PERSPĖJIMAS: šis tekstas perpublikuotas iš mano senojo tinklaraščio Nemiegu.lt

Jau tuoj bus metai, kai intensyviai dirbu su automobiliais. Na, tiksliau, rašau apie juos, domiuosi, bandau, keliauju, tikrinu ir t.t. Rašau gi į savo darbovietės leidinius, kaip ne kaip – žurnalistė esu. Komentarų sulaukiu retai. Bet kai sulaukiu, dažniausiai jie būna labai pozityvūs ir skatinantys pasitempti. Tiesa, kartais nutinka ir taip, kaip nutiko vakar, kai vienas mano redaktorių persiuntė man skirtą laišką.

Laiške buvo replika apie mano tekstą, skirtą 4-osios serijos BMW. Vaikinas, vardu Simas, parašė štai ką:

Sveiki,

Iš karto noriu pasakyti, kad rašau apibendrintą kelių vyriškos lyties atstovų nuomonę.

Jau rankose pabuvojo ir kovo mėn “Verslo klasės” numeris. Vėl užkliuvo Dinos straipsnis apie automobilius. Na, sutinku, pasitaiko keletas moterų, kurios gali apie juos rašyti “vyriška” kalba, bet deja, ne ši žurnalistė. Rašyti apie sportiškąjį BMW ir nė karto nepaminėti terminų “sukimo momentas”, “kilovatai”, “arklio galios”  ir kt. yra daugiau nei nepagarbu tokiai markei. Moterys dažniausiai neskaito straipsnių apie automobilius, pažiūri nebent paveikslėlius, o vyrams tikrai nesinori tokio “moteriško” straipsnio apie automobilius. Nejau neįperkate rimtesnių autožurnalistų apžvalgų, kurie turi kiek daugiau patirties tiek technikos išmanyme, tiek vairavimo įgūdžių, tiek mokėjimą parašyti apie tai, kas įdomu skaitytojui. Sutinku, yra autožurnalai, kur viską galima rasti “vyriškai”. Bet JŪS irgi ne kokia “Panelė” ar “Moteris”, kur labiau ir tiktų toks moteriškas stiliukas.

Ačiū už galimybę pakritikuoti :)

Simas

Taip sakant, labas seksizme ir nuomone, kad moterys apie automobilius rašyti negali. Ypač, kai tiek daug rašančių apie automobilius moterų turime Lietuvoje.*

201307-P90127272-zoom-orig

Iš pradžių baisiai giliai priėmiau kritiką, tada perskaičiau laišką daugybę kartų, pasitariau su protingais žmonėmis ir nurimau. Ne todėl, kad kritikų, kurie “sutinka, jog pasitaiko keletas moterų, kurios gali rašyti apie automobilius “vyriška” kalba” (matai, dabar jau tik vyrai ir teperka automobilius), kurie iš teksto atspėja, kokie mano vairavimo įgūdžiai ir santykis su automobiliais ar mano, jog jei jau tekste nemini kilovatų, arklio galių ar niutonmetrų, tekstas geras nėra, nevertinu kaip rimtų. Paprasčiausiai prisiminiau, kad BMW mūsuose – labai rimtai vertinami automobiliai, kurių vairuotojams bet koks ženklo paminėjimas spaudoje reiškia nervų priepuolį.

Todėl miniu BMW dar kartą ir vertinu labai subjektyviai tą automobilį savo bloge. Pasiėmiau 4 serijos kupė tada, kai spaudė patys didžiausi šalčiai, gatvėse netrūko sniego, o UAB “Autojuta” organizavo slalomą prie Siemens arenos Vilniuje. Kas žino, žino ir tai, kad ten netoli yra “Krasta Auto”, BMW ženklo atstovė Lietuvoje.

201307-P90127263-zoom-orig

Šiaip jau BMW man beveik visada sukelia teigiamas emocijas. Ypač nauji. Dailūs, galingi, agresyvumo gaidelę dizaine turintys automobiliai. O ketvirtos serijos kupė be viso šito pasirodė dar ir išskirtinai moteriškas. Kai nuvažiavau iki Siemens arenos stebėti slalomo ant ledo ir nusprendžiau kelissyk užmesti galą, tuoj pat prie dailaus kupė prisijungė ir gerokai pikčiau atrodantis X5 su dviem rimtais vyrukais prie vairo.

Vėliau daug važinėjau gatvėmis, kur, atrodė, kad mano automobilis mirksi neono šviesomis ar kaip kitaip atkreipia dėmesį. Net tada, kai su savo Corolla važiuoju nuleistais langais ir visu garsu grojančia muzika, tiek žvilgsnių nesulaukiu. Čia net gerokai rimtesnių ir prabangesnių BMW vairuotojai prilėtindavo ir nužvelgdavo ketvirtuką. Aišku, kur nežvelgsi, kai visa apdaila – “M Performance”. Kas prisimena šalčius, žino, kad tąsyk kaip tik vyko Detroite, JAV, autoparoda, kurioje BMW traukė uždangą nuo 4 serijos BMW M4, kuris gi atrodė beveik taip pat, kaip ir mano vairuotas kupė. Ar dar kyla klausimų, kodėl žvalgėsi žmonės į tą automobilį? Man ne.

Net vieną draugų, užkietėjusį BMW gerbėją, pavyko “išdurti”. Sustojome prie hanerio pavakaroti, paerzinome keliomis nuotraukomis su M ženklu, atlėkė. Įsėdo. Džiaugėsi. Glostė, žiūrinėjo, čiupinėjo. Užvedė. Ir tik įsiklausęs suprato, kad čia ne šiaip ketvirta serija, čia 420d kupė. Tai reiškia, kad po BMW ketvirtuko kapotu pats įprasčiausias ir paprasčiausias 2 litrų dyzelinis moteras, su 135 kW, 184 AG, 270 Nm. Iki 100 km/h jis įsibėgi per kiek daugiau nei 7 sekundes. Tai skaičiai, dėl kurių man komentarą atsiuntęs vaikinas pasijuto įsižeidęs.

201307-P90127262-zoom-orig

O padėtis tokia, kad, nepaisant viso kupė grožio, elegantiškų linijų, dailios apdailos (kurią kažkodėl gamintojas paįvairino mėlynos plastmasės juostomis per visą saloną, kurios girgždėjo jau jas spaudant, nekalbu apie ateitį), variklis čia – visai netinkamas tokios išvaizdos automobiliui. Ne veltui BMW garsėja savo benzininiais 6 cilindrų eilėje motorais, kurių litražas – 2,8 arba 3,5. Jie turi skaičius, kurių neminėti būtų gėda, jie – žvėrys automobilio pavidalu. O čia gi – viso labo sportiškai atrodantis ėriukas, pridengtas vilko kailiniais, kad lauke saugiau būtų. Stoji su tokiu itin sportišku BMW prie 1,6 l benzininiu “Renault Clio RS” ir gauni nuo plastmasinio kibirėlio. Va čia tai, ką laikau gėda.

* rašau daug, nes kolegos latviai ir estai, atvažiavę į bendrai organizuojamus bandomuosius važiavimus, akis išpūtę klausia, kaip čia taip yra, kad pas mus taip aktyviai apie automobilius rašo moterys ir merginos. Pas juos tokių visai nėra.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *