Vandens gėrimo iššūkis: kaip pasikeitė oda ir savijauta po mėnesio

Vandens gėrimo iššūkis: kaip pasikeitė oda ir savijauta po mėnesio

Prieš kiek daugiau nei mėnesį pasakiau, kad imuosi vandens iššūkio. Visu kūnu jaučiau, kad geriu gerokai per mažai, ir, kadangi viename renginių gavau gertuvę, be kurios neišeinu iš namų jau visą mėnesį, pasimatavau ir nusprendžiau, kad turiu per dieną išgerti dvi tokias. Tiesa, pirminis mano skaičiavimas pasirodė klaidingas, mat gertuvė – ne litro, o 750 ml, todėl tyliai nusprendžiau, kad dvi gertuvės bus minimali dienos dozė.

 

View this post on Instagram

 

Gavau dovanų gertuvę. Telpa litras vandens, patogiai užsisuka, patogu gerti ir neštis kartu. Dovana niekaip nesusijusi su jokiais grožio ženklais, mat šitaip palepinti žurnalistus nusprendė Lietuvos Lexus atstovai. O aš pagalvojau, kad jeigu jau galiu patogiai gerti vandenį, reiškia, reikia ir gerti. Nes, matyt, kaip dauguma žmonių turiu tą pačią bėda – geriu mažiau nei turėčiau, o tai geriausiai atspindi sausa oda. Tad skelbiu iššūkį #daugiauvandens: nuo šiandien iki pat spalio 4 dienos per dieną turėsiu išgerti mažiausiai 2 tokias gertuves. Gausis 2 litrai vandens. Ir viską papasakosiu bloge (o drauge ir padarysiu nuotraukų prieš ir po, kad matytųsi odos būklės skirtumas, jei tik jis bus). O jūs rudeniui iššūkių turite? . . . . . . #contigo #drinkingwater #water #septemberchallenge #drinkmorewater #blue #lifestyle #lifestyleblogger #challenge #iššūkis #lietuvosblogeriai #lithuanianblogger #dinosblogas #vanduo #healthyhabits #healthy #skincare

A post shared by Dina Sergijenko (@dina.lt_blog) on

Ko tikėjausi? Pokyčių. Pirmiausia susijusių su odos būkle, mat ši – labai sausa, linkusi sausėti, šerpetoti ir t.t. Taip pat lūpos. Tuomet norėjosi virškinimo sistemos pokyčių, mat vanduo yra būtinas geram virškinimui. O aš turiu tulžies akmenligę, todėl ir dėl jos jau užtenka rūpesčių.

Ir žinot, po mėnesio galiu pasakyti, kad visi tie vaizdo įrašai, nuotraukos prieš ir po panašių iššūkių atrodo kur kas geriau nei mano gauti rezultatai. Mano atveju rezultatai ne tiek matomi, kiek juntami. Nuotrauka žemiau: kairėje aš rugsėjo 4 d., dešinėje aš – spalio 9-os dienos ryte.

Ar matote kažkokį esminį pokytį? Aš – ne. Gal veido odos atspalvis skiriasi, bet, tiesą sakant, skiriasi ir šviesos kiekis namuose. Tad tai, kas pavyko man, yra toli gražu nuo tų švytinčių žmonių, kurie jau po savaitės mato kažkokį ypatingą rezultatą. Kodėl mano nėra toks? Pirmiausia, matyt, dėl to, kad apskritai aš gėriau vandenį ir kitus skysčius. Nebuvo taip, kad visą dieną neišgerčiau nė lašo. Antra priežastis – aš vis dar geriu labai daug kavos ir pernelyg mažai miegu. Dažniausiai. Tas turi milžinišką įtaką.

Ne matomi, o jaučiami

Bet… minėjau, kad pokyčiai labiau jaučiami nei matomi plika akimi. Kokie tie pokyčiai?

Taigi, po mėnesio, kai kasdien išgerdavau bent 1,5 l vandens, o neretai daugiau, ir pasitaikė vos kelios išimtys, kai gerti tiek negalėjau (važiavome į Paryžiaus automobilių parodą ir nebuvo kaip tiek daug gerti bei tiek daug stoti), galiu pasakyti, kad veido oda tapo drėgnesnė ir elastingesnė. Nebėra taip, kad negalėčiau ištverti nė 20 minučių be veido kremo, nes kitaip ima tempti odą ir ji pradeda šerpetoti. Drauge tai reiškia ir tai, kad kai išpuola tas retas atvejis, kada darausi makiažą, pudra ir t.t. gražiau ir lengviau tepasi ant veido.

Kas dar? Virškinimas. Iš esmės, nėra jokių didesnių problemų su bet kokiu maistu. Vienintelis BET – man netinkami maisto produktai. Pavyzdžiui, svogūnai gali išvesti mane iš rikiuotės trims dienoms, todėl valgydama “McDonald’s” renkuosi mėsainius be jų. Antra vertus, turint tulžies akmenligę reikia itin atidžiai stebėti, ką dedi į burną, mat aštrus, sūrus, ryškaus skonio, riebus, keptas ir t.t. maistas gali išprovokuoti akmenligės priepuolį. O kai geri DAUG vandens (arba užtektinai) valgydamas tokį maistą, priepuolių nebūna. Žinau, ką sakau, mat su akmenlige gyvenu jau kokius aštuonis metus.

Kas toliau?

Tas savotiškas iššūkis man buvo ne tik tam, kad pagerčiau mėnesį vandenį ir grįžčiau prie įpročių. Dar ir tam, kad apskirtai į savo kasdienybę įtraukčiau daugiau vandens. Ir po mėnesio galiu pasakyti, kad pagaliau troškulį jaučiu dažniau ir dažnai geriu ne dėl to, kad reikia, bet dėl to, kad dar ir norisi.

Beje, jeigu esate iš tų, kurie niekaip negali prisiversti gerti, pamėginkite gertuvę ar butelį (puodelį) vandens pasidėti ant darbo stalo. Nepajusite net, kad gurkšnojate. Man tai ypatingai veikia.

Taigi, kaip ir minėjau – vanduo mano rutinoje išliks toliau. Nesikeis ir minimali riba – 1,5 litro. Tačiau noriu ir daugiau. Nes gi iššūkiai sau, ypač susiję su sveikata, leidžia pamažu dienotvarkę papildyti naujais, gerais sveikatai, įpročiais. Taigi, nuo spalio 9 d. iki lapkričio 9 d., tai yra visą mėnesį, aš ne tik gersiu kasdien po mažiausiai 1,5 l vandens, bet dar nueisiu ir po 10 tūkstančių žingsnių.

Kodėl 10 tūkstančių?

Kažkodėl skaičiuojama, kad tokia minimali judesio riba suaugusiam žmogui. O aš dirbu sėdimą darbą. Gal tik filmuose rodo, kad žurnalistai kasdien suplukę bėga ir bėga. Tas bėgimas neretai yra labiau moralinis nei fizinis. Dienų, kada tenka daug vaikščioti, keisti buvimo vietas, vaikytis pašnekovus yra kur kas mažiau nei dienų, kai tu nuo ryto iki vakaro prasėdi ant kėdės, atsistodamas tik į tualetą.

Rugpjūtį pajutau, kad kažkas negero vyksta su mano nugara. Atrodė, tarsi nugarą, raumenis palei stuburą, sutraukdavo mėšlungis. Įsivaizduokite, kad skausmas jūsų nugarą lenkia atgal taip, tarsi mėgintumėte padaryti tiltelį, ir kad nesulūžtumėte į kitą pusę, turite iš visų jėgų įtempti pilvo raumenis. Nežinau, kas per dalykai vyksta, tačiau tai prasidėjo pasikeitus darbui ir kėdei. Tad darbe po užpakaliu dabar deduosiu balansinę pagalvėlę, verčiančią dirbti stuburo raumenis, o tam, kad išsijundinčiau apskritai, kasdienėje rutinoje atsiras ilgi pasivaikščiojimai. Žingsnius skaičiuosiu savo turimu “Fitbit Versa“, kuriuo, beje, negaliu atsidžiaugti jau kelintą mėnesį iš eilės.

Nesitikiu pokyčių daug, mat pasivaikščiojimas yra ne ta aktyvi veikla, bet… Papasakosiu apie tai, kas pavyko man, jau lapkritį. Ir, tiesą sakant, lapkričiui turiu susigalvojusi iššūkį dar vieną, kuris turėtų į mano gyvenimą atnešti sveikatos daugiau. Juk galų gale, kaip rašiau viename savo įrašų, viskas, ką darote, anksčiau ar vėliau atsispindi ant jūsų kūno ir veido.

Tad – pirmyn į sveikesnes dienas. Kas kartu? :)



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *