PERSPĖJIMAS: šis tekstas perpublikuotas iš mano senojo tinklaraščio Nemiegu.lt

Ar esate suradę daiktą, kuris jums patiktų labai smarkiai, bet kažkuri viena jo savybė erzintų? Kvepalai, maistas, drabužis. Viskas į šį apibūdinimą gali pretenduoti. Ar ne? Aš taip pat galėčiau pasakyti apie nuostabųjį „Peugeot RCZ“ modelį, kuris buvo atnaujintas ir išleistas šiemet.

Tikrų tikriausias europietiškas kupė, rinkai pateiktas tada, kai konkurentai „Ford“ ir „Renault“ išleido savo itin greitus hečbekus. Taigi, „Peugeot“ atnaujino „RCZ“ ir tada paleido į pasaulį „Peugeot 208 GTi“.

rcz

Tokį, atnaujintą, „RCZ“ ir gavau pavairuoti. Turiu prisipažinti, kad mane, kaip, greičiausiai, daugelį, visų pirma sužavėjo šio modelio dizainas. Tas, kas jį piešė, greičiausiai praleido ne vieną naktį galvodamas, kaip sutalpinti į vieną automobilį kiek kabrioletą primenančias formas, aptakų apvaloką stogą, galinį langą, išlinkstantį į dvi „kupreles“, kurios šiaip jau yra aiški užuomina į retro stiliaus lenktyninius automobilius. Toks kėbulas yra pati aiškiausia užuomina į galią, greitį, jėgą.

rcz1

 

Pastarųjų „RCZ“ daug neturi. Man teko vairuoti vienintelį modelį, turintį automatinę greičių dėžę. Tad jis po 1,6 l darbinio tūrio benzininio variklio dangčiu slėpė 156 arklio galias. Toks pats variklis su užmauta didesnį slėgį sukeliančia turbina išvysto ir 200 AG, o dar yra dyzelinis variklis su 163 AG. Šie du modeliai rinkai teikiami su mechaninėm pavarų dėžėmis. Taigi, visi modeliai iki 100 km/h bėgisi per maždaug 8 sekundes. Ir tai lėčiau nei, pavyzdžiui, mano bandytas naujasis „Renault Clio RS 200 EDC“.

rcz2

Dar gi, turiu pasakyti, įprasta automatinė pavarų dėžė labai netinka automobiliui, kuris privalo būti greitas. Nes ji, blemba, vėluoja. Ir tos pauzės tarp pavarų perjungimo trukdo, lėtina, stabdo. Tad, aš tikiu, „RCZ“ broliai su mechaninėm pavarų dėžėm yra daugeliu atvejų pranašesni. Pavyzdžiui, net ir išmetimo sistema, nes mano bandytas „RCZ“ ją turėjo labai nuobodžią ir „prismaugtą“. Bandai sukelti apsukas ir išgirsti variklį (o „Clio RS“ tą galėjo ir skambėjo nuostabiai), o girdi kažką neaiškaus ir besikankinančio.

rcz3

Visgi, šie nedideli minusai ir yra kone vieninteliai. „Peugeot“ net ir su savo 8 sekundėm iki 100 km/h yra puikus reikalas. Be to, ką prancūzai moka, tą moka. Atsidarai dureles ir matai nuostabų saloną, visą persiūtą oda, sunkų, kokybišką, gražiom siūlėm. Sėdėti velniškai patogu, sėdynės sportinės, su geru prilaikymu, turi vientisus atlošus galvai. Tiesa, minusas tas, kad plokščios, todėl ilgesnėje kelionėje pavargsti taip, tarsi sėdėtumei ant taburetės, o ne prabangios odinės „pežo“ sėdynės.

rcz4

Salonas labai dailus, jame beveik nėra plastmasės, visa informacija pateikta keturiuose žieduose, taip pat informaciniame ekrane tarp tachometro ir spidometro bei priekyje centre įtaisytame borto kompiuterio ekrane. Sportiškumo aliuzija – trys sportinio automobilio matuoklius (gauge) primenantys apskritimai priekinėje dalyje. Juokinga butaforija, mat du kraštiniai yra oro angos, o vidurinis – milžiniškas laikrodis. Tai, aišku, gražus ir efektingas akcentas, bet gal tada vertėjo į tuos tris apskritimus perkelti kažkurią informaciją?

Kupė gamintas kaip keturvietis ir tai, mano nuomone, didžiulė klaida. Viena vertus, niekas į automobilio galą netelpa, nebent vaikai. Jis absurdiškai mažas, tad geriau vietą reikėjo išnaudoti ir leisti priekines sėdynes atstumti toliau. Kodėl? Nes itin aukšto ūgio žmonės nepatogiai jaučiasi net ir iki galo atsistūmę priekinę sėdynę. O jei į galą mėginsite sugrūsti normalaus dydžio žmogų, pasmerksite jį kančiai. Ne tik dėl vietos trūkumo, bet ir dėl išlenkto galinio stiklo, į kurį šis būtinai daužysis. Ir taip sėdėjimas nuostabios mašinos gale primins sėdėjimą senutėje „Opel Tigra“. Be to, nesuprantu, kodėl puikiausiai izoliavęs nuo išorės triukšmo automobilio priekinę dalį, „Peugeot“ nusprendė tik iš dalies nuo garsų izoliuoti gale. Jei pakeltumėte plastmases bagažinėje, pamatytumėte absurdiškas kelias izoliacinės medžiagos juosteles. „Pežo“, ne taip turi būti! Jei jau darai, daryk iki galo ir daryk gerai.

rcz5

Asmeniškai man nepatogus dalykas susijęs su mano ūgiu. Esu 168 cm. Taigi, kai sėdžiu vairuotojo sėdynėje ir ją susireguliuoju taip, kad pasiekčiau vairą, užsisegti saugos diržą yra tas pats, kas išsinerti nugarą. Galbūt diržus reikėtų įtaisyti kiek labiau centre?

Taigi, dėl ko būtų verta pirkti šį automobilį, kurio pradinė kaina 93 tūkst. Lt? Neabejotinai, dėl dizaino ir dėmesio, kurio jis sulaukia. Tai velniškai moteriška mašina. Sakykite, ką norite, bet vyrukas prie tokio automobilio vairo žiūrisi gerokai prasčiau nei mergina. O merginai toks automobilis patiks – jis užtektinai greitas, labai elegantiškas puikios kokybės iš vidaus ir išorės, turi gerą matomumą, patogias sėdynes, dailų vairą ir yra itin sklandžiai vairuojamas.

Vyrukams „Peugeot“ jau rengia modelį. 270 AG ir per 5,9 sek. iki 100 km/h įsibėgintis „RCZ R“, kuris bus pradėtas pardavinėti kitąmet.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.