Žinot, visi aplink tik ir kalba apie tai, kaip produktyviai gyvena: pradėjo sportuoti, sveikiau valgyti, keliasi anksčiau, daugiau dirba ir nudirba (jei dar tebedirba). Na, gal tik šaldytuvą pavarsto dažniau, bet ir tai – randa būdų su tuo kovoti.

Aš tokių kalbų klausydama save truputį varau į kampą, nes bent mano gyvenime tai viskas atvirkščiai. Sprendžiant iš miego laiko, persikrausčiau už Atlanto vandenyno į Vakarus, sprendžiant iš motyvacijos – norisi visko, o nuveikiu lygiai nieko. Pavyzdžiui, dvi savaites namie visur prikrauta mano piešimo įrankių ir priemonių, o aš tik žiūriu „Instagram“ vaizdelius, kaip piešia kiti, ir svajoju, kaip pati tą darysiu. Ir nieko nedarau.

Darbo, tiesa, daug. Bet, spėkite, ar jam yra motyvacijos? Aš rašau automobilių /transporto temomis, deja, visa Lietuva pastaruoju metu skaito viską, kas susiję su koronavirusu ir COVID-19. Todėl kitoms temoms prasibrauti į portalo viršų šansas labai menkas. O tai, deja, mažina motyvaciją, mat net geriausi ir įdomiausi tekstai prasmenga kažkur tarp visų tų apie tai, kas vyksta Lietuvoje ir pasaulyje.

O kai motyvacijos ne tiek daug, yra daug nuobodulio, o anas gi skatina ir maisto paieškas. Tai va, nors savaitę bandau protarpinį badavimą (neteisingai, nes vis tiek per laiko tarpą, kurį valgau, nėra taip, kad maistas būtų suskirstytas į tris patiekalus), koks skirtumas, kai vis ieškau kažko skanaus.

Ir suprantu, kad šita situacija užsitęs, o rutinos nebuvimas gali kaip reikalas išmušti iš vėžių ir išbalansuoti gyvenimą. Tai pasiguoskime komentaruose, kas kartina gyvenimą šiuo metu, o aš pasidalysiu keliais patarimais, kurie man leidžia išlaikyti sveiko proto siūlelį šiomis dienomis.

  1. Miego rutina. Net jeigu einu miegoti paryčiais, keltis stengiuosi tuo metu, kai reikia, tai yra, lyg keliaučiau į darbą. Tiesa, šiek tiek sukčiauju, nes prie kompiuterio sėdu su pižama, tačiau vis geriau nei nieko.
  2. Higiena ir išvaizda. Čia juokingas punktas, bet pastebėjau (ir žiūrėdama į save, ir į kitus), kad sėdint namie visai tinka belekoks kuodas ar ilgiau neplauta galva (vis tiek niekur neini), treningas ar chalatas visą dieną (niekas nemato) – ir taip visą savaitę. Nesakau nieko blogo, jei jums taip tinka ir patinka, bet man toks minimalus rūpestis, kaip atrodai, ką vilki, leidžia nepamesti dienų skaičiaus ir dienos tekmės.
  3. Maistas. Vakarienė ir pietūs man gali būti bet kada, bet pusryčiai privalo būti pusryčiais. Tiesa, kadangi mėginu tą „fasting“ reikalą, su pusryčiais kebloka, mat jie yra apie… 12 valandą? Bet tikrai, rekomenduoju pusryčius (ypač, jei juos valgėte eidami į darbą fiziškai).
  4. Pertraukėlės. Darbe per dieną aš nueidavau apie 3 tūkst. žingsnių. Iki virtuvės arbatos, į lauką, aplink kažkur. Žodžiu, susidarydavo. Namie vargiai ar 400 nueinu. Todėl pertraukėlės leidžia šiek tiek susistyguoti darbo procesą, nes nežinau, kaip jums, bet aš namie nejaučiu ribos iki kada galiu dirbti. Ryte atsisėdi prie kompiuterio, vakare eidamas miegoti nuo jo eini tiesiai į lovą. Taip negerai.
  5. Nauji dalykai. Savaime aišku, kad kai karantinas ir daug kas neveikia, naujovių gyvenime ne tiek daug. Tačiau jų tikrai likę. Pavyzdžiui, imkitės skaityti, imkitės kažko, apie ką seniai galvojote arba ką mėgote paauglystėje, mokyklos metais. Pvz., kodėl nepradėjus piešti, mokytis groti, kalbų (Duolingo programėlė puiki), dirbti įvairiomis programomis, rašyti ir t.t. Visą tai suteikia kasdienybei spalvų ir, tikrai, padeda neišprotėti. Pvz., aš labai džiaugiuosi, kad pagaliau prasidėjo mano anglų kalbos kursai online, be to, panašu, grįš skaitmeniniu formatu ir japonų kalba. Tai jau keturi savaitės vakarai iš penkių kaip ir skirti edukacijai ir saviugdai.

Tokie mano penki centai apie tai, kas vyksta gyvenime ir kaip tą gyvenimą sudėlioti į lenktynėles. Papasakokit, kaip jūs laikotės ir kas jus išmuša iš vėžių?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *