Citrina, citriukas, citrius – taip liaudyje vadinami “Citroen” ženklo automobiliai. Didesnius renkasi kelis vaikus turinčios šeimos, mažesnius gi mielai vairuoja moterys. Bet jeigu manęs paklaustumėt, kuo ypatingi “Citroen” automobiliai, galėčiau įvardyti tik vienintelį skirtumą lyginant su kitais prancūziškais kolegomis – “Citroen” konstruktoriai daugiausiai iš visų skiria dėmesio automobilio keleivių ir vairuotojo patogumui.

Kitaip tariant, šiuose automobiliuose gausu dėklių ir dėklyčių, visi mygtukai po ranka, pasiekiami patogiai, ergonomiškos sėdynės ir pan. Ar to pakanka norint būti konkurencingam? Panašu, kad ne, galbūt todėl dabar rinkoje šviežiausias “Citroen” klyksmas – “Cactus” – turi ir itin ryškų dizainą. Iki šiol ryškaus “Citroen” dizaino pavyzdžiu buvo DS serija. Vieną DS serijos pavyzdžių – mažylį “Citroen DS3“ – vasaros pabaigoje išbandžiau ir pati.

1

Mano vairuotas DS3 nebuvo šviežias, sakyčiau, poros ar net trejų metų amžiaus, tad pats metas laukti ir naujos DS3 versijos. Plento guzą primenantis automobilis dažomas taip, kad į jį tikrai atsisuktumėte. Man tekusi versija buvo balta su violetiniu stogu, tad modelis atrodė gana kukliai lyginant su ta spalvų gama, kokia ji galėtų būti. Nuo kokio nors įprasto paprasto C3 ši versija skiriasi itin ryškiu priekiu – su plonyte dienos žibintų linija, su didesnėmis radiatoriaus grotelėmis. Tik, sakyčiau, praėjusiais metais pristatytas C3 savo išvaizda gali prilygti DS3 modeliui.

Kitaip nei išorė, salonas nuobodus. Visur vyrauja juoda spalva, tik, pagal stogą, dalis prietaisų skydelio apdailos yra violetinė. Aišku, juoda spalva suteikia sportiškumo iliuziją, apie ją sufleruoja ir patogios dideles šonines atramas turinčios sėdynės. BET! Apie sportiškumą galima būtų kalbėti tik tuo atveju, jei būčiau bandžiusi “racing” versiją.

2

Čia, 1,6 l darbinio tūrio dyzelinis variklis lyg ir puikiai stūmė į priekį automobilį ir džiugino taupumu, tačiau bandant įsivaizduoti, kad vairuoju “hothatchą”, tuoj pat primindavo, kur jo galimybių ribos. Stebino ir elastinga pavarų dėžė, kartais atrodydavo, kad jos inžinieriai pamiršo pavarų dėžę tiksliai suderinti su varikliu: važiuoji, rodos, laikas keisti pavarą, pakeiti, ir supranti, kad variklio sūkiai krenta žemiau nei reikėtų, tada keiti pavarą vėl, įsibėgėji daugiau ir jungi tolesnę. Arba kantriai palauki, kol baigsis visi virpesiai ir barškesiai ir variklio sūkiai taps tinkamais.

Jeigu galėčiau ką nors rekomenduoti “Citroen”, visgi, prašyčiau ne tikslesnės pavarų dėžės ar geresnio jos suderinamumo su varikliu. Prašyčiau sportiškesnės pakabos. Mat “Citroen” tikrai nuoširdžiai rūpinosi DS3 serijos vairuotojais ir sukonstravo itin komfortišką ir minkštą pakabą. Beda ta, kad tokiu automobiliu, bent man, baisiai norėjosi važiuoti greičiau, pikčiau sukti į posūkius ir pan. O minkšta pakaba išlinguodavo automobilį iki pykinimo ir malonumo, kurį suteikia, pavyzdžiui, kokia nors “Ford Fiesta”, turinti gerokai kietesnę pakabą, nelikdavo. Ak, ir paprašyčiau labiau į vairuotojo norus reaguojančio vairo, nes šioje versijoje jis kiek atsilieka.

4

Kita vertus, visi dalykai, kurių prašyčiau, neabejotinai yra “DS3 Racing” versijoje, o ši yra sukurta būtent miestiečiui, kuris nori važinėti savo mėgiamo miesto gatvėmis komfortiškai, neišsibarškindamas dantų ir nebijodamas laikyti vairo viena ranka. Gal ir gerai, ką?

Kam rekomenduočiau?

DS3, mano nuomone, idealus automobilis merginai. Nes nedidelis, nes ganėtinai manevringas, nes yra galimybė išsirinkti unikalius spalvų derinius, nes patogus. Dyzeliniu varikliu apginkluotas guzas, beje, leis taupiai nukeliaut iki pajūrio, bagažinėje tilps dėžė alaus, tik aukštaūgius reikėtų sodinti į priekį, mat ant galinių sėdynių ankštoka.

Ir techniniai duomenys (priekabiausiems)

  • Ilgis: 3,95 m
  • Plotis: 1,71 m
  • Aukštis: 1,46 m
  • Svoris: 1,165 t
  • Variklis: 1,6 l dyzelis, 110 AG, 270 Nm
  • Pavarų dėžė: 6 laipsnių
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/h: 9,8 sek.
  • Degalų sąnaudos: 4,5 l / 100 km
  • Degalų bako talpa: 50 l

Ir nuoroda į geroooookai platesnę citriuko galeriją: nuotraukos slepiasi Flickr’e.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *