PERSPĖJIMAS: šis tekstas perpublikuotas iš mano senojo tinklaraščio Nemiegu.lt

Žiūriu naują naujo britiškojo “Top Gear” sezono laidą ir galiu jums pasakoti tai, apie ką visai neseniai pasakojau savo dienraščio (na, tiksliau, to, kuriame dirbu) skaitytojams. Apie naująjį “Renault Clio RS 200 EDC”.

clio7

Šitą klasikinės išvaizdos hečbeką pirmą kartą pavairuoti gavau tada, kai “Renault” paskelbė, kad sugrįžta, ir Lietuvoje surengė savo naujausių gaminių pristatymą. Tai buvo paskutinis mano vairuotas modelis. Net nesuprantu, kodėl, nes šiandien galvoju, kad abi pristatymo dienas būčiau vairavus tik jį. Jį ir tik jį.

Sėdau vairuoti “Clio RS” tada, kai kolegą iš Estijos, estiškojo “Delfi”, panorau nuvežti į oro uostą. Stiprios jo pagirios vairuoti šiam neleido, tad, sutarėm, kad išbandysime automobilį kartu keliaudami iki oro uosto. Aš vairuosiu, jis stebės. Tik išėjo taip, kad prie mūsų prisijungė dar du estai žurnalistai, ėję per lėtai ir pavėlavę į autobusą, vežusį į oro uostą. Taigi, važiavome keturiese.

clio3

 

Pirmas įspūdis, kurį palieka “Clio RS”, tai jo išmetimo sistemos garsas. Jis nuostabus. Duslokas, bet ne toks, kaip didžialitražio automobilio. Iš garso akivaizdu, kad variklis nesiekia nė dviejų litrų, nes taip ir yra – “RS” turi 1,6 litrų benzininį variklį. Ir automatinę pavarų dėžę su dviguba sankaba (EDC).

Taigi, aš sputelėjau, o “RS” šoktelėjo į priekį. “Ok, – pagalvojau, – Bus įdomu.” Ir buvo, nemeluosiu. Estai, sėdėję gale, laikėsi įsikibę ir įsitempę. Dėl to, aišku, kad autostradoje važiavau 139. O jų greitkeliuose vasarą leistinas greitis vos 110 km/h. Spustelėjau akceleratorių ir mašina greitai perkopė 150 km/h. “Puiku”, – vėl pagalvojau. O pagiriotasis kolega nusprendė, kad pats metas perjungti pavarų svirtį į “manual”. Tai reiškia, kad bėgius perjunginėti galiu ant vairo esančiomis analoginėmis svirtelėmis. Painus reikalas, turiu pasakyti, nes kai važiuoji greitu automobiliu ir pirmą kartą susiduri su tokiomis svirtelėmis, imi ir susipainioji, kuri ką daro. Tai pasitampėm. Bet paaiškėjo, kad pasiekus maksimalias apsukas ir neperjungiant bėgio, greičių dėžė padaro tą pati. Viena vertus, kam kankinti variklį, kita vertus – gražaus variklio garso nepaklausysi.

clio6

Vėliau paprašiau šio modelio tam, kad galėčiau susipažinti su juo detaliau. Ėt, turiu prisipažinti, kad pilną kuro baką išgainiojau per nelemtą parą. Nes niekaip tu negali su šiuo automobiliu važiuoti ramiai. Matyt, mėnesio kokio reikėtų, kol išmoktumei sutilpti į tas sąnaudas, kurias deklaruoja gamintojas. O kita vertus, ko gi tikėtis, kai iki 100 km/h automobilis bėgisi per 6,5 sekundės. Ir bėgisi efektingai. Pavyzdžiui, šitas karštas pasiekęs maksimalius sūkius, perjungdamas bėgį su “Race” režimu šaudo. Šaudo, kaip šaudo benzininiai automobiliai, kuriems siurbliai paduoda riebintą kuro mišinį. Tobula!

Be to, automatinė pavarų dėžė. Atvirai sakau, kad šiaip jau automatinė pavarų dėžė niekada neprilygs žmogui, kuris puikiai dirba su mechanine pavarų dėže. Niekaip. Nes jis bėgius “sumėtys” gerokai greičiau nei automatinė dėžė. Ši gi sukurta vėluoti. Užtat EDC ir “Race” režimas leidžia tą skirtumą sumažinti iki milisekundžių. Ir tai džiugina. Nes per visą savaitgalį nepavyko atrasti automobilio, kuris būtų neuostęs to, ką išmeta “Clio RS”. O panorusių lenktyniauti buvo ne vienas, oi ne vienas. Linksmiausia, matyt, buvo tada, kai važiuodama paskui brangiausią iki namų vėlų vakarą, spustelėjau akceleratorių ir pramyniau vidurine (iš trijų) juosta. “RS” įaudrino bent penkis automobilius. O prie STOP linijos sankryžoje su manimi stojo senas, bet daugialitražis, “Jaguar”. Vaikinams buvo labai smalsu, kas per automobilis, tada labai juokinga, kad jį vairuoja mergina. Iki žalios šviesoforo šviesos. Nes tada šypsenos dingo ir nebeatsirado – “RS” juos paliko toli už nugarų. Ko norėt, aišku, kai automobilis kažkur per kilometrą įsibėgi iki 160 km/h/

clio2

Taigi, greitis, manevringumas, paklusnumas yra tai, už ką įsimylėti šią mašiną lengva kaip nieką kitą. O štai nekęsti galima už jos interjerą. Na, kaip skauda širdį, kai viduje randi plastmasinį saloną. Na, kodėl kodėl kodėl? Aišku, visos mano bandytos “Renault” turėjo tą pačią problemą, bet, na, kam daryti tą plastmasinį saloną? Kodėl nepabranginus kiek automobilio (juolab žinant, kad konkurentai kainuoja gerokai brangiau, pvz., “Peugeot RCZ” – 20 tūkst. Lt. brangesnis, o “Clio RS” kaina prasideda nuo 73 tūkst. Lt.) ir neįdėjus bent jau veliūro ir plastmasės neaptraukus dirbtine oda? Būtų daug geriau.

Trumpai apie “Clio RS 200 EDC”

  • Automobilis varomas benzinu, variklio darbinis tūris 1,6 litro
  • Automobilis variklio galia – 147 kW, 200 arklio galių
  • Automobilio kėbulas – tik penkiaduris hečbekas
  • Automobilio pavarų dėžė – tik automatinė su dviguba sankaba (EDC)
  • Automobilio įsibėgėjimas iki 100 km/h – per 6,5 sekundės
  • Automobilio pradinė kaina “Sostenoje” – 73 tūkst. Lt.
  • Automobilio konkurentai – “Peugeot 208 GTi” ir “Ford Fiesta ST”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.