Arba kodėl galite būti geriausias savo srities specialistas, bet apie jus nežinos beveik niekas?

Ar esate matę atvejų, kai įmonės, verslai turi gražiausius, moderniausius interneto puslapius, interneto svetaines, atrodytų, padaryta viskas, kad klientai rastų visą reikiamą informaciją, norimus duomenis, kontaktus, susiviliotų pirkimais, bet… į kurią skiltį beužeisi, akis bado dykuma. Informacinė dykuma, turiu minty – trys sakiniai skiltyje „Apie mus“, penkios nuvalkiotos frazės „Ką mes veikiame“ ir tiek žinių.

Ir iš karto sakau, kad jeigu perskaitę šį tekstą susidomėsite ir norėsite pamėginti pakeisti savo įvaizdį internete, keliaukit į kontaktų skiltį ir parašykit man žinutę. Galėsime pasikalbėti, ką keisčiau, ką matyčiau kitaip, kokias stiprybes iškelčiau, o jeigu sutarsime – šį darbą ir atlikti.

O man, kaip komunikacijos profesionalei, šitai atrodo tokia nesąmonė, kad kartą prieš porą metų netgi savo pažįstamo, keliolika metų vadovaujančio įmonei, kuriančiai interneto svetaines, uždaviau šį klausimą. Kodėl įmonės, verslai, nors ir turi visus įrankius ir galimybes, investuoja į vaizdą, o ne turinį, ir neišnaudoja nemokamų įrankių internete, kad klientai juos geriau rastų, vertintų ir pardavimai augtų?

Žinot, koks buvo atsakymas? Ogi toks, kad papildomai susimokėti už tai niekas nenori, o jis nenori to turinio kūrimo pasiūlymo įtraukti į bendrą pasiūlymą, nes visi darbo norės, o kaina nebebus konkurencinga.

Man tokia pozicija atrodo kvaila. Tiesiog. Ir pasistengsiu paaiškinti viską labai paprastai bei labai tikiuosi, kad šio įrašo pabaigoje įvertinsite sutvarkytos interneto svetainės naudą.

Kas yra SEO?

Pirmiausia, reikėtų apsibrėžti, kas yra SEO? Šią frazę, tikiu, daugelis žino, nors iki galo nesuvokia, kas per daiktas tai yra. Iš esmės SEO vadinamas procesas, kurio metu parašomi SEO tekstai, skirti tam, kad interneto paieškų botai, varikliai juos „pagautų“ ir, eiliniam gūglintojui įvedus į paieškos laukelį įmonei aktualų raktažodį, paieškos rezultatuose įmonės interneto tinklalapis būtų kuo aukščiau.

Daug metų atgal SEO buvo labai dirbtinis (tiesa, taip yra ir dabar). Kitaip tariant, kuriami tekstai būdavo su klaidom, kopijuoti, neoriginalūs, nenaudingi, bet kupini reikiamų raktažodžių, nuorodų ir kitko, kas lemdavo, kad paieškos rezultatuose tokia šiukšlinė svetainė atsidurdavo tikrai aukštai.

Tačiau jau kurį laiką kalbant apie SEO reikia galvoti ir apie vartotojui naudingą turinį. Kitaip tariant, tokį, kurį žmogus, ieškantis konkrečios paslaugos, problemos sprendimo, daiktų, patarimų vertintų teigiamai. Kas yra teigiamas vertinimas? Spręskite pagal save: ieškote konkretaus dalyko, tarkime, atsakymo į klausimą „Kas yra SEO“. Ir tos svetainės, kurias atsidarysite ir kone iš karto uždarysite, bus nenaudingos, neįdomios ir turėtų būti reitinguojamos prastai, o tos, kur stabtelėsite, panaršysite, pascrollinsite, paieškosite daugiau naudingos informacijos, bus tos, kurios vartotojui naudingos.

Ir nors didinant svetainės prieinamumą ir matomumą paieškų rezultatuose naudojami abu būdai, aš, kaip profesionali turinio kūrėja ir komunikacijos specialistė, labiausiai linkstu prie to, kad SEO tekstai turi būti naudingi vartotojui ir ne tik kupini reikalingų raktažodžių, bet ir reikalingos informacijos. Nes šitai yra ne vienadienis, trendinis dalykas, o ilgalaikis, investicija į įmonės, kaip profesionalios paslaugos teikėjos, produkto tiekėjos, įvaizdį.

Kodėl svarbus įvaizdis internete?

Prisipažinsiu, atsakinėti į šį klausimą man kiek keista, nes, kai daugybę metų dirbu žiniasklaidoje, atrodo, kad tai, kas apie jus sakoma viešojoje erdvėje, yra ypač svarbu. Jei anksčiau buvo sakoma, kad laikraščiu galima ne tik musę, bet ir žmogų užmušti, tai dabar tą padaryti galima tiesiog žodžiu, komentaru. Arba jų nebuvimu. Nes sutikite, jeigu jūsų nėra internete, jūsų iš esmės nėra.

Kodėl?

Žmonės gūglina, ieško informacijos, atsiliepimų, produktų internete, internetu vis daugiau perka. Net mano mama, kuri, kai brolis kraustėsi į Vilnių, kad galėtų mokytis, ir išsivežė vienintelį tuomet namuose buvusį kompiuterį, sakiusi, kad „ai, man nereikia kompiuterio“, dabar sėkmingai internetu apsiperka, susiranda viską, ką nori, dalyvauja socialiniuose tinkluose. Ir tikrai dažnas vaizdas, kai grįžti namo į kaimą, o ten – trys žmonės prie trijų savo asmeninių kompiuterių.

Todėl įvaizdis internete labai svarbus. Nes pasitelkę visas reikiamas priemones galite suformuoti tai, kaip jus mato vartotojai, nuo A iki Z. Žinoma, jei turite fizinius prekybos taškus, svarbu, kad internete deklaruojamos įmonės vertybės atitiktų ir tai, kaip elgiamasi realybėje, jei naudojatės socialiniais tinklais, aktualu, kad tie, kas juos prižiūri, bendrautų su žmonėmis taip, kaip deklaruojama internete, ir t.t. Kitaip tariant, disonanso čia neturi būti. Tačiau gera žinia, kad visą tai galima sukurti kaip vieningą darną.

Ką gali turinys?

Atrodytų, atsakymas turėtų būti aiškus tiesiog. Tačiau tikiu, kad būtent dėl to, kad naudos nemato žmonės, ir neinvestuoja į turinį savo interneto svetainėse. Tad ką tas turinys gali?

Įsivaizduokite, turite nedidelę įmonę. Dirba pas jus kokie septyni žmonės. Ir jūs iš nedidelių Ispanijos nišinių ūkių į Lietuvą atsivežate alyvuogių aliejaus, šviežiai spausto, alyvuogių, marinuotų įdomiausiais būdais, ančiuvių, ispaniškų mėsos produktų. Esate tie, kurie ne tik takus pramynė ieškodami išskirtinių produktų, bet ir tie, kurie gali dienų dienas pasakoti, kaip kas pagaminta, kaip ką galima panaudoti, ką su kuo reikėtų valgyti, kuo produktai naudingi sveikatai.

Galite, bet nepasakojate. Turite puikiausius ekspertus, kurie jums dirba, tačiau neišnaudojate jų potencialo.

Kas nutiktų, jei pradėtumėte tai, ką galite, dėti į internetą, į savo svetainę? Ogi vos tik paieškos varikliai suindeksuotų svetainę, kurioje yra tinkamai parašyti tekstai, žmonės, ieškantys naudingos informacijos šia tema, galimybės įsigyti aukštos kokybės produktus, plūstelės į svetainę. Kas dar nutiks? Ogi jūsų ekspertų pasakojimus apie naudą sveikatai, produktų panaudojimą, receptai gali atsidurti ir žiniasklaidoje, atitinkamose interneto portalų skiltyse. Tai duos papildomo žinomumo ir naudos, o iš esmės juk būsite patys pasidarę viską, kas reikalinga.

Ir šitai, tiesą sakant, galioja įvairaus dydžio įmonėms, įvairioms sritims. Tik skirtumas tas, kad stambiosios įmonės dažniausiai būna susitvarkiusios turinį ir su juo dirba, o smulkios ir vidutinės – deja. Ir orientuotis reikia ne tik į Lietuvą, bet ir į rinkas, kuriose dirbate. Dirbate su Izraeliu? Reikia žydiškų tekstų, dirbate su JAV? Rašykite ir angliškai.

Kaip žinoti, kokių tekstų reikia?

Į šį klausimą geriausiai atsakyti gali žmonės, atėję pas jus iš šalies, profesionalai. Kodėl? Todėl, kad virdami savo sultyse jūs galite net nepastebėti, kokias stiprybes turite, kas būtų įdomu rinkai, ką reikėtų papasakoti ir parodyti, kad tai atneštų naudos įmonei.

Todėl kvieskitės komunikacijos specialistus, aprodykite jiems savo verslą, įmonę, supažindinkite su įmonėje dirbančiais žmonėmis ir sėskite kalbėtis apie tai, kas galėtų atsidurti jūsų interneto svetainėje, koks turinys galėtų virsti tęstiniais komunikacijos projektais ir t.t.

Kuo tai naudinga? Nes vieną kartą gerai sutvarkyta svetainė ir nuolat palaikomas dėmesys turiniui atsiperka greičiau ir kainuoja pigiau nei reklaminiai baneriai interneto portaluose, kurie vargu ar veikia, radijo reklama ir t.t.

Ir, kaip ir sakiau, jei manote, kad galėčiau jums padėti, parašykite man žinutę kontaktų skiltyje!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.