Taip jau dažniausiai nutinka, kad tada, kai nėštumo teste pasirodo dvi juostelės, susiimama ir susirūpinama visaverte mityba, papildais, vitaminais, tyrimais.

Teoriškai, jei vaikas kruopščiai planuojamas, visą darbą reikėtų atlikti dar prieš pastojant. Iki tiek, kad būsimam tėčiui, ne tik mamai, reikėtų negerti alkoholio, nerūkyti ir pan. keli mėnesiai iki bandymo pastoti. Bet realiame gyvenime greičiausiai būna taip, kad jei kūdikis planuotas, būsima mama pradeda gerti folinę rūgštį. Ir dar gal pasidaro kokius vitaminų tyrimus, nes jie parodo, ar ko nors dar netrūksta.

Beje, ar žinojot, kad folinę rūgštį rekomenduojama gerti ir vyrui? Pagal planą reikėtų jos imtis 3 mėnesiai iki pastojimo ir 3 mėnesius pagerti pastojus. Ši rūgštis atsakinga už sėkmingą centrinės nervų sistemos susiformavimą, todėl nėščiosioms rekomenduojama taip primygtinai.

Svarbu suvokti ir tai, kad pastojus organizmas pereina į ypatingą režimą. Pavyzdžiui, buvo ištirta, kad, tarkim, būsimos mamos imunitetas suprastėja, kadangi šitai padidina tikimybę nepersileisti. Esą, organizmas nėštumo nepriims kaip grėsmės. Dėl to paties imuniteto suprastėjimo nerekomenduojama valgyti produktų, kurie menkai termiškai apdoroti, kad nebūtų užsikrėsta ir vaisiui nekiltų pavojaus ar apsigimimų rizikos.

Keičiasi ir hormoninė pusiausvyra. Kažko imama norėti labiau, kažkas pradeda vimdyti. Kalbant apie vėmimą, labai tikėtina, kad su juo teks susidurti, deja. Receptų kaip to išvengti nėra, bet ypač blogais atvejais gelbėja medikai. O šiaip: dažnas valgymas nedideliais kiekiais, neryškių skonių maistas, skysčiai ir… blogiausiu atveju, praeis, kai pagimdysit.

Man pačiai pykinimas buvo švelnus (sako, labiausiai pykina nešiojant mergaites), bet iki pietų negalėdavau net pakilti iš lovos. Tačiau stipriai erzino visi kvapai, galėjau už kilometro užuosti dalykus. Visi kvepalai, maistas, viskas buvo labai stipraus kvapo.

Besikeičiantys hormonai turi ir daugiau niuansų. Pavyzdžiui, gali atsirasti dermatitas, bėrimų, arba atvirkščiai – jie išnykti. Man – išsausėjo ir pradėjo pleiskanoti galvos oda. Kiek šampūnų bekeičiau, niekas netiko tol, kol paprasčiausiai nepagimdžiau.

Kaip bebūtų, pulti be saiko pildyti organizmo visokiais papildais ir panašiai tikrai nereikia. Idealu pasidaryti kraujo tyrimus ir išsiaiškinti, ko trūksta. Pavyzdžiui, man teko gerti folinę rūgštį ir, nėštumo pabaigoje, geležį. Beje, geležies preparatai nėštumo pabaigoje naudingi ir todėl, kad paskutinį trimestrą kūdikis siurbia visą geležį ir kaupia jos atsargas, todėl mamai ilgainiui jos pradeda trūkti.

Gėriau ir magnį, nes atsirado vadinamasis „neramių kojų sindromas”. Bet pastarasis turi būti geriamas tol, kol leidžia prižiūrinti gydytoja, o į pačią pabaigą pradėjau gerti ir žuvų taukus. Neklauskit, kodėl, bet daugelis rekomenduoja būtent šiuos: Equazen Mumomega.

O štai su žoleliniais preparatais patartina atsargiai. Atrodo, kad kas gi čia – natūralu, iš gamtos. Tačiau ne viskas iš gamtos tinkama esant nėštumui. Labai gera vieta pasitikrinti, ar vaistas, vitaminai, papildimai suderinami su nėštumu, žindymu ir t.t. – E-Lactancia puslapis.

Ir galiausiai: bene pagrindinė taisyklė tokia, kad nieko kardinaliai keisti negalima. Negalite, jei nieko nedarėte, staiga pult sportuoti, arba jeigu sportavote – imti viską ir mesti, negalite keisti radikaliai mitybos, nes visi radikalūs pokyčiai yra stresas organizmui, o kaip stresas veikia būsimą pasaulio žmogų, paprasčiausiai neaišku – loterija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *