdomis. Ir tada į trasą išeina visokiausi kompiuteriniai žaidimai. Pavyzdžiui, šį blogo įrašą rašau po to, kai palikome susikurtus personažus “Lineage” katakombose iki sekmadienio vakaro. Nes atgimė BFDR serveris, kuriame žaidėme, atrodo, prieš šimtmetį, tai kažkaip ir susigundėme.

Būtent žaidimai ir tai, kad esu iš tų, kurioms prireikus rinktis nauja šmutkė ar naujas įrenginys, renkuosi įrenginį, lemia, kad vis keliaujame į “GameOn”. Robertas eina per stendus, žvalgosi į techniką ir žaidžiančius bei žaidimus, o man įdomu pasiklausyti paskaitų. Šiemet pasirinkau dvi paskaitas sekmadienį, susijusias su “YouTube”. Kaip kitaip, kai pati turiu YouTube kanalą ir vis spardau sau į užpakalį, kad video kurčiau dažniau.

Ir aš nebūčiau aš, jei nebūčiau susikonspektavusi dviejų paskaitų: Ertyez ir Rapolo Čepio aka Mr. Rapolas “Kaip išpopuliarėti tarptautinėje YouTube platformoje?” bei Ryčio Jadzevičiaus, neišdavusio savo kanalo, mat nenorėjo sau konkurentų, pasakojimo apie “Išgyvenimą ant YouTube trendo bangų”. Ir tuo, ką sužinojau, dalinuosi. Tiesa, iš karto sakau, nusirašiau ne viską aklai, o tik tai, kas man atrodė svarbu ir naudinga.

Kaip veikia YouTube algoritmas?

Tad pirmiausia – mechanizmas. “YouTube” šiandien svarbiausia tai, ko žiūrovas ieškojo paskutiniu metu ir kiek laiko truko peržiūrėdamas konkretaus kanalo vaizdo įrašus. Jeigu tik kelis vaizdo įrašus praleido, tuoj “YouTube” algoritmas jų neberodys pirmame puslapyje, tarp rekomenduojamų vaizdo įrašų. Buvo tikima, kad labai svarbu komentarai, o ypač – like/dislike skaičius. Pasikeitus algoritmui, šitie rodikliai labiau svarbūs pačiam youtuberiui, o ne YouTube.

Drauge šis algoritmas yra priežastis, pasak R. Jadzevičiaus, kodėl youtuberiui NE-GA-LI-MA kardinaliai keisti savo vaizdo įrašų turinio. Kaip ir logiška: jei šimtai, tūkstančiai ar dešimtys tūkstančių kanalo sekėjų susirinko dėl, tarkime, to, kad nuolat apžvelgiate grožio priemones, žaidžiate kompiuterinius žaidimus, video apie sodininkystę, vaikų auginimą ir maisto gamybą jiems bus neįdomūs. Tad jie video nežiūrės, praleidinės, o tai reiškia, kad įrašai nebus keliami į rekomenduojamus ir juos matys mažiau YouTube naudotojų. Anot R. Jadzevičiaus, dėl kardinalaus turinio pasikeitimo yra miręs ne vienas kanalas. Todėl jeigu norisi pokyčių, šie turi būti nuoseklūs, atsargūs ir lėti.

Beje, užėjus į YouTube, platformos algoritmas išmeta sąrašą rekomenduojamų vaizdo įrašų, tačiau jie – ne amžini. Užtektų atnaujinti langą ir rekomenduojamų video sąrašas pasikeistų. Mat šitaip YouTube tikrina, kas patinka naršančiam. Taisyklė atrodo labai paprastai: “A, jeigu ne, tada B”. Iš šios taisyklės išplaukia žemiau esanti teksto dalis.

Ką daryti, kad ant video paspaustų?

Pirmas dalykas, ką pamato YouTube naudotojas – video paveiksliuką. Todėl šiam Ertyez ir Mr. Rapolas rekomenduoja skirti tikrai daug laiko, mažiausiai bent jau pusvalandį. Kad būtų aišku, ką ir kaip rinktis, youtuberiai rekomenduoja peržvelgti geriausių YouTube kanalų pasirinkimus ir pasimokyti iš jų.

Antras dalykas, ką mato YouTube naudotojas – video pavadinimas. Todėl šis privalo būti užkabinantis, ne per ilgas, nemeluojantis ir tuo pačiu, neišduodantis visų paslapčių nė nepaspaudus video. Darbas sunkus, bet pastangos atsiperka peržiūrų skaičiumi.

Video paspaudė – kaip išlaikyti žiūrovą?

Daugelis youtuberių naudoja standartinę žiūrovo išlaikymo formą. Tiesiog video pradžioje įdeda clickbaitinių vaizdų. Na, kitaip tariant, užkabinančią, įdomią akimirką, kuri priverčia palaukti ir pasižiūrėti, kas gi nutiko iš tiesų.

Mano minėti Ertyez ir Mr. Rapolas sako, kad youtuberis turi maždaug 15 sekundžių – tiek maždaug laiko trunka nuo akimirkos, kol ant video paspaudęs žiūrovas pelės klavišą, uždarantį video, paspaudžia dar kartą.

SVARBU tai, kad negalima perspausti nei su clickbaitiniais pavadinimais, nei su clickbaitiniais vaizdais. Bent aš turiu porą lietuviškų youtuberių, kurios persistengia su pavadinimais ir kas kartą pasižiūrėjus video lieka toks kartėlis, kad apgautas likai. Kita vertus, sako youtuberiai, kurių klausiausi, jeigu video palieka geras emocijas ir yra tikrai šmaikštus, žiūrovas tą apgavystę linkęs atleisti. Gerai pasverkit, kitaip tariant, savo video vertę.

Ir dar keli patarimai

Anot R. Jadzevičiaus, labai dažnai Lietuvos youtuberiai naudoja blogus pavadinimus. Svarbu publikuojant video surašyti visus raktažodžius ir raktinius žodžius teisingai įrašyti į video pavadinimą.

Be to, šis youtuberis ragina daryti ilgesnius video. Pirmiausia tam, kad iš jų būtų galima uždirbti.

R. Jadzevičius sako, kad sunkus yra pirmasis pusmetis, mat būtent pirmąjį pusmeti tam, kad kanalas būtų žiūrimas ir augtų prenumeratorių skaičius, reikės arte arti. Tiesa, Ertyez ir Mr. Rapolas sako, kad tas sunkusis laikotarpis yra dveji metai.

Pastarieji du youtuberiai kalba ir apie tai, kad visada galima kreiptis į geriau žinomus YouTube žmones, paprašyti galimybės video pasidaryti drauge su jais, arba atvirkščiai, sukurti video, skirtą savo mėgiamam YouTuberiui. O jeigu nusprendėte daryti žaidimų video, būtų šaunu, jei neimtumėte aptarinėti ir žaisti itin senų, ar pačių naujausių žaidimų. Rinkitės aukso viduriuką.

Vienas reikšmingiausių patarimų man – svarbiausia turinys, ne technika. Nepulkite pirkti kamerų, įrangos, mikrofonų, pirmiausia kurkite įdomius video.

Dina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *