Žinot, būna tokių šalių, kurios keliaujant automobiliu, kaip sako mano bičiulė, yra tiesiog pravažiuojamos kaip kokia juoda skylė. Nes, atrodo, nieko ten gero. O nieko gero tik dėl to, kad niekada taip dorai ir nepasidomėjai šalimi, kurios keliais riedi.

Užpernai man toks nušvitimas atėjo su Lenkija. Pasirodo, neįtikėtino grožio, dydžio, įvairovės, šiltų žmonių, norinčių lygiuotis į vakarus, pigaus maisto, paslaugų ir t.t. šalis. Jei kartais svarstote, kur atostogauti, o kišenėje turima suma ne pati didžiausia, siūlyčiau atidžiau pasidairyti Lenkijoje. Mano pačios ryškiausias įspūdis – viena nakvynė Taline kainavo tiek, kiek kainavo savaitgalis gerokai geresnėmis sąlygomis Vroclave, kuris gi yra nerealaus gražumo miestas.

Ir nepabijokite į kelią leistis automobiliu, jei tik mėgstate tokio tipo keliones. Nes iš esmės – sunkesnė kelio atkarpa tik iki Balstogės/Lomžos, o toliau – greitkeliai ir dideli greičiai, geri keliai. Beje, žinau, kad lietuviai mėgsta rinktis labiau prie jūros esančias sritis, bet siūlyčiau nuklysti kur nors labiau į pasienį su Čekija, Pietus, ir paturistauti ten. Šilta, gražu, yra kalnų, miškų ir kitko. Pasaka!

O antrasis mano nušvitimas – Čekija. Apie ją tai žinojau dar mažiau nei apie Lenkiją. Tik tiek, kad čekai mėgsta alų, kalba panašiai kaip lenkai, turi kalnus ir labai daug pilių. Paaiškėjo, kad net ir su tokiomis žiniomis stabtelėjus Prahoje, pravažiavus šalį kiaurai ir vėliau sustojus nedideliame miestelyje nakvynei dar kartą galima atrasti daugybę dalykų bei susidaryti patį geriausią įspūdį. Būtent apie mano per vieną dieną atrastą Prahą ir Čekiją yra šis blogo įrašas.

Keliai, degalai, mokesčiai

Automobiliu Čekiją pasieki važiuodamas per Lenkiją (jei važiuojate iš Lietuvos). Verta prisiminti, kad Čekijoje greitkeliai mokami, todėl idealus atvejis – sustoti ir nusipirkti kelių mokesčio vinjetę. Žinoma, galite per visą šalį keliauti ir nemokamais, gretutiniais, lėtesniais keliais.

Visgi jei pirksite, Čekijos vinjetę rasite degalinėje. Yra kelios, skirtingos trukmės, mes pirkome galiojančią dešimt dienų, sumokėjome 11 eurų. Rizikuoti ir nepirkti vinjetės tikrai neverta, nes bauda – gerokai didesnė.

Dar verta prisiminti, kad čekai neturi euro ir viskas pas juos skaičiuojama kronomis. Sumos – kosminės, bet vien dėl to, kad euro ir kronos santykis – 1 su 25. Taip, taip, 4 eurai – 100 kronų. Todėl ir mokate šimtus ir tūkstančius, bet išleidžiate sąlyginai nedaug.

Degalai, beje, pigiausi Lietuvoje. Čekijoje už litrą dyzelio tikrai mokėsite apie 1,2 euro, galbūt net ir daugiau, priklausomai nuo vietos. Pavyzdžiui, kuo arčiau Vokietijos sienos, tuo brangiau kainuos degalai.

Viešbučiai, maistas, parkingas

Mes apsigyvenome Prahoje, ją aplankyti siūlau ir jums, ypač, jei esate pirmą kartą Čekijoje. Žinoma, dėmesio čia verti net maži miesteliai ir kodėl taip sakau, sužinosite skaitydami toliau.

Visgi Prahoje verta apsistoti senamiestyje, įprastai jis žymimas „Prague 1“. Norite gyventi pačiame centre – orientuokitės taip, kad jūsų pasirinkta vieta būtų kuo arčiau Karolio tilto. Gerėjant orams, kainos, žinoma, auga. Pavyzdžiui, naktis dviems žmonėms savaitgalį balandžio pabaigoje atsieis daugiau nei 100 eurų. Ypač, jei norite gyventi centre. Kuo toliau nuo centro, žinoma, tuo pigiau. Todėl siūlau Prahą aplankyti pavasarį, mat Čekijoje įprastai gerokai šilčiau nei Lietuvoje. Pavasariop pavyks rasti neblogame viešbutyje su pusryčiais kambarį dviems už maždaug 50 eurų.

Keliaudami su automobiliu tikrai atkreipsite dėmesį į gatvėse esančias mėlynas linijas ir, atrodytų, laisvas stovėjimo vietas. Nesuklyskite, šiomis mėlynomis linijomis pažymėtos vietos gyventojams ir baudos už stovėjimą ten, sakė visi čekai, nemažos. Teks ieškoti parkingo, kuris tikrai nepigus. Pavyzdžiui, senamiestyje vietą parai rasite už 20-30 eurų. Kadangi didelių stovėjimo aikštelių, kaip, pavyzdžiui, Vilniuje ar Kaune, centrinėje miesto dalyje nėra, nenustebkite, kad teks leistis į rūsius, pusrūsius ir pan. Mums būnant pirmą kartą Prahoje netgi teko leistis liftu į parkingą. Beje, miesto pakraštyje parkingas kainuoja pigiau. Mes prieš metus už naktį mokėjome 15 eurų.

Kadangi apsigyventi siūlau senamiestyje, žinoma, maistas nebus pigus. Tačiau norintiems taupyti – centre gausu nedidelių visą parą dirbančių parduotuvėlių, kur rasite produktų, pavyzdžiui, bent jau sumuštiniams. Visgi net ir eilinėje užeigoje už bokalą gėrimo teks mokėti 8-10 eurų, o pavalgyti vienam žmogui pavyks už 30-35 eurus.

Būdami Čekijoje nepamirškite paragauti jų tradicinio skanėsto, vadinamo „Trdelnik“. Cinamono ragelio, pilno šokolado kremo, braškių, grietinėlės ir t.t. Labai skanu! Kaina – apie 5 eurai.

Ką pamatyti Prahoje

Ne veltui sakiau, kad gyvenamosios vietos turite ieškoti kuo arčiau Karolio tilto. Pastarasis yra vienas lankytinų objektų, beje, sutraukiančių minią, nesvarbu, koks metų laikas. Ant tilto – Čekijos karalių skulptūros, o pats tiltas pradėtas statyti 14 amžiuje, užbaigtas 15 amžiaus pradžioje. Tiltas, beje, vienas iš 18, vedančių per Vltavos upę, tačiau greičiausiai tik čia tikima, kad čia gera vieta įsimylėjėliams ir pan.

Tiltas jungia senamiestinę dalį su karalių rūmais, kuriuos, beje, aplankyti yra daugiau nei privaloma. Apskritai, man Prahos senamiestis yra toks, kur stoji ir aikčioji dėl kiekvieno dalyko: lango, bokštų, gatvių siaurumo, spalvų, vingių, nelygaus reljevo ir t.t. Nieko keisto, kai miestas pradėtas statyti 9 amžiuje. Pavyzdžiui, einant Karolio tiltu iš vienos pusės į kitą, Karalių rūmų link, pamažu kyli aukštyn ir galop atsiduri prie pat rūmų, kur miesto panorama – lyg ant delno. Beje, pati geriausia vieta nuostabaus grožio selfiui – „Starbuck“ kavinė, esanti čia aukštai.

Tarp patartinų aplankyti objektų – astronominis laikrodis, sinagoga, miesto rotušės aikštė. Pastaruosius aš dar turėsiu aplankyti pati, man mano sąskaitoje kol kas kelių valandų klaidžiojimas po senamiestį ir rūmų prieigos, nuoširdžiai pasakysiu, užbūrusios.

Vertas dėmesio net mažiausias miestelis

Pamenat, aukščiau rašiau, kad Čekijoje, panašu, vertas dėmesio net mažiausias miestelis. Tikra tiesa. Istorija tokia.

Čekiją kovo pradžioje aplankėme todėl, kad keliavome į Ženevos automobilių parodą ir nusprendėme, kad nakvynė čia – tiesiog tobula. Atgal, mąstėme, nakvosime Vokietijoje. Visgi paaiškėjo, kad toli gražu ne, mat kainos palyginus su Čekija – triskart didesnės. Tad kirtome sieną ir stojome primame pasitaikiusiame miestelyje, kur galėjome pasirinkti ne svečių namus (juose ribotas atvykimo laikas), o viešbutį. Atradome kažkokį taškelį žemėlapį ir stojom, pagalvojom, vis tiek tik pernakvot ir pirmyn.

Visgi prieš užmigdama dar nusprendžiau šiek tiek pasižiūrėti žemėlapyje, kas aplink. Ir paaiškėjo, kad mūsų pasirinktas Klatovy miestelis – ne iš kelmo spirtas. Pasirodė, kad miestelis – 13 amžiaus. Jame yra Juodasis bokštas, barokinė vaistinė, kurioje dar ir šiandien vaistus gamina, sveria, parduoda naudodami senovinę techniką, taip pat – jėzuitų bažnyčia su katakombomis, kuriose buvo laidojami patys turtingiausi, ir, jei teisingai supratau, diakonų bažnyčia.

Žodžiu, turėjom ką paveikti. Ir, kas svarbiausia, keliaujant tolyn buvo akivaizdu, kad miestai ir miestukai visi su kyšančiais pilių, dvarų kuorais, senovinėmis bažnyčiomis ir t.t. Todėl kažkur galvoje kirba mintis, kad Čekijai vertėtų skirti ištisas atostogas, ne šiaip pravažiuoti.

Buvote Čekijoje? Pasidalinkite komentaruose savo nuotykiais, patirtimi ir patarimais! Norite susisiekti, turite pasiūlymų – rašykite mano blogo Facebook puslapyje, taip pat – elektroniniu paštu. Bendraukime! :)

1 thought on “Praha ir Čekija per vieną dieną: kur nueiti, į ką pasižiūrėti bei kiek kas kainuoja”

• Praha man patiko, tik daug turistų ir brangaus prasto maisto. Foto bažnyčia mėlynu kupolu-nuostabus baroko interjeras, rekomenduoju. Savaitę buvau Brno ir jo apylinkėse- pigiau ir yra ką žiūrėti.