Išbandžiau „Huawei Watch GT 2“: kas patiko labiausiai, o ką keisčiau?

Prieš rašydama šį įrašą užmečiau akį į ant riešo tūnantį „Huawei Watch GT 2“ ir truputį pašiurpau: visa diena prabėgo, be kelių minučių nauja diena prasidės, o aš nuėjau kiek daugiau nei 2500 žingsnių. Štai, ką daro išmanieji laikrodžiai su mūsų gyvenimais – verčia pajusti lengvą kaltės jausmą, jei dieną praleidote sėdėdami ant sofos, o ne judėdami.

Ir nepaisant to lengvo kaltės jausmo, šita „Huawei Watch GT 2“ bus nuoširdi šio išmaniojo laikrodžio apžvalga su labai nedaug trūkumų ir ganėtinai daug privalumų. Kodėl taip sakau? Skaitykite ir sužinosite patys, tačiau jau dabar rekomenduoju pasižvalgyti, kur šie laikrodžiai parduodami, ir įsidėti į prekių krepšelį vieną sau arba savo artimajam.

Dvi versijos

Bandymui aš gavau „Watch GT 2“ vyriškąją, arba neutraliąją, laikrodžio versija. Visgi laikrodžio ciferblatas yra 46 mm skermens, todėl smulkesniam riešui – ganėtinai didelis. Net mano M dydžio kaulams šis laikrodis yra toks, kad uždengia riešą per visą jo plotį.

Todėl Kinijos „Huawei“ siūlo ir moterišką laikrodžio versiją. Turiu pastebėti, kad labai dailią – kolegės ją pamačiusios kone tiesiogine to žodžio prasme pradėjo alpti ir tokio norėti.

Aš gi turiu ne vieną didelį, vyriško stiliaus, laikrodį, tai man universalioji versija atrodo kur kas patrauklesnė.

Priklausomai nuo noro, laikrodžio apyrankė gali būti silikoninė, o gali būti tarsi klasikinė odinė, o gali būti metalinė. Jei kalbame apie universaliąją versiją, spalvų pasirinkimas nėra ypatingai gausus: juodas arba oranžinis silikonas, šiltos rudos spalvos odinė apyrankė ir sidabriška metalinė. Moteriškoji versija turi juodos spalvos silikonę apyrankę, gali turėti smėlio spalvos odinę.

Kas dėžutėje?

Dėžutė yra daili ir minalistinė. Joje tik laikrodis, C-type įkroviklio laidas ir dock’as, kurį naudojant laikrodis įkraunamas. Pastarasis, beje, turi du magnetinius kontaktus, dėl to laikrodį krauti itin patogu: kuria puse bepadėsi, jis vis tiek pasisuka teisingai, neblogai prikimba ir įsikrauna.

Pasakysite, kad tik laidas ir jokio įkroviklio? Bet tiesa ta, kad savo namuose (jei tik nesate „Apple“ gerbėjas, o jei toks esate, greičiausiai jau turite „Apple Watch“) turite aspčiai įkroviklių, kuriuos galite panaudoti laikrodžiui įkrauti – kam dar vienu užkišti rozetę?

Ko reikia pradžiai?

Su telefonu laikrodis siejasi per „Bluetooth“ ryšį. Tačiau vien to negana. Reikia atsisiųsti „Huawei Health“ programėlę (yra ir iOS, ir „Android“), joje užsiregistruoti, suteikti nemažai prieigos galimybių, susikurti profilį ir t.t. Tai, įvertinus ne tokį seną skandalą dėl jūsų duomenų saugumo „Huawei“ telefonuose, truputį erzina.

Nepaisant to, visa procedūra stebėtinai sklandi: nei kažkas atsijungia, nei kažkas nesusisieja. Vienas, du, žiūrėk – ir viskas, laikrodis susietas su telefonu ir bet kurią akimirką galite matyti pačius įdomiausius parametrus.

Ką rodo programėlė

Programėlė, prisipažinsiu, man patiko. Neįkyraus dizaino, patogi ir aiški, neapsunkinta nereikalingomis funkcijomis, intuityvi.

Kaip ir daugelio aktyviam žmogui skirtų laikrodžių atveju, “Huawei Health” leidžia stebėti miego kokybę ir trukmę (bei dalyti patarimus, kaip visus rodiklius pagerinti), matuoja širdies ritmą, fiksuoja streso lygį (pagal širdies ritmą), leidžia stebėti aktyvumą (kalbu apie sportą), svorio pokyčius (beje, galima susieti su išmaniosiomis svarstyklėmis) ir, žinoma, nueitus žingsnius bei sudegintas kalorijas.

Programėlė naudojama ir laikrodžio ekrano dizaino keitimui, be to, „Huawei“ siūlo kelis treniruočių planus bėgikams. Galite, pavyzdžiui, susiplanuoti pasiruošimą maratonui.

Man labiausiai patiko programėlės pateikiamos išvados, susijusios su miego kokybe. Pastaroji man yra aktualus klausimas, todėl pamatyti, kas blogai su miegu, ir pasiskaityti plačiau, ką daryti, kaip elgtis ir kiek mano įpročiai man kenkia, buvo labai aktualu. Tikiu, ši informacija turėtų būti aktuali ne man vienai.

Po treniruotės programėlė suformuoja ir ganėtinai detalią fizinių rodiklių išklotinę. Matyti širdies ritmas kiekvieną treniruotės minutę, pateikiama analizė (susieta su amžiumi ir rekomenduojamais parametrais), ką kurią treniruotės minutę darė kūnas ir kiek naudos yra iš treniruotės.

Visgi įdomiausias dalykas ne tai (mat tokias analizes pateikia ir konkurentai): mane nuoširdžiai nustebino tai, kad net kelių treniruočių metu pulsui perkopus mano amžiui rekomenduojamą ribą, laikrodis apie tai pranešė ne tik įžiedbdamas perspėjimą ant skaitmeninio ciferblato, bet ir pranešė garsiai, kad turėčiau sulėtinti.

Perspėjimas, beje, pateikiamas panašiu tonu, kaip aliarmas dėl įsijungusios gaisro signalizacijos. Pamėginau jo nepaisyti ir sportavau toliau, tačiau pulsui perkopus dar vieną punktą, laikrodis perspėjimą pakartojo. Ir nenurimo tol, kol nesulėtinau tempo. Retas kuris prietaisas (net ir mano smegenys, šiaip jau) priverčia mane taip pasielgti.

Ką gali laikrodis?

Visam laikrodžio valdymui reikia nedaug: ekranas yra jautrus lietimui, o dar du mygtukai korpuso šone padeda pasirinkti reikiamą programėlę ir patvirtinti pasirinkimą. Beje, viršutinis mygtukas leidžia patekti į laikrodžio meniu ir prieiti prie visų programėlių, o apatinis mygtukas nukelia tiesiai į sportuojančiam žmogui reikalingą meniu.

Jei kalbėtume apie sporto režimų pasirinkimą, čia yra visko: nuo plaukimo baseine ir plaukimo atviruose vandenyse, iki bėgimo, kopimo, elipsinio treniruoklio, triatlono ir t.t. Tikrai rasite tai, kas reikalinga.

Braukdami į šonus laikrodžio ekraną vieną po kito praeisite pro langus, kuriuose pateikiama informacija apie streso lygį, širdies ritmą, temperatūrą lauke, galėsite matyti savo aktyvumo suvestinę arba pasileisti muziką (jei tokios į laikrodį įsidėsite). Brauksite iš viršaus žemyn – trumpasis nustatymų meniu, iš apačios į viršų – visi pastarojo meto pranešimai.

Vidinis meniu – tikras programėlių kratinys. Net stebina, kiek čia visko, o dar keisčiau darosi, kai pradedi galvoti apie tai, kam tiek visko reikia. Pavyzdžiui, vien sportui skirti 3 pasirinkimai: atskirais meniu punktais yra treniruotės, treniruočių įrašai ir treniruotės statusas, taip pat atskirai yra ir kasdienio aktyvumo įrašams skirtas pasirinkimas.

Atskiri pasirinkimai ir punktams, kurių vienas pavadintas „Timer“, kitas – „Stopwatch“. Suprantu, kad lyg ir patogu (bei paprasta galutiniam vartotojui padėti šituos du skirtingus dalykus po atskirais meniu punktais, bet ar tikrai šiuo atveju nebuvo galima padaryti tiesiog galimybės pasirinkti reikiamą chronometro funkciją slenkant į šoną?).

Kalbant apie išgyvenimą kažkur gamtoje, rasite ir barometrą, altimetrą, kompasą ir žibintuvėlį. Taip pat ir orų programėlę. O kur dar žadintuvas, miegą stebinti programėlė, kvėpavimo pratimams bei streso stebėjimui skirti pasirinkimai. Beje, kalbant apie kvėpavimo pratimus: atrodytų juokinga, tačiau aš juos tikrai naudoju. Ypač, kai štai tokiu prieššventiniu laikotarpiu užgriūva toks darbų kiekis, kad, atrodo, širdis tuo sustos. Atsisėdi kur, įsijungi ir giliai kvėpuoji. Iš karto geriau.

Ką naudojau dažniausiai

Tikriausiai, savaime aišku, kokį prietaisą beturėsite, visų jo funkcijų kasdien nenaudosite. Kažkas bus naudojama labai dažnai, o kai ką pamiršite ir prisiminsite tik tada, kai kažkas pasakys, jog jūsų turimas prietaisas tą funkciją tikrai turi. Taip ir su „Huawei Watch GT 2“.

Visgi buvo funkcijų, kurias naudojau labai dažnai. Pavyzdžiui, skambučiai. Aš turiu seną automobilį, jame nėra „Bluetooth“, todėl ir laisvų rankų įrangos neturiu. Su ausine važinėti ausy nemėgstu, nes mėgstu klausytis muzikos. O laikrodis leidžia paskambinti nieko per daug nedarant, atsiliepti – taip pat. Matote ekrane, kas skambina, spustelėjate reikiamą mygtuką ir viskas – kalbate. Garsas aiškus, ryškus, o pašnekovai man sakė, kad atrodo, jog su manimi kalbėtųsi per įjungtą telefono garsiakalbį. Šiaip jau visiška pagyra, nes neretai kai kurių automobilių laisvų rankų įrangos sistema veikia prasčiau nei šis laikrodis.

Sportas, miegas, stresas, širdis – visos tos funkcijos mano buvo tikrinamos dažniausiai. Žinoma, jos veikia pagal nutylėjimą, tačiau kas rytą pasitikrindavau, kiek laiko pramiegojau, kaip vertinama mano miego kokybė, pasižiūrėdavau, ką veikia širdis ir, jeigu pasijusdavau susijaudinusi ar sudirgusi, pasižiūrėdavau, koks streso lygis. Kalbant apie sportą – perspėjimas apie pasiektą širdies pulso ribą man LABAI patiko. Rašau didžiosiomis, nes tikrai žiauriai gera funkcija, atkreipianti dėmesį, kad netrukus treniruotė gali pavirsti ne sveikata, o nesąmone.

Didžiausias privalumas

Tikriausiai jau supratote, kad išmanus laikrodis yra savotiškai panašus į daugelį kitų tokio tipo įrenginių. Turi trūkumų, turi privalumų, tačiau jeigu imtume visus panašios kainos segmento gaminius, daugelis jų galėtų tą patį.

Tačiau žiūrėdama į konkurentus ant kolegų rankų, kalbėdama apie jų savybes, supratau, kad viena labiausiai vertinamų „Huawei Watch GT 2“ savybių yra… baterija!

Tikrai! Jei savaitė būdavo intensyvesnė ir nuolatos pliurpdavau, maigydavau laikrodį, naudojausi sporto programėlėmis ir t.t., įkrauti jo bateriją reikėdavo maždaug kas 7-8 dienas. Bet jeigu savaitė ramesnė, tai laikrodžiu naudotis galima ramiai ir dar vieną savaitę. Tiek, kiek ir sako „Huawei“.

Žinot, kas dar gerai? Baterija įsikrauna akimirksniu. Rimtai. Kažkurią dieną pastebėjau, kad liko vos 2 proc. baterijos ir pagalvojau, kad reikia suskubti ją įkrauti. Po keliolikos minučių pasiėmiau laikrodį ir… 76 proc. baterijos! Tokia sparta pasigirti gali retas kuris išmanus laikrodis.

Tai pirkti ar nepirkti?

Atsakymas į šitą klausimą priklauso nuo jūsų. Jeigu ieškote aktyviam laisvalaikiui skirto laikrodžio, galinčio atlaikyti atominį karą, su keliomis išmaniomis funkcijomis – ieškokite šito kitose lentynose.

Jeigu ieškote išmanaus laikrodžio, leidžiančio gyventi aktyviai, „Huawei Watch GT 2“ yra tai, ką siūlyčiau pačiupinėti parduotuvėje. Pirmiausia dėl to, kad laikrodis yra stilingas. Kažkaip man prie jo nereikai visai jokių aksesuarų. Čia šiek tiek kadrų iš tų akimirkų, kai rinkausi sau šventinį apdarą vienam apdovanojimų vakarui.

Tuomet ir dėl to, kad jis turi pagrindines reikalingas savybes: gausite pranešimus ir juos galėsite perskaityti, o tuo pačiu, jei reikės, galėsite pasikalbėti netraukdamas telefono iš kišenės ar kuprinės. Jei mėgstate sportuoti, jame taip pat bus viskas, kas reikalinga, įskaitant ir atsparumą vandeniui. Viską vainikuoja ilgas baterijos tarnavimo laikas.

Šiek tiek duomenų

Telefono ekranas yra AMOLED, 1,39 colio skersmens, 454×454 taškų rezoliucijos. Ciferblato skersmuo yra 46 mm.

Laikrodis turi girometrą, akcelerometrą, širdies ritmo jutiklį ir šviesos jutiklį, oro slėgio jutiklį ir t.t. Prie telefono jungiasi „Bluetooth“ ryšiu, atlaiko iki 5 atmosferų slėgį (aktualu nardantiems).

Teigiama, jog kaina Lietuvoje prasideda nuo 240 eurų.

One Reply to “Išbandžiau „Huawei Watch GT 2“: kas patiko labiausiai, o ką keisčiau?”

  1. Labai fainas laikrodukas buvo, bet gavau apple, tai šitą savo draugei atidaviau. Gerai, kad nebrangiai siunta į ispaniją kainavo, nes labai jei reikėjo jo kuo greičiau, kad daug geresnės nuotraukos jos užsidėjus tą laikroduką būtų :D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *