Vaizdo registratorius mano automobilyje? Mio MiVue 618 apžvalga

Buvo metas, kai vaizdo registratoriai, pakabinti ant priekinio automobilio stiklo, buvo išskirtinė Rytų šalių vairuotojų savybė. Natūralu: eismo įvykių gerokai daugiau nei norėtųsi, ypač dažnai jie – dėl vairuotojų atsakomybės trūkumo ir neatsargaus elgesio, tad vaizdo įrašai savotiška garantija, kad jeigu ką – savo nekaltumą (ar kito kaltę) galėsi įrodyti.

Bet pastaruosius, matyt, dvejus trejus metus nedideles kamerytes ant lango kabinasi ir lietuviai. Suaktyvėjus šiai tendencijai naujienų portaluose atsirado kalnas vaizdo įrašų, atsiųstų skaitytojų, su didesniais ar mažesniais Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimais – kelis tokius visai neseniai teko ir pačiai publikuoti. O ganėtinai neseniai buvo priimtas ir įstatymas, nurodantis, kad tokia medžiaga negali būti laikoma esminiu įrodymu, taip pat ir visokie asmens duomenų teisių apribojimai.

Galop, vaizdo registratoriai yra nemenka pagalba automobilinėms TV laidoms, ar tokiems eksperimentams, kaip kad vykdėme drauge su kolegomis. Kai redaktoriui šovė mintis, kad tokio reikia, iš karto pasakiau, kad naudosiu savo prieš maždaug mėnesį gautą “Mio MiVue 618” registratorių. Pasakiau, parodžiau, o redaktorius nusijuokė, mat turi tokį pat. Beje, vaizdo registratorių įteikusi PR agentūra mano rašomam turiniui įtakos neturėjo – galėjau laisvai dėstyti pliusus ir minusus.

Trūkumų daug rasti nepavyko

“Mio MiVue 618”, kaip ir minėjau, ant priekinio stiklo tvirtinu maždaug mėnesį. Per visą tą naudojimo laiką, tiesą sakant, atradau du didžiausius trūkumus, kurių vienas – net ir kiek erzina.

Pirmasis – vidinė baterija. Tikėjausi, kad šios talpos kiek daugiau ir registratorius gali bent pusvalandį filmuoti vaizdą be krovimo. Deja, negali. O tai ganėtinai keista, mat netgi vidinės atminties ši registratoriaus versija neturi. Todėl jei imate registratorių, būtinai imkite ir kroviklį.

O kroviklis, beje, yra antras, mano akimis, šioks toks trūkumas. Mat jo laidas tokio ilgio, kad išsukus jį visą jis ima painiotis aplink pavarų svirtį, vilktis žeme ir t.t. Todėl saviškį laidą po poros išvažiavimų susisukau, pasilikau tik tiek, kiek reikia man, ir kitką apvyniojau plaukų gumute, kad neišsileistų. Aišku, kita vertus, jeigu norite įrengti nuolatinę registratoriaus krovimo vietą ir laidą paslėpti, pavyzdžiui, po apdaila – jo ilgis – absoliutus privalumas.

Paprastas veikimas

Ant registratoriaus korpuso – vos keli mygtukai bei angos micro SD kortelei ir įkrovikliui, tad valdymo subtilybių čia nedaug. Viskas, ko reikia, padaroma, patvirtinama, atšaukiama, pasirenkama keturiais valdikliais korpuso šone: viršutinis mygtukas skirtas pasirinkto meniu atšaukimui, grįžimui atgal, esantis žemiau – funkcijos patvirtinimui, o du dar žemiau – lyg strėlytės, leidžiančios eiti per meniu aukštyn, žemyn.

“Mio MiVue 618” tobulas puristams, norintiems, kad visi prietaisai būtų iš serijos “įjungi ir veikia”. Nes registratorius būtent toks ir yra: užtenka ryte jį pasikabinti ant stiklo, įjungti kroviklį į lizdą automobilyje, ir viskas – jis jau filmuoja. Be to, ekstremaliems atvejams yra mygtukas “Emergency recording” – ekrano dešinėje pusėje. Ši nuspaudus registratorius padaro kelis papildomus trumpus video ir šiuos palieka atskirame aplanke atminties kortelėje. Taip iš bendro srauto atrinkti esminius, ypač svarbius, įvykius lengviau, be to, kadangi registratorius užsipildžius vietai atminties kortelėje kitus vaizdo įrašus rašo “ant viršaus”, šitaip esminius reikalus išsaugoti lengviau.

GPS, greitis, eismo kameros

Norintiems daugiau subtilybių, verta paminėti, kad registratorius automatiškai stebi automobilio buvimo vietą ir nuolat fiksuoja vaizdo įrašo koordinates.

Drauge tai leidžia matuoti judėjimo greitį ir jį nuolatos rodyti ekranėlyje. O taip pat – informuoti apie netoliese esančias eismo kameras, matuojančias greitį ir pan.

Pastaroji funkcija man, bent jau Lietuvoje, neatrodo ypatingai naudinga, mat, esamas kameras lengva pastebėti – apie jas nuolatos informuoja didžiausi ženklai, užtenka tiesiog nežioplinėti vairuojant. Visgi užsienio šalyse situacija kitokia, neretai ten eismo kameros pažymėtos prasčiau, kartais – apskritai žymėjimo stinga, tad garsinis signalas perspėja ir primena žvilgtelėti, ar kartais neviršiji leistino greičio.

Beje, įmanoma įsijungti ir važiavimo juostoje sistemą, kur registratorius stebi, ar esate savo eismo juostoje, ir, jei ką, garsu perspėja, kad išvažiavote iš jos, taip pat – perspėja ir tada, kai viršijate leistiną greitį.

Registratorius visiškai nedidelis: lengvai telpa į delną.

Funkcija sekliams-morkoms

Vienas įdomiausių dalykų man – atskira funkcija tiems, kurie registratorių pastatę automobilį į garažą nešasi ne namo (ar bent jau neslepia daiktadėžėje), o palieka prietaisėlį stebėti visko, kas aplink. Registratoriuje galima pasirinkti, ar prietaisas įsijungs tik tada, kai pro šalį kažkas eis, ar tik tada, kai automobilis sujudės. Tą momentą, kai aplink bus kažkokio veiksmo, jis užfiksuos, tad po nakties galėsite pasižiūrėti, kas šlaistėsi aplink. Beje, režimas įsijungia automatiškai tada, kai automobilio variklis nustoja veikęs ir prietaisas nebemaitinamas, arba režimą “Parking mode” galima įjungti rankiniu būdu.

Visgi atsimenant, kad vidinė prietaiso baterija neturi didelės talpos, gamintojas perspėja, kad vertėtų pasirūpinti ir nuolatiniu registratoriaus maitinimu arba atskiru energijos šaltiniu, mat kiek laiko jis fiksuos tai, kas vyksta automobilį pastačius, priklausys nuo to, kiek ilgai automobilis bus paliktas.

Visas valdymas – keliais mygtukais ant šono.

Vaizdo ir garso kokybė

Ateityje vaizdo kokybei skirsiu atskirą vaizdo įrašą, tačiau dabar galiu parodyti, kaip atrodo vaizdas registratoriuje tuomet, kai filmuoti pradedate rudenį 8 ryto. Mano automobilis važiuoja kairiame kampe viršuje, Žilvino, mano kolegos, vaizdo įrašas tokiu pat registratoriumi – apačioje, kairėje. O dešiniame kampe viršuje – išmanusis telefonas, pakabintas kolegos Dariaus automobilyje, dešiniame kampe apačioje – GoPro kamera.

Ar turiu priekaištų? Ne, nei garso kokybei, nei vaizdo kokybei. Registratoriaus lęšio diafragmos šviesis yra f/1.8, tad net tamsiu paros metu vaizdas ganėtinai kokybiškas, nesunku atpažinti objektus, pamatyti numerius ir t.t. Kamera aprėpia 140 laipsnių kampą, kas reiškia, kad tai – nuo vieno priekinio automobilio stiklo krašto iki kito. Praktiškai tiek, kiek mato vairuotojo akys. Galiausiai – vaizdo įrašas yra daromas HD raiška (1920×1080). Žemiau esančiame vaizdo įraše – nekoreguotas vaizdo įrašas iš mano eksperimento kartu su 15min.lt.

Kam verta rinktis?

Greičiausiai, pirmiausia tiems, kurie daug važinėja miestuose, piko metu, arba yra apskritai patyrę situacijų, kai negalėjo įrodyti pažeidėjo kaltės ir dėl to nukentėjo. Registratoriaus vaizdo įrašas yra, nors ir ne pagrindinis įrodymas, visgi svarus, svarstant visus ginčytinus atvejus.

Verta ir tiems, kurie keliauja po visokias rizikingas šalis, kur vairuotojai ne tokie drausmingi. Arba tiems, kurie duoną užsidirba pardavinėdami gerą medžiagą žiniasklaidai. Na, arba galiausiai – man, mat mano kasdieniame darbe portale 15min.lt šitas registratorius yra daugiau nei pravartus.

Registratoriaus kaina įvairiause prekybos centruose – apie 130 eurų.

Dina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *