Tęsiu savo įrašų apie tai, kaip pakliūti į žurnalistų akiratį, kaip išmokti kalbėti apie save, savo veiklą, įmonę, verslą, seriją. Kodėl tą darau? Apie tai užsiminiau savo pirmame įraše „Kaip pakliūti į žiniasklaidą“, o taip pat galite perskaityti įrašą apie tai „Kodėl jūsų pranešimas spaudai žurnalistams buvo neįdomus“.

Visus gimstančius įrašus apie viešuosius ryšius, žiniasklaidą ir t.t. dedu į rubriką „Viešieji ryšiai“, kitaip tariant, juos rasite čia.

Trečiuoju įrašu noriu pasikalbėti apie ganėtinai dažnai padaromą klaidą, ypač tų, kurie tik pradėjo viešintis žiniasklaidoje. Įsivaizduokite situaciją: pristatėte naują veiklą, viskas sėkmingai įvyko, pranešimas žiniasklaidai išplatintas, išpublikuotas net keliuose interneto portaluose, dar geriau – jums paskambino ir radijo žurnalistai, trumpai pakalbino. Žodžiu, visiška sėkmė.

Kas šitoje situacijoje kiša koją? Problemų kilti gali tada, jei pasakodami apie save, savo naują veiklą ar paslaugą, pamiršote pasirūpinti, kad ji būtų matoma ir jums priklausančiose socialinėse bei internetinėse erdvėse.

Pavyzdžiui, pristatėte naują dainą, kuri, manote, nuneš stogus visiems, bet klausytojai, perskaitę pranešimą žiniasklaidai, bando ieškoti jūsų YouTube arba Instagram, o ten – paskyros nėra. Arba paskyra yra, tačiau ji nėra sutvarkyta iki galo: nėra kontaktų, kuriais būtų galima susisiekti, nėra tos minėtos dainos ar jai skirtų vizualų, kurie paskatintų gerbėjus paspausti „Follow“ ar „Subscribe“. Gali būti ir atvirkštinis variantas: viskas yra padaryta, tačiau paskyros pavadinimas „EgljookeX0X0“.

Kitas pavyzdys: nusprendėte imtis internetinės prekybos ir susitarėte su nerealiu japoniškos kosmetikos gamintoju, kad būsite jo atstovais Lietuvoje. Surengėte vakarėlį su vietos įžymybėmis ir „influenceriais“, pasirūpinote dovanėlėmis žiniasklaidos atstovams, žodžiu, padarėte viską. Bet pamiršote, kad jūsų interneto puslapyje esančių produktų nuotraukos ne itin dailios, be to – ne visos, trūksta produktų aprašymų, o dabar įdiegta parduotuvės valdymo sistema nėra itin patogi, galiausiai – nesusitvarkėte prekybos sistemos taip, kad vartotojas galėtų susimokėti kaip įmanoma paprasčiau.

Suprantate, kur link lenkiu?

Jei skambiai apie save, savo veiklą, idėją, naują paslaugą ar verslą pranešėte žiniasklaidai ir žinutė apie jus pasiekė plačią auditoriją, o namų darbų jūs neatlikote, atėjęs potencialus klientas, gerbėjas, vartotojas, naudotojas atėjęs iki jūsų paslaugos net nesupras, kodėl čia ėjo, nusivils ir antrą kartą jį ateiti suviliosite labai sunkiai. Dar blogiau, jeigu pamėgins naudotis paslauga ir ši veiks nepatogiai, klaidingai arba apskritai neveiks: greičiausiai sulauksite ne tik neigiamo atsiliepimo, bet prarasite ne vieną, o net kelis klientus.

Tad, ką gi turite padaryti, prieš platindami pranešimą žiniasklaidai?

Jei ėmėtės verslo, įsitikinkite, kad jūsų kontaktai lengvai randami, o pasinaudoti jūsų paslaugomis – paprasta ir lengva. Pasižiūrėkite, ar nurodėte el. paštą, telefono numerį, įmonės rekvizitus. Jei ėmėtės internetinės prekybos, pasižiūrėkite, ar klientui lengva pirkti: ar gerai veikia e. parduotuvės paieška, ar visi produktai joje surūšiuoti, turi aprašymus, kokybiškas ir dailias nuotraukas. Patikrinkite, ar veikia nurodyti atsiskaitymo būdai ir pasidomėkite, galbūt įmanoma jų atrasti daugiau: pvz., mokėti ir PayPal, ne tik e. bankininkyste ir pan.

Jei turite įmonę ir turite jos internetinį svetainę, pasirūpinkite, kad joje būtų visi reikiami aprašymai: apie įmonę, apie jos veiklą, apie jos darbuotojus, specialistus, apie teikiamas paslaugas. Sunku sugalvoti, ko trūksta? Pasitarkite su draugais ir artimaisiais – jei jiems kyla klausimų, reiškia, kils ir visiškai svetimiems žmonėms. O jeigu sudėtinga su tinklalapiu, tuomet pasitelkite SEO specialistus, kurie padės ne tik sukurti turinį, bet ir jį pritaikys paieškų tinklalapių varikliams.

Jei jūsų veikla pagrįsta socialiniais tinklais, įsitikinkite, kad turite paskyras ir jos yra sutvarkytos: tai yra, atėjęs smalsuolis neras pustuštės paskyros instagrame su penkiomis nuotraukomis. Nepamirškite, kad svarbu ir paskyros pavadinimas ir jos „About“ skiltys: tinkamai jas apsirašykite, pasinaudokite grotažymėmis (tagais ir hashtagais), pasirūpinkite „Cover“ nuotraukomis ir būtinai pasinaudokite galimybe peržvelgti puslapį ne administratoriaus, o lankytojo akimis – taip greičiau pamatysite klaidas ar trūkumus.

Kitaip tariant, kalbėdama apie namų darbus sakau, jog pranešimas žiniasklaidai turi būti paskutinis žingsnis: iki jo turite būti padarę viską, kad atėję žmonės jaustųsi komfortiškai, jiems būtų įdomu ir patogu naudotis tuo, ką siūlote. Tik tada, kai šie žingsniai atlikti, galite sėsti prie kompiuterio, atsidaryti rašyklės langą ir pagalvoti, apie ką galėtų būti jūsų pranešimas žiniasklaidai ar kaip rasti temų pranešimui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *