Lietuviškas „Subaru Forester“, kuris neskirtas pelkėmsJei esate iš tų, kurie mano, kad joks visureigis negali būti žeminamas, sveiki prisijungę prie klubo. Ir man, kol nepasikalbėjau su Gintautu, atrodė, kad tokie projektai – visiškai nesąmonė.

Šis tekstas buvo išspausdintas žurnale „Keturi ratai“ ir, mano džiaugsmui, šis automobilis vis dar tebėra sveikas gyvas ir nepakeitęs savininko.

Emigravo dėl automobilio

„Vieni emigruoja iš meilės, o aš – dėl automobilio“, – juokiasi vilnietis Gintautas Česnys, turintis išskirtinį „Subaru Forester“.

Panoręs išskirtinio automobilio, ryžosi į jį investuoti nemažą sumą pinigų, o šią – pasiskolino iš artimųjų. Kaip sako jis pats – nusprendė, kad dirbant Didžiojoje Britanijoje skolas grąžinti seksis greičiau.

Įsigijęs visiškai standartinį automobilį, jis netruko pradėti sukti galvą, kaip šį paversti tokiu, į kurį norėtųsi atsisukti antrąkart. Idėją pametėjo bičiuliai iš Latvijos „stance“ automobilių stiliaus klubo „Stance.lv“.

„Pradėjome galvoti, ką būtų galima įdomaus sukurti, ir vienam šovė į galvą mintis, kad dar niekas nebuvo matęs žeminto, „stance“ stiliaus „Forester“. Viską apgalvojom ir ėmėmės darbo“, – prisimena Gintautas.

Pirmiausia teko sugalvoti, kaip priversti gana nemažą prošvaisą turintį visureigį pritūpti – apie šią galimybę negalvojo net gamintojas. Paaiškėjo, kad „Forester“ platforma ne itin skiriasi nuo „Impreza“ modelio platformos, tad, teoriškai, vienam modeliui skirti reguliuojamo aukščio amortizatoriai turėjo tikti kitam.

„Aišku, gale teko pervirinti kelias skyles, tačiau atitaikėm ir amortizatoriai tiko“, – šypteli vaikinas ir prisimena, kad pamačius amortizatorių kainą rankos trumpam nusviro, tačiau Lietuvoje tradicija tapusio būdo – žeminti automobilio važiuoklę pjaustant amortizatorių spyruokles – jis nė nesvarstė.

Nuleidęs savo „Forester“ ant žemės Gintautas dar pasirūpino neblogai atrodančiais ratlankiais. Šiuos – 18 colių skersmens ir 9,5J pločio – jis rinkosi iš amerikiečių 3SDM gaminių. Tiek, sako vaikinas, pirmiems metams jam buvo per akis.

Antro tokio nematė

Kur kas rimtesni automobilio modifikavimo darbai prasidėjo antraisiais metais.

„Užsisakiau „Forester“ kėbulo apdailą iš Japonijos. Ir beveik metus laukiau, kol ji pasieks Lietuvą. Užtruko ne tik siuntimas – ilgai ieškojau ir tokios apdailos, kokios norėčiau“, – prisimena Gintautas.

Skirtingų „Forester“ modelio apdailų Japonijoje, „Subaru“ tėvynėje, yra bent trys, aiškina vaikinas, Europos keliams nebuvo skirta nė viena. Dailiausiai ant visureigio jam atrodė STI modelio apdaila – tokią ir užsisakė.

Gintautas pasirūpino ne tik apdaila – perdažė automobilį, pagražino variklio skyrių, sumontavo sportiškesnes sėdynes, iš pilko į juodą pakeitė automobilio interjerą. Juoda standartiškai yra „Subaru STI“ versijų interjero spalva, pasirinkimą aiškina automobilininkas.

Kurį laiką, sako Gintautas, antro tokio „Subaru“ nebuvo nei Baltijos šalyse, nei Lenkijoje. Anot vaikino, visi modifikavo „Forester“ modelius, pagamintus po 2000 metų, o jis pasirinko iki tol gamintą versiją.

„Dabar jau yra, kas nusipirko tokią pat kėbulo apdailą, kaip mano. Viena vertus, kai pamačiau, toks lyg apmaudas apėmė. Kita vertus, smagu, kad buvau pirmas“, – tikina jis.

Į festivalį – ant tralo

Iš garažo, kuriame vyko „Subaru“ modifikavimo darbai, Gintautas išvažiavo tiesiai į automobilių festivalį Estijoje. Vaikinas prisimena, kad modelis buvo ką tik baigtas surinkti, tad į kelią jis su draugais leidosi po nemiegotos nakties.
„Važiuodami ne kartą matėm į viršų pakeltus nykščius“, – šypsosi vaikinas.

Estijoje smalsuolių akis automobilis patraukė Gintautui nė nespėjus išlipti: vos išvydęs „Subaru“, tuoj prie lietuvio suskubo estas.

„Sako man – „parduok“. Bet nepardaviau, pasakiau, kad pats pirmą kartą išvažiavau su surinktu automobiliu, todėl noriu pasidžiaugti, – pasakoja automobilistas. – Sutarėm, kad jeigu nuspręsiu parduoti, susisieksiu. Bet… Nežinau, ar ateis tokia diena.“

Gintauto „Subaru“ įvertintas „Chill‘n‘Grill“ – automobilių kultūros festivalyje. Čia jis pelnė „Best JDM“ įvertinimą. Išvertus tai reiškia, kad vaikino žemas ir STI apdailą turintis „Subaru“ tapo festivalio geriausiu japonišku automobiliu.

„Man šis įvertinimas labai svarbus. Dar po kiek laiko tokį patį vardą pelniau Latvijoje vykusiame renginyje. Tėvams, šeimai visai sakiau, kad mano projektas bus tikrai pastebėtas, taip ir buvo“, – džiaugiasi Gintautas.

Užtenka ir vieno

Gintautas rūpinosi ne tik išore. Po vienos vasaros „Forester“ gavo gerokai galingesnį nei standartinis variklį: vietoje 125 kW – daugiau nei 200 kW. Vaikinas pasakoja, kad naują širdį automobiliui rado palyginus greitai, kur kas ilgiau truko remonto darbai, mat spyriojosi elektronika.

Nors jo modifikuojamas automobilis iš esmės baigtas, apie naują projektą Gintautas dar negalvoja, mat per akis jau ir turimo.

„Kai pradedi viską daryti pats, supranti, kiek tam reikia laiko ir lėšų… Tikrai, prieš imantis kažko reikia smarkiai pagalvoti, ar užteks visko – laiko, pinigų, noro“, – sako automobilininkas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *