„Volvo“ visame pasaulyje laikomi vienais saugiausių automobilių ir tikrai mažai kas tikėtųsi švedišką automobilių pramonės kūrinį atrasti traukos varžybose. Tačiau būtent čia galima pamatyti Vykintą Petrulį ir jo sidabrinį „Volvo S70“.

Vyras pasakoja, kad automobilį pirko prieš kelerius metus ir pirmiausia jis turėjo būti kasdien naudojamas patogus modelis, skirtas važiavimui į darbą. Tačiau bevažinėjant niežtėjo rankos ir šį bei tą modifikuoti. V. Petrulis sako, kad pokyčius pirmiausia inspiravo ne traukos varžybos, o tai, kad visi draugai tuo metu modifikavo savo turimus automobilius.

„Vis jų nepavydavau, tai buvo azartas tapti greitesniam. Tik tada dar neturėjau supratimo, kad didelė, sunki, priekiniais ratais varomo automobilio platforma yra blogiausias pasirinkimas „dragui“, – šypsosi pašnekovas.

Iki dabartinio vaizdo kelias buvo labai ilgas, sako V. Petrulis, ir kainavo ne vieną sugadintą variklį. Teko nemažai išmokti, kad būtų aišku, ką galima naudoti ir tikėtis bent šiek tiek patikimumo.

„Modifikacijų sąrašas didelis: nuo visiškai pakeistos degalų sistemos ir variklio valdymo kompiuterio, sustiprinto variklio, naujų variklio galvutės velenėlių, spyruoklių, išdidintų kanalų, specialiai šiam motorui gamintų įsiurbimo ir išmetimo kolektorių, didesnio tarpinio oro aušintuvo, didesnės turbinos, iki didesnio diametro specialiai pagamintos išmetimo sistemos, variklio pagalvių iš poliuretano, riboto praslydimo diferencialo pavarų dėžėje, atnaujintos pakabos, pigių reguliuojamo aukščio amortizatorių, kurių per akis norint važiuoti tiesiai“, – vardina V. Petrulis.

Darbų rezultatas atitinkamas. Šiemet ketvirtį mylios V. Petrulis įveikia per 12,52 sek., geriausias rezultatas yra 12,41 sek. Pašnekovas pasakoja, kad baigdamas ketvirtį mylios jo automobilis lekia 205-206 km/val., tiesa, su menku niuansu: variklio sūkiai jau 5-6 sek. būna pasiekę ribotuvą. Nuo 0 iki 100 km/val. jo automobilis pagreitėja per 5,1 sek., dar 6,8 sek. prireikia nuo 100 iki 200 km/val. Švediško bolido svoris be vairuotojo ir pilnu baku degalų yra 1432 kg, o kiek galios, kol kas vyras pasakyti dar negali, tik spėja, kad apie 600 AG.

Konstruojant automobilį, pasakoja jis, daugiausiai kantrybės reikėjo vis lūžtant motorams, be to, ilgai trukdavo net ir menkiausi virinimo darbai. Tačiau širdį paglostė matavimo rezultatai, mat čia nors ir sunkus, „Volvo“ su sąlyginai nedaug pastangų parodė, kad gali važiuoti trasą įveikdamas per tokį laiką, apie kokį V. Petrulio bičiuliai sakė jam lieka tik pasvajoti.

Ir nepaisant visko, jis prisipažįsta, kad konkurencija „drage“ priekiniais ratais varomų automobilių klasėje tokia didelė, kad nori nenori sunkiam švedui tenka varžytis su kur kas lengvesniais automobiliais, o tai reiškia, kad arklio galių kiekis čia padėti nebegali.

„Aplinkiniai pamatę, kad tai labai greitas „Volvo“, smarkiai nustemba, o kai kurie, būna, prisimena, kad kadaise su tokiais policija važinėdavo ir pareigūnai būdavo labai greiti“, – juokiasi pašnekovas.

Ateityje atsitraukti nuo turimo modelio jis nežada. Norėtų priekiniais ratais varomą modelį konvertuoti į keturių varančiųjų ratų versiją su automatine dvigubos sankabos pavarų dėže iš kitos markės automobilio.

„Žinoma, čia nemažai pinigai ir nepigios modifikacijos, bet būtų labai įdomus projektas. Aišku, visada išlieka variantas grąžinti jį į standartinę būseną, o variklį ir tai, kas aplink jį, sumontuoti į kitą kėbulą. Tad kol kas mąstau, kokia ateitis laukia“, – neslepia V. Petrulis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *