Kiek iš tiesų kainuoja „nemokamas“ laikrodis internete

Ar kada nors esu prisipažinusi, kad esu impulsyvi pirkėja? Rodos, esu ne kartą užsiminusi, tačiau paskutinis mano pokštas (na, prisipažinsiu, vienas paskutinių) parodė, kad esu beprotiškas „čia ir dabar“ žmogus.

Žinau, jog ne aš viena esu feisbuke pastebėjusi reklamas, raginančias paskubėti, nes TIK dabar vyksta nerealiausias dalykas pasaulyje (skaitykite, prašau, šį sakinį tokiu pakylėtu tonu, lyg per sveikinimų koncertą) – jie atidaro naują internetinę parduotuvę (plečiasi, auga, švenčia, bet koks kitas jums į galvą šovęs variantas), todėl savo produktus jums leidžia įsigyti nemokamai. Tai yra, sumokate tik nedidelį siuntimo mokestį, o daiktas – dovanų. Mat jie tiki, jog tik šitaip – geromis rekomendacijomis remiantis – verslas gali suklestėti visame pasaulyje.

Girdėta? Patikėjote? Sveikinu įstojus į naivuolių klubą. Mat aš, be kita ko, ne tik impulsyvi, bet dar ir naivi pirkėja. Todėl rugpjūčio pagaigoje pamačiusi reklamą, kurioje visai padoriai atrodanti bendrovė „Lucan Lorenzo“ švenčia savo naujos interneto parduotuvės atidarymą ir dovanoja laikrodžius, pasielgiau lietuviškai. Pasakiau ne tik kolegei apie akciją, bet dar ir užsisakiau porą laikrodžių sau ir vieną savo antrai pusei.

Laikrodžių ištisa gausybė. Greta jų visur prierašas, kad „pasiimkite savo nemokamą laikrodį“, o kainos greta jų – įspūdingos. Greta, ištisa istorija, kodėl jie šitaip elgiasi. Priežastys, jei neužtenka minėtų, išvardytos nuotraukoje žemiau.

Trijų laikrodžių siuntimas man kainavo 30 eurų. Du iš jų nurodžiau siųsti paprastu paštu (8 eurai už kiekvieną), ir laikrodžiai mane turėjo pasiekti per 30-60 dienų. Antrasis – per 30 dienų, už spartesnį siuntimą teko atiduoti 13 eurų.

Ką pamiršau patikrinti

Tik tada, kai susimokėjau, pradėjau tikrinti komentarus. O jų buvo tūkstančiai. Didžioji dalis mažiau naivių nei aš klausė, ar kas nors užsisakęs jau gavo laikrodžius. Kiti kritikavo, kad „O ne, ir vėl jie akciją skelbia“. Tai buvo signalas, kad ne viskas tvarkoje, ir kad turėjau šitą informaciją patikrinti anksčiau.

Vėliau žvalgantis po laikrodžius užkliuvo tai, kad ne visi jie nufotografuoti vienodu stiliumi, ką įprastai stengiasi daryti laikrodžių parduotuvės. Ne vienas jų kitam fone, kitu kampu ir šiaip, kitoks. Tas – lygiai taip pat signalas, kad laikrodžiai gali būti ne visai tokie, kokių tikitės.

Visgi sukandusi dantis nusprendžiau palaukti ir įsitikinti savo įtarimais pati.

Pirmasis atkeliavo Roberto laikrodis. Maždaug po dienos – vienas iš mano užsakytų sau. Dar vienas ženklas, jog diferencijuoti mokėjimai – nesąmonė. O juk trečiasis variantas ragina susimokėti daugiau nei dvidešimt eurų už itin spartų siuntimą. Ir po poros savaičių atkeliavo trečiasis  laikrodis.

Ar turėčiau pasakyti dar kartą, kad apsigavau kaip varna per savo impulsyvumą ir tokie patys laikrodėliai iš Ebay man būtų kainave triskart mažiau?

Įspūdis

Didžiausias „wow, rimtai?“ buvo apžiūrint Roberto atseit vyrišką laikrodį. Jis buvo labai lengvas, tamsiu ciferblatu, rudu, sintetinės mediagos, primenančios odą, dirželiu. Laikrodžio šone ne tik mechanizmas, leidžiantis sukti jį pirmyn arba atgal, bet ir du mygtukai, veikiantys, ir turintys paleisti laikrodžio turimus chronometrus.

Na, galbūt juos ir paleistų, jei tik šie būtų…. nenupiešti. Rimtai. Visiškai nejuokauju. Abeji chronometrai yra paprasčiausiai nupiešti. Beje, pačioje parduotuvėje rašoma, kad šitie du ciferblatai tam, kad laikrodis būtų praktiškesnis. Skaitant tiesiog užspringsti mintimis.

Laikrodžius sau užsisakinėjau ne tiek dėl funkcijos, kiek dėl smagumo ir noro turėti įdomiau atrodančių aksesuarų. Galbūt tai bei faktas, kad Roberto laikrodis išdavė, ko tikėtis, išgelbėjo nuo nusivylimo matant tuos, kurie buvo man išsiųsti.

Pirmasis atėjo mėlynu, atseit džinso imitacijos, dirželiu su ciferblatu, kuriame žemėlapis, o sekundinė rodyklė skrenda tarsi lėktuvėlis. Norėjau tokio laikrodžio senokai, bet vis neprisiruošdavau. Visgi jei būčiau žinojus, kas ir kaip, tikrai nebūčiau pasirinkusi nieko panašaus.

Žemėlapio, esančio ciferblate, kokybė tokia prasta, kad matosi vizi taškeliai. Laikrodis, beje, palyginus nedidelis, ciferblatas kiek didesnis nei 2 cm, tačiau normalios, padorios raiškos žemėlapio kinai, kurie jį gamino, nepasivargino išspausdinti.

Sekundinė rodyklė iš tiesų yra plastiko apskritimas su nupieštu lėktuvėliu. O dirželis net ne odos imitacijos, o kažkokio plastmasės ir gumos mišinio. Jis lankstosi, bet, bijau, prasidėjus šalčiams užteks kartą sulenkti ir dirželis lūš. Tiesa, apyrankė įgavo rankos formą ir, tiesą sakant, šitą žaislą gana dažnai segiu pastaruoju metu. Vis dėl to ryškumo ir kelionių noro.

Beje, laikrodis taip garsiai tiksi, kad kažkurią naktį turėjau jį išnešti lauk iš miegamojo. Mano turimas originalus dailus (ir nepigus) „Timberland“ šiuo atveju neišleidžia nė garselio, kol nepridedi prie pat ausies.

Trečiasis, paskutinis, laikrodis atkeliavo šįvakar. Užsisakiau tokį, kuriame valandos pabirusios ir parašyta, jog koks skirtumas, vis tiek vėluoju. Tipiška aš.

Kaip ir su ankstesniais dviem, laikrodis lengvas tarsi pienės pūkas, visas korpusas skamba tarsi kibiras, o dirželis, nors ir odos imitacija, yra tikrų tikriausia plastmasė. Ir dar tokia, kurios šiaip normaliai neišformuosi, todėl ant rankos atrodo visiškai nedailiai. O kilpelės, kurios turėtų užfiksuoti laikrodžio apyrankę, grasina suplyšti bet kurią akimirką.

Na, bent jau laiką rodo.

Išvados

Teoriškai, bet tik teoriškai, nesu apgauta. Nes laikrodžius visgi gavau. Visiškai nesvarbu, kad jau tikrindama siuntimo vietą pastebėjau, kad jie keliauja iš Kinijos (o iš kur gi dar). Be to, tikrindama bendrovės vardą radau ir komentarų, kad ja pasitikėti neverta. Labiausiai gaila tik, kad permokėjau, būčiau mieliau tuos ekstra eurus išleidusi kokiam nors „H&M“ pirkdama drabužėlius.

Visgi šį įrašą rašau ne tik norėdama papasakoti istoriją, bet ir todėl, kad kažkodėl po šito pirkinio man feisbukas ir instagramas pradėjo mesti kalnus reklamos su iš pažiūros nemokamais daiktais. Nemokamom tamprėm sportui, nemokamais laikrodžiais, nemokamais aksesuarais ir t.t. Esu net Ray-Ban akciją analogišką mačiusi.

Visur klientų vilionių modelis visiškai tas pats: tik dabar ir tik šiandien, nereali akcija, didžiulė nuolaida. Kainuoja tik siuntimas. Bėda ta, kad siuntimo mokestis toks, jog padengia visas įmanomas išlaidas ir dar atneša keliariopą pelną. Ir tai nereiškia, kad mokėsite kosminę sumą už siuntimą, tai reiškia, kad tokie pigūs yra daiktai.

Kaip ten bebūtų, kažkur šitam pasaulyje yra dar dvejos mano užsakytos tamprės (nereikia man nieko sakyti, pati žinau). Papasakosiu ir apie jas.

Dina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *